Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var nog falskt alarm, hon står och småsover nu.
Hur gick det? Blev det någon vändning igen?Det var nog falskt alarm, hon står och småsover nu.
Men wow! Vilken vändning! Hur betedde hon sig under natten? Var hon mer orolig senare eller gick det fort på morgonen?Imorse födde Olivia sin fjärde son.❤
Hon blev oroligare under natten och strax efter kl 05 lade hon sig ned. Allt gick bra förutom att navelsträngen inte brast. Jag ringde veterinär som instruerade mig hur jag skulle snöra och sen klippa av. Det känns lite nervöst, hoppas att det inte blir komplikationer av detta.Men wow! Vilken vändning! Hur betedde hon sig under natten? Var hon mer orolig senare eller gick det fort på morgonen?
(Jag vet att grattisar hör till Föl-tråden, men grattis ändå! )
Vad spännande att det börjar närma sig för flera! Jag har heller inte känt några fosterrörelser på länge men som du säger så är den ju så stor nu så jag gissar att det är därför. Min levde ju uppenbarligen när vet var här utan att jag känt nåt på länge.Så roligt att det kommer föl nu! Mitt är kan hända inte så långt borta det heller, stoet har börjat släppa bäckenbanden nu och juvret är större än tidigare om än fortfarande tomt. Vulvan kanske något slappare, men inte mycket. Kommer kolla henne med tätare intervall nu. Kan inte känna några fosterrörelser och hon är helt oberörd av sin dräktighet. Jag vet ju att fölet är stort och inte nödvändigtvis känns tydligt nu så jag motar bort skräckscenariona.
Min ponny har kliat svansen i nästan två månader. Hon är beräknad till första maj.Läst om flera ston som kliar svansen när det närmar sig. Jag ska ta maskprov imorgon men lite fundersam om det egentligen har med dräktigheten att göra, dock är hon ju bara på drygt 280 dygn..
Urtidsdjur.Kommer ta in henne inatt och framöver. Hade en liten kristall på ena spenen nu senast och vulvan drar inte ihop sig vid beröring. Tror inte det är dags än men hon kommer uppskatta att få gå in och här ska inte födas något föl ute i minusgrader. Men juvret tycker jag har en bit kvar att gå, eller är det vanligt att förstföderskor inte fyller upp helt? Dagens bästa bild.
Visa bifogad fil 66983
Alltså hon är så vansinnigt lurvig!Kommer ta in henne inatt och framöver. Hade en liten kristall på ena spenen nu senast och vulvan drar inte ihop sig vid beröring. Tror inte det är dags än men hon kommer uppskatta att få gå in och här ska inte födas något föl ute i minusgrader. Men juvret tycker jag har en bit kvar att gå, eller är det vanligt att förstföderskor inte fyller upp helt? Dagens bästa bild.
Visa bifogad fil 66983