Jag är livrädd att min fina fått fång.
Kom hem från jobbet i em och hittade henne halt, det var ingenting imorse. Gav frukost vid 06.45 inne och därefter åkte jag och sambon till en granne för att hjälpa dem med hundrastning. Queenie blev väldigt stressad när vi lämnade stallet, i vanliga fall står jag ju och väntar på att hon ska äta upp. Men jag tänkte inte mer på det. Jag gick direkt från grannen till jobbet och sambon släppte ut hästarna när han kom hem. Queenie äter ju som bekant långsamt så därför fick dom stå inne och äta medan vi var borta. Sambon kom hem igen vid 07.30 och släppte ut hästarna utan att upptäcka nåt konstigt. I inspelningen från övervakningskameran kan jag se att hon inte varit påverkad alls inatt fram till frukost. Men från frukost till utsläpp märks det skillnad. Och nu i em är hon tydligt påverkad framför allt vänster fram. Kan det alltså vara så känsligt att en sån stress-situation utlöser fång? Det hade jag verkligen ingen aning om... Har ringt hovis som kommer imorgon efter lunch och jag ska ringa veterinären imorrn bitti på telefontiden.
Är det inte det ena så är det fan i mig det andra.
Plötsligt får hon gärna föla imorrn.