Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och min favorit Werndl femma, hĂ€rligt!Vilken hĂ€rlig prispall! Kul med ânyaâ namn.
Reagerade ocksÄ pÄ det. Funderade pÄ om hon brukade rida sÄ eller om det bara var nu.Inget fan alls av Werths ridning hÀr. Bara besviken pÄ handen.
HÄller helt med.Roligt ocksÄ att se Fry pÄ Glamourdale, tyckte nÀr jag sÄg henne pÄ Everdale pÄ OS (?) att det inte sÄg sÄ himla kul ut. Det hÀr var ju nÄgot helt annat!
Roligt ocksÄ att se Fry pÄ Glamourdale, tyckte nÀr jag sÄg henne pÄ Everdale pÄ OS (?) att det inte sÄg sÄ himla kul ut. Det hÀr var ju nÄgot helt annat!
Jag fotade innan dressyr frĂ„n lĂ€tta klasser upp till GP, men slutade pga alla konstiga dressyrmĂ€nniskor som gnĂ€llde pĂ„ att min kamera lĂ€t (slutaren) nĂ€r man tog en bild.AlltsĂ„ jag blir uppriktigt upprörd över kommentatorerna som i princip sĂ€ger att publiken âmĂ„ste bete sig som man skaâ. Det Ă€r sĂ„ oproffsigt att jag storknar. Man vet som ryttare att det Ă€r hög stĂ€mning pĂ„ stora mĂ€sterskap och det Ă€r upp till en sjĂ€lv att förbereda hĂ€sten för det.
Men sÄ löjligt!Jag fotade innan dressyr frÄn lÀtta klasser upp till GP, men slutade pga alla konstiga dressyrmÀnniskor som gnÀllde pÄ att min kamera lÀt (slutaren) nÀr man tog en bild.
Jag minns sÀrskilt en tÀvling pÄ 4* nivÄ dÀr jag blev utskÀlld av en ryttare som precis hade varit inne pÄ banan och ridit GP för att jag minsann förstörde hennes ritt genom att skrÀmma hennes hÀst med min kamera. Att det hade stÄtt i ryttarmeddelandet flera dagar i förvÀg att fotograf finns pÄ plats och ville man inte bli fotograferad skulle man meddela det i sekretariatet, verkade inte den hÀr mÀnniskan kÀnnas vid. Plus att personen hade ett team med fyra personer som stod precis bakom mig, som hade kunnat sÀga till mig att hÀsten reagerade negativt pÄ slutaren. Men nÀ, jag fick massor med skit för att jag borde ha sett att hÀsten blev spÀnd och borde vara lika uppmÀrksam som en dressyrdomare.
Jag pratade med olika dressyrryttare, domare och mÄnga andra hÀstmÀnniskor om den tidigare hÀndelsen och alla var överens om att man mÄste förbereda sina hÀstar inför mÄnga olika situationer om man ska upp i klasserna och att man kan inte eliminera alla slags yttre störningsmoment under ett program eller pÄ en tÀvlingsplats.
Nu fotar jag inte dressyr lÀngre och kommer aldrig göra det igen.
Jag tycker alltid det ser ut som han drar henne ur sadeln i halterna... och ettorna mellan piruetterna var ju inte sÄ vackra direkt!Tycker inte riktigt det sÄg helt harmoniskt ut för Juliette idag Àven om det var mÄnga fina delar ocksÄ. Jag fick kÀnslan av att Buriel lÄg pÄ ganska mycket sÄg ut som hon fick ta rÀtt mycket i honom i första halten nÀr hon red in för att verkligenfÄ stopp? NÄn mer som ocksÄ tyckte att det sÄg ut sÄ? Ska nog kolla lite repris sen av just inridningen och första halten.
Nu fotar jag inte dressyr lÀngre och kommer aldrig göra det igen.
Minns du vilka det var du sÄg?Tittade en stund igÄr men alla hÀstar Àr sÄ fruktansvÀrt ihoptryckta att jag inte pallar att se lÀngre.
Hann se tre ekipage
Minns du vilka det var du sÄg?