Dramatisk ridlektion

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förra veckans torsdagslektion är inte mycket att orda om, jag missade den pga ett möte med en ny programleverantör
Fredagens kurs var blahablaha, varken jag eller hästen var fokuserad.
Inte förrens vår intstruktör började prata med en annan elev om att tänka hinder och hoppning i galoppen. DÅ vaknade Goliat "Va? Hinder? Hoppning? Har jag missat något?" :rofl:

Igår var det däremot mer dramatik än nödvändigt.
Vi red skänkelvikning på hörnlinjen med galoppfattning på spåret.
Helt plötsning är det en häst som snubblar och tjejen far av och hamnar UNDER hästen. Ponnyn bakom får fnatt och slänger av sin ryttare också.
Väldrillade ridskoleelever som vi alla är tvärstannar alla.
Men det var helt facinerande hur hästen sprang i luften med bakbenen för att inte trampa på tjejen på marken
Troligvis handlesbrott och även ett bruten lillfinger samt rejält slag på näsbenen (hon har glasögon, som dock inte gick sönder) och uppskrapad i ansiktet.

Gruppen innan som satt och fikade kom farandes efter en kort stund, de såg antagligen på tvn att något hänt. Så de tog hand om tjejen och hästen.
Lektionen blev kanska avslagen och vi red faktiskt inte hela. Alla var nog lite chockade

Däremot gick Petter som en klocka igår, även om han blev lite överladdad sen av kalabaliken.

Skickade PM till hennes mamma nu på morgonen för att höra hur det gick, och om det var så allvarligt som vår akutskjuksköterska i gruppen trodde.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Dags för terminens två sista ridlektioner, som skulle bli en dressyr och en hoppning. Till dressyren fick jag sitta på fina farbror...
Svar
0
· Visningar
424
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ridskoleridningen har kommit igång igen på allvar efter sommaren nu. Förrförra veckan fick jag rida en dressyrlektion på lakritstrollet...
Svar
0
· Visningar
401
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok :eek:....man tycker man kortat stiglädren så att man sitter med knäna under hakan och ridläraren säger åt en korta för dom är för långa...
Svar
0
· Visningar
435
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag blev faktiskt ganska påverkad efter helgens noclearround, märkte jag på veckans tre ridlektioner. En tanke som INTE min inre...
Svar
0
· Visningar
453
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama