Jag ska sluta klaga @Nightwish Du har det jobbigare än mig!
Men tänk vilka superföl vi kommer få! SÅ välbakade som de är!
Men tänk vilka superföl vi kommer få! SÅ välbakade som de är!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det får vi göra. Känns som om jag har prövat det mesta. Mutat henne med morötter och allt. Men nope, inget föl för detAttans vi som hoppades på det! Då får vi hålla tummarna att den behagar komma ut snart. Du får väl snart ställa ultimatum till stoet i fråga, så hon trycker ut den.
Tror du mutat fel ände , det är den där bak du ska snacka med , att det är dags att komma ut i solen och värmen och inte ligga därinne och trycka i mörkret .Ja, det får vi göra. Känns som om jag har prövat det mesta. Mutat henne med morötter och allt. Men nope, inget föl för det
Det ser lite fattigt ut så jag håller med dig.
Jag hade inte vakat , dock hade jag lagt på fölningsgjorden eftersom hon har tiden inne för fölning ( vilket iof är en fölvakning ) men inte punktvakat (skulle sovit med larmet till. Tel omifallatt .. Tror ingen säger åt dig att inte vaka , för om hon skulle föla och få mjölk i sista minuten så vill ingen ta på sig det ....Frågar dig och även andra avelsexperter Tänker jag rätt som ändå har henne inne och nu har börjat kolla henne ett par gånger om nätterna? Jag vakar ju inte över henne hela tiden eftersom det inte ser ut att vara dags ännu?
Nej såklart, dumt formulerad fråga av mig Till sist är det ju ändå jag som stoägare som har ansvaret. Jag fortsätter som jag gör, kollar henne varannan timme och så fort jag ser en förändring så vakar jag.Jag hade inte vakat , dock hade jag lagt på fölningsgjorden eftersom hon har tiden inne för fölning ( vilket iof är en fölvakning ) men inte punktvakat (skulle sovit med larmet till. Tel omifallatt .. Tror ingen säger åt dig att inte vaka , för om hon skulle föla och få mjölk i sista minuten så vill ingen ta på sig det ....