Definitivt vallar med halm upp mot väggarna tänker jag
Brukar man bygga på den tidigt eller göra om den varje dag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Definitivt vallar med halm upp mot väggarna tänker jag
Jag tänker nog bara se till att det är mycket halm upp mot väggarna varje dag liksomBrukar man bygga på den tidigt eller göra om den varje dag?
@Twihard Veterinären som var här tog ett varv i boxen, grävde i spånet och godkände den för förlossning. Sa ingenting om rengöring, men så är den i princip oanvänd pga lösdrift. Har halmat upp rejält ovanpå ett tjockt lager spån, tänker att det duger utmärkt. Aldrig varit med vid en fölning men över hundra kalvningar säkert så har inte helt fått spunk
Jag tänker nog bara se till att det är mycket halm upp mot väggarna varje dag liksom
Salt kan väl ge fölen diarré, så om den sitter långt ner så fölis kommer åt den skulle jag plocka bort den. Vattenhinken kanske går att placera så att bara stoet kommer åt den?Tack båda Då kanske jag också ska ha lite spån i botten sen? Min har vattenhink för hon inte når till vattenkoppen. Kan den vara kvar? Eller ska jag köpa en hinkhängare och hänga den på utsidan av hennes box? En till fråga som slog mig nu. Många tar bort saltstenen för fölen, ska man det? Varför är salt dåligt?
Salt kan väl ge fölen diarré, så om den sitter långt ner så fölis kommer åt den skulle jag plocka bort den. Vattenhinken kanske går att placera så att bara stoet kommer åt den?
Jag har två vattenhinkar på golvet som jag har klippt av handtaget på så fölis inte kan fastna. Saltstenen tar jag bort.Tack båda Då kanske jag också ska ha lite spån i botten sen? Min har vattenhink för hon inte når till vattenkoppen. Kan den vara kvar? Eller ska jag köpa en hinkhängare och hänga den på utsidan av hennes box? En till fråga som slog mig nu. Många tar bort saltstenen för fölen, ska man det? Varför är salt dåligt?
Olivia äter ca 10-12 kg hö/dygn nu, det plus mineraler räcker mer än väl enligt analys. Men när hon ska ge di behöver jag komplettera med protein så hon får lite muscle up nu så att jag kan fodra på med det när det är dags.Queenie har gått in i zombie-mode igen och äter lååååååååångsamt. Står mest bara och filosoferar. Vill in tidigt och masar sig ut i väldigt sakta mak på morgnarna. Har verkligen inte bråttom nånstans.
Hur mycket äter era damer nu när det börjar närma sig? Jag försöker få i Q allt hö hon bara orkar, dvs fri tillgång. Sen äter hon 1kg lusern och 400g proteinkoncentrat.
Jag har två vattenhinkar på golvet som jag har klippt av handtaget på så fölis inte kan fastna. Saltstenen tar jag bort.