Jag tycker ni alla är så gulliga som är så engagerade.Måste man så måste man, men NSAID är inte helt optimalt att ge, så är det (läser till sjuksköterska och det är samma på humansidan). Det finns viss ökad risk för blödning och förtidig placentaavlossning vill jag minnas, har du och veterinären diskuterat inför fölning om du ska vidta några extra åtgärder, typ kalla ut dem för säkerhets skull när det drar igång? Beklagar verkligen att det gick så illa. Vill också skriva att det i de flesta fall trots allt går bra även efter medicinering med NSAID, men du verkar rätt väl insatt i ev biverkningar som kan uppstå och man ska inte ignorera dem.
Jag har redan tänkt att jag ska ringa ut veterinär när hon fölar, om inte annat så med tanke på råmjölk och foalcheck. Men nu läcker hon ju inte längre mjölk så vi får väl se hur det utvecklar sig längre fram. Jag vet ju inte hur länge hon måste stå på medicin eller hur mycket, det ska trappas ner om hon svarar bra. Kommer ha regelbunden kontakt med veterinär nu så det hinner vi dryfta i omgångar.
Imorse var hon riktigt lika dålig som igår så jag kunde ta ut henne på stallgången och med viss möda tillåme ställa ner fötterna i låga baljor med isvatten, det ger ju en aning bättre effekt än att packa med snö kan man säga... Så förhoppningsvis svarar hon bra på butta, lite tidigt att säga kanske men. Är såklart orolig för hur dräktigheten påverkas av allt det här men det måste ändå vara sekundärt nu i den värsta fasen.