Helt rätt. Det är det jag är så arg på mig själv över... Sist hon var dräktig var jag supernoga och gav som
@Bluefish skrev i underkant, inget kraftfoder alls utan bara portionerat hö och lusern för att spetsa med protein, gick hur bra som helst. Tanken i år var ju samma sak. Men en nyinflyttad granne som sysslat mer med avel än mig tryckte på att "hon kommer bli för smal efter fölning". Jag sa ifrån och höll mig på min linje ända tills det blev 25 minus i flera veckor. Då ställde vi ut en bal i hagen. Den räckte i fyra veckor och hela tiden var det 20-25 minus, så i det fallet var det ju ingen skada skedd. Men att jag ställde ut en till bal i hagen är så galet jävla korkat... I vårväder... Till en ponny som är lättfödd och dräktig. Skitsmart. Verkligen. Och med kraftfoder på det, för inte tänkte jag på att det blev för mycket... Så såhär i efterhand kan jag ju se varför hon plötsligt läckte mjölk. Det var väl en reaktion på för mycket mat. Plus att hon blivit fet. Och mitt hemmablinda öga har i dräktighetstänket inte sett det. Idiot... Varför inte bara lyssna på sig själv, när det är jag som vet hur min ponny funkar...
Så jag hoppas att mitt enorma misstag kan hjälpa någon annan iaf. För det här önskar jag ingen.