Dressyr i ridhus

E

Elviramax

Vilket är det minsta måttet man kan ha på ett ridhus om man skulle anordna en träningstävling i dressyr? Är det överhuvudtaget möjligt och meningsfullt med en bana som är 20*40?
(Anledningen till att jag frågar så är att de ridhus vi har härikring givetvis är byggda för ridning och ej körning)

Sv: Dressyr i ridhus

Programmen för ridhus är för 20 gånger 60 meter. ibland kortare och då gör man bara två serpentiner. Man får anpassa sig. :) Det viktigaste tycker jag är bredden, minst 20 meter.

Det går alldeles utmärkt med ett mindre ridhus oxå, jag tycker man får ut mycket av voltarbete och hörnpasseringar, och det blir fler såna ju mindre ridhus.
Däremot får man ju anpassa sig och inte köra i ett mindre ridhus där det finns andra ridande ekipage. Kan hända lite "roliga" grejer då.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 755
Senast: Niyama
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 942
Ridning Hej! Måste först av allt skriva så att ingen påpekar det: Hästen är GRUNDLIGT genom kollad i hela kroppen, röntgen för ett år sedan osv...
Svar
5
· Visningar
1 223
Senast: Fiorano
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 586
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar