Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hon har kliat svansen som en tok inatt. För övrigt så har hon mest stått upp och ätit hela natten. Lite extra pippig idag mot sin hagkompis. Hon har vandrat den senaste månaden i hagen. Går fram och tillbaka. Oavsett väder. Vill inte vara ute mer än till kl 14-15. Sedan står hon och skriker att hon vill in. Normalt är hästarna ute till kl 18. Har inte kollat mjölken idag, vill spara på de dyrbara dropparna. Igår var den rinnig, dock var hon inte speciellt svår att mjölka. Räckte med att röra spenan, så sprutade det över allt.@rostad . Igentligen tror jag på ett par dygn till , men alla är de olika och vår Magica var lite mysko hon hade mjölk men inga andra speciellt kraftiga tecken ,men vid intaget så beslutade jag att tvätta av henne och linda svansen för min magkänsla sa att det var dags .
2 timmar senare fölade hon .
Här kör vi med både kamera till 'tv och gjord till telefonen :-) vilket är skönt .
Har du några andra tecken än slemmet, svullen och mjölken ? Har hon legat inatt ? Vandrar hon något ?
.Ska bli intressant att följa henne under dagen :-)
Hon har kliat svansen som en tok inatt. För övrigt så har hon mest stått upp och ätit hela natten. Lite extra pippig idag mot sin hagkompis. Hon har vandrat den senaste månaden i hagen. Går fram och tillbaka. Oavsett väder. Vill inte vara ute mer än till kl 14-15. Sedan står hon och skriker att hon vill in. Normalt är hästarna ute till kl 18. Har inte kollat mjölken idag, vill spara på de dyrbara dropparna. Igår var den rinnig, dock var hon inte speciellt svår att mjölka. Räckte med att röra spenan, så sprutade det över allt.
Såhär såg svansen ut i morse, såg fin ut igår..
Måste bara fråga, så att man lär sig. Hur tycker du att juvret har förändrats? Vilka tecken ser du jämförelse sedan tidigare bilder?Det låter väll lovande som att det skulle kunna titta ut en fölunge inatt eller imorgon ? Spännande :-)
Tillägg
Ser nu att bäckenbanden verkligen ser släppta ut på svansbilden , känns nära nu ....
Hon är mer utfylld runt om och skåran syns mindre därbak (kunde igentligen fyllas mer ). Sen talar mjölken för att hon är mer redo samt alla andra fölningstecken .Måste bara fråga, så att man lär sig. Hur tycker du att juvret har förändrats? Vilka tecken ser du jämförelse sedan tidigare bilder?
Tack!Hon är mer utfylld runt om och skåran syns mindre därbak (kunde igentligen fyllas mer ). Sen talar mjölken för att hon är mer redo samt alla andra fölningstecken .
Jag tror på föl nu men kan ha fel , men tror inte det .... Livsfarligt att säga eftersom de kan droppa mjölk i veckor och knipa .
Jag uppdaterar det här inlägget, någon som har något att säga om juvret på Dingla? nu är hon på dygn 327 och juvret är något lite mer utfyllt idag än på bild här men ingen stor förändring. Spenarna är fortfarande inte ifyllda.
Dygn 325 här nu. Såg ett par små bloddroppar där bak på Dingla, nu när vi talar om slemproppar. Ni som är kunniga, hur färdigt är det här juvret? Jag försökte klämma fram någon droppe men det gick inte, som ni ser är spenarna inte ifyllda alls. Iof fölade halvblodsstoet utan att det gick att klämma ur någon droppe alls innan, men hennes juver var ju mycket mer ifyllt. Jag tänker att Dingla har ca en vecka kvar av juvret att döma? Jag vakar inte dygnet runt över henne ännu.
Grattis vad vacker!Med 9 dygn kvar bestämde sig killen där inne att det var dax att möta världens ljus...
Chicago E
15/Maj 22:00
e: Corriendo Tau 1250
ue: Platini VDL 1010