Dräktiga ston 2014 del 2

Uppdatering:
Fortfarande inget föl. Såhär såg hon ut ikväll:
20140521_215735_zps3a6aca35.jpg

20140521_220052_zps814982c4.jpg

Temp: 37,5 (normal)
Mjölken: Inte längre "klistrig". Tycker att den ser vitare ut, kan dock stirra mig blind..
Juver: Spenarna har gått ner i volym igen
Temperament: Irriterad, otålig, slår med svansen.

Vad tror ni? :)

Vet inte men mjölken som man ser på bilden skulle jag inte kalla färdig.
Ser ut som lätt mjölk och med ljuvret som det ser ut nu så är hon inte färdig ... Men jag ska vara tyst för jag trodde faktiskt på föl även om ljuvret inte varit färdigt då heller men med tanke på att du sagt att hon haft vit mjölk och droppar på spenarna och de andra symptomen .
Jag tror att när hon är färdig så känner du att det är dags .

Hehe, nej inte än. Kände mig dock lite skadeglädje inatt. Fölet var toppad, boxade och sparkade så att Paj inte fick sova speciellt bra. Tycker gott att hon kan trycka ut den nu. Börjar snart tro blint på min "pilatesteori"... Men ska absolut inte klaga. Det finns de som har det värre. Men hon har haft "spökmjölk" länge nu (8 dagar).

Attans vi som hoppades på det! Då får vi hålla tummarna att den behagar komma ut snart. Du får väl snart ställa ultimatum till stoet i fråga, så hon trycker ut den. :)

Attans vi som hoppades på det! Då får vi hålla tummarna att den behagar komma ut snart. Du får väl snart ställa ultimatum till stoet i fråga, så hon trycker ut den. :)
Ja, det får vi göra. Känns som om jag har prövat det mesta. Mutat henne med morötter och allt. Men nope, inget föl för det ;)

DSCF0633_zps4990a704.jpg
DSCF0622_zpsdd9c83c3.jpg
DSCF0619_zpsabd08b0f.jpg

Dinglas juver, hon är på dygn 331 idag och det kommer klar vätska nu. Vad tror ni? From igår natt är de inne, men egentligen tror inte hon fölar redan.

Det ser lite fattigt ut så jag håller med dig.

Frågar dig och även andra avelsexperter ;) Tänker jag rätt som ändå har henne inne och nu har börjat kolla henne ett par gånger om nätterna? Jag vakar ju inte över henne hela tiden eftersom det inte ser ut att vara dags ännu?

Frågar dig och även andra avelsexperter ;) Tänker jag rätt som ändå har henne inne och nu har börjat kolla henne ett par gånger om nätterna? Jag vakar ju inte över henne hela tiden eftersom det inte ser ut att vara dags ännu?
Jag hade inte vakat , dock hade jag lagt på fölningsgjorden eftersom hon har tiden inne för fölning ( vilket iof är en fölvakning ) men inte punktvakat (skulle sovit med larmet till. Tel omifallatt .. Tror ingen säger åt dig att inte vaka , för om hon skulle föla och få mjölk i sista minuten så vill ingen ta på sig det ....

Jag hade inte vakat , dock hade jag lagt på fölningsgjorden eftersom hon har tiden inne för fölning ( vilket iof är en fölvakning ) men inte punktvakat (skulle sovit med larmet till. Tel omifallatt .. Tror ingen säger åt dig att inte vaka , för om hon skulle föla och få mjölk i sista minuten så vill ingen ta på sig det ....
Nej såklart, dumt formulerad fråga av mig ;) Till sist är det ju ändå jag som stoägare som har ansvaret. Jag fortsätter som jag gör, kollar henne varannan timme och så fort jag ser en förändring så vakar jag.

Ingen förändring i kväll i alla fall.

Dygn 323 idag för vår del.
Känns skönt att man äntligen kommit hit.

Det har verkligen varit en lång väntan. Men äntligen!! BARA 12 dagar kvar till BF :)

Juvret fylls på i normal takt. Fyllt nästan ända ut i spenarna (bara precis 2-4 mm kvar)

Slapp och svullen i vulvan och bäckenbanden släppte det absolut sista för typ 1 v sedan.

Lite genomskinligtgul mjölk. Men har droppat vid något enstaka tillfälle (tror det varit för hon stod och tryckte ihop benen)

Även att det är så långt kvar så har jag sedan 1 v tillbaka haft kameran igång på natten. Så får jag titta på häst varje kväll och ett par gånger på natten.
Men väntar några dagar med att ta på henne selen...

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 254
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 607
Senast: Karro-Lina
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 551
Senast: mars
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 535
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama