Dressyr-VM i Herning

Jag tror helt ärligt inte att folk som inte kan hästar tar till sig dressyr. Det är inte tillräckligt spännande med en tävling av den typen som tar så lång tid. Inte ens jag som är hästintresserad och tycker om att titta på sport står ut med att titta på en hel dressyrtävling på mästerskap. Det blir för tråkigt helt enkelt. Det varar för lång tid och händer för lite. För mig räcker det med att se de bästa. Möjligtvis kan jag titta på küren för då är det färre deltagare och alla rider olika program och har olika musik. Men jag sitter inte och tittar i två dagar på en GP på TV. Inte ens om kommentatorerna var superbra! Jag tycker nästan att grafiken är viktigare än kommentatorerna. I vissa mästerskap har de haft superbra grafik och i andra får man ingenting.
Jag tycker dressyren är jättehändelserik. Kan lätt se hela dagar :angel:

Men det åsido, jag förstår att den inte är tittarvänlig. Jag tror man måste vara rätt inbiten även som hästmänniska för att verkliga klara flera heldagar. Så om ridsportare inte ens orkar kolla på dressyr så kan man inte förvänta sig att gemene man ska orka det 😅

Men ännu viktigare då att kommentatorerna är bra! Jag tycker ju tex att det tom är rätt roligt att titta på curling när det är mästerskap. Det är ju kanske inte en publiksport på det sättet, men om kommentatorerna är bra och förklarar på ett bra sätt vad som pågår kan man ju som helt ovetande ändå ha behållning av det.

Inte när en tävling varar så länge som GP:n gjorde: mellan kl. 11-20 lördag och söndag med ett uppehåll på en timme på eftermiddagen. Det är 8,5 timme på lördagen och 9 timmar på söndagen.

Inte när en tävling varar så länge som GP:n gjorde: mellan kl. 11-20 lördag och söndag med ett uppehåll på en timme på eftermiddagen. Det är 8,5 timme på lördagen och 9 timmar på söndagen.

Jag försöker se allt, men ibland går jag ifrån och lämnar programmet på ändå, för statistikens skull...

FÖRLÅT för totalt knapplån nu men bara för att återigen trycka på det här med att man inte vågar vara för frispråkig och kritisk, fick precis besked att min häst fått plats att rida för Christoph Hess på Strömsholm men min sadelj*vel är i Holland. Så jag kan inte vara för uppkäftig för då får man inte såna möjligheter. Livet.

Nä, kanske inte. Men jag tycker ändå inte att det är rimligt att inte försöka ha bättre kommentering? Eller tänker du att det inte spelar någon roll eftersom det ändå bara är sådana som redan kan som tittar? Jag tycker i så fall att det är lika bra att de låter bli kommentatorer helt. Då kan man ju i alla fall ha på ljudet när man tittar.

Gunilla tycker att de pratar om hårda händer och ettriga skänklar.
"Så mycket hårda händer tycker jag inte att vi har haft, vi har haft några som haft det jobbigt för att hästen gått iväg"

Hon menar också att de säger när de "pickar till med skänkeln". Är nog inte riktigt vad som åsyftades i frågan ...

Liknande trådar

• Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
87 867
Senast: lizan
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Johanna Due Boje och Malin Wahlkamp-Nilsson gjorde dyrbara missar i sina program. Therese Nilshagen på Dante Weltino och Patrik Kittel...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det började skakigt för Sveriges dressyrlandslag när de blev av med rutinerade Patrik Kittel med bara dagar till start. Men Antonia...
Svar
0
· Visningar
617
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Patrik Kittel, Therese Nilshagen, Antonia Ramel och Juliette Ramel, samt reserven Rose Mathisen. Det är Sveriges trupp till dressyr-EM.
Svar
0
· Visningar
583
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama