Dressyr-VM i Herning

Nä, kanske inte. Men jag tycker ändå inte att det är rimligt att inte försöka ha bättre kommentering? Eller tänker du att det inte spelar någon roll eftersom det ändå bara är sådana som redan kan som tittar? Jag tycker i så fall att det är lika bra att de låter bli kommentatorer helt. Då kan man ju i alla fall ha på ljudet när man tittar.

Jag tycker absolut att de som redan kan också förtjänar bra kommentatorer. Jag tror bara inte dressyren har så goda chanser att locka oinsatta att titta. Hoppningen kan lyckas. Det är lättare att förstå för folk. Rivning = inte bra. Det händer också mer även för ett otränat öga.

Nä, kanske inte. Men jag tycker ändå inte att det är rimligt att inte försöka ha bättre kommentering? Eller tänker du att det inte spelar någon roll eftersom det ändå bara är sådana som redan kan som tittar? Jag tycker i så fall att det är lika bra att de låter bli kommentatorer helt. Då kan man ju i alla fall ha på ljudet när man tittar.
Man kanske borde titta på andra sporter och ta efter lite. Ta fotboll t.ex, kommentatorerna talar om vad som sker på planen, dvs det man ser. Vem som har bollen, vad hen gör med bollen, vilka som följer med och gör sig passningsbara, vem hen passar till… Här känns det som att de mest säger att nåt är bra eller inte bra (=miss i nåt). Det måste ju gå att tala om vad som är bra eller vad som går fel, nu när det var en miss i bytena så var det enda de sa ”Nää” i princip. Inte alls vad som gick fel. Borde ju inte ens räknas som kommentering, det är ju bara reaktioner…

Man kanske borde titta på andra sporter och ta efter lite. Ta fotboll t.ex, kommentatorerna talar om vad som sker på planen, dvs det man ser. Vem som har bollen, vad hen gör med bollen, vilka som följer med och gör sig passningsbara, vem hen passar till… Här känns det som att de mest säger att nåt är bra eller inte bra (=miss i nåt). Det måste ju gå att tala om vad som är bra eller vad som går fel, nu när det var en miss i bytena så var det enda de sa ”Nää” i princip. Inte alls vad som gick fel. Borde ju inte ens räknas som kommentering, det är ju bara reaktioner…
Ja, precis!

Tror jag läste att AM har kommenterat fotboll. Jo, hon är t.o.m. första kvinnliga kommentator av en herrfotbollsmatch. Heh.

Tror jag läste att AM har kommenterat fotboll. Jo, hon är t.o.m. första kvinnliga kommentator av en herrfotbollsmatch. Heh.
Oj. I min värld ska ju liksom kommentering innebära att jag kan titta bort från TV:n och ändå hänga med på vad som händer. Tittar jag bort i det här och bara lyssnar kan jag på min höjd få veta att något var snyggt, men inte ens vad som var snyggt… Man vet liksom inte ens vilken gångart hästen går i eller vilken rörelse som utförs. 😅

Liknande trådar

• Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
87 867
Senast: lizan
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Johanna Due Boje och Malin Wahlkamp-Nilsson gjorde dyrbara missar i sina program. Therese Nilshagen på Dante Weltino och Patrik Kittel...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det började skakigt för Sveriges dressyrlandslag när de blev av med rutinerade Patrik Kittel med bara dagar till start. Men Antonia...
Svar
0
· Visningar
617
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Patrik Kittel, Therese Nilshagen, Antonia Ramel och Juliette Ramel, samt reserven Rose Mathisen. Det är Sveriges trupp till dressyr-EM.
Svar
0
· Visningar
583
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama