Dressyr-VM i Herning

Till kuren ska jag definitivt fixa kontot på clipmyhorse har installerat appen på vår TV iallafall.
Det tog cirka sju sekunder! Jag castar från datorn idag, för jag stod inte ut med de svenska kommentatorerna. Jag lyssnar inte jättemycket på kommentarerna, nu, men jag blir i alla fall inte arg hela tiden. Det hade varit bättre om SVT låtit bli att ha kommentatorer alls...

Det tog cirka sju sekunder! Jag castar från datorn idag, för jag stod inte ut med de svenska kommentatorerna. Jag lyssnar inte jättemycket på kommentarerna, nu, men jag blir i alla fall inte arg hela tiden. Det hade varit bättre om SVT låtit bli att ha kommentatorer alls...
Det borde jag också göra för jag känner själv hur jag framstår som en osympatisk käringajävel när jag lyssnat tillräckligt på de här sändningarna. Är normalt sett något mer behaglig.

Det borde jag också göra för jag känner själv hur jag framstår som en osympatisk käringajävel när jag lyssnat tillräckligt på de här sändningarna. Är normalt sett något mer behaglig.
De engelska kommentatorerna säger ju bra saker. Och det är enklare att låta bli att aktivt lyssna på dem också, tycker jag. De har behagligare röster och kan liksom bara mala på där i bakgrunden om jag vill. De svenska kan jag inte alls stänga ute på samma sätt och sitter bara och blir arg istället.

jag fattade det. Men det blir så konstigt när hon inte pratar klart. Hur ska folk som inte kan hästar kunna ta till sig sporten? :(

Jag tror helt ärligt inte att folk som inte kan hästar tar till sig dressyr. Det är inte tillräckligt spännande med en tävling av den typen som tar så lång tid. Inte ens jag som är hästintresserad och tycker om att titta på sport står ut med att titta på en hel dressyrtävling på mästerskap. Det blir för tråkigt helt enkelt. Det varar för lång tid och händer för lite. För mig räcker det med att se de bästa. Möjligtvis kan jag titta på küren för då är det färre deltagare och alla rider olika program och har olika musik. Men jag sitter inte och tittar i två dagar på en GP på TV. Inte ens om kommentatorerna var superbra! Jag tycker nästan att grafiken är viktigare än kommentatorerna. I vissa mästerskap har de haft superbra grafik och i andra får man ingenting.

Jag tror helt ärligt inte att folk som inte kan hästar tar till sig dressyr. Det är inte tillräckligt spännande med en tävling av den typen som tar så lång tid. Inte ens jag som är hästintresserad och tycker om att titta på sport står ut med att titta på en hel dressyrtävling på mästerskap. Det blir för tråkigt helt enkelt. Det varar för lång tid och händer för lite. För mig räcker det med att se de bästa. Möjligtvis kan jag titta på küren för då är det färre deltagare och alla rider olika program och har olika musik. Men jag sitter inte och tittar i två dagar på en GP på TV. Inte ens om kommentatorerna var superbra! Jag tycker nästan att grafiken är viktigare än kommentatorerna. I vissa mästerskap har de haft superbra grafik och i andra får man ingenting.
Men ännu viktigare då att kommentatorerna är bra! Jag tycker ju tex att det tom är rätt roligt att titta på curling när det är mästerskap. Det är ju kanske inte en publiksport på det sättet, men om kommentatorerna är bra och förklarar på ett bra sätt vad som pågår kan man ju som helt ovetande ändå ha behållning av det.

Liknande trådar

• Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
87 872
Senast: lizan
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Johanna Due Boje och Malin Wahlkamp-Nilsson gjorde dyrbara missar i sina program. Therese Nilshagen på Dante Weltino och Patrik Kittel...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det började skakigt för Sveriges dressyrlandslag när de blev av med rutinerade Patrik Kittel med bara dagar till start. Men Antonia...
Svar
0
· Visningar
617
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Patrik Kittel, Therese Nilshagen, Antonia Ramel och Juliette Ramel, samt reserven Rose Mathisen. Det är Sveriges trupp till dressyr-EM.
Svar
0
· Visningar
583
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama