Hur verkar tant idag ?Spenarna är helt fyllda (ser ut som två runda köttbullar) och mjölken är som klister nu! Inga vaxproppar, men fortfarande kristaller.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur verkar tant idag ?Spenarna är helt fyllda (ser ut som två runda köttbullar) och mjölken är som klister nu! Inga vaxproppar, men fortfarande kristaller.
Hennes spenar är mer jämntjocka nu. Hon verkar ganska orolig i boxen. Har inte tagit tempen än, bukar göra det senare på kvällen.Hur verkar tant idag ?
Ni som har refraktometer . Hur länge innan fölning har mjölen visat verry Good ? Petras gör det men den är inte helt vit än.
Så vackert huvud! Grattis !Nu är vakandet över för min del (vakat en vecka)! I natt kl. 02.15 på dag 340 kom denna lilla flicka till världen (e Cornettino Ask)! Är så glad att jag varit noga med övervakningen då Stella inte visat några tydliga tecken alls på fölning. Inga vaxproppar, inte utfyllt juver, små spenar, inte orolig i hagen under dagen, sovit gott varje natt. Enda var att tempen var 37,2 istället 37,5 som hon haft flera nätter.
Stella ville först inte låta lillan dia utan varje gång hon försökte så flyttade stoet sig. Fick hålla fast henne då gick det bra, tack o lov vid 14.00-tiden så hade poletten trillat ner. Efter det kunde jag äntligen få sova lite.
Vet inte om hon förblir brun eller om hon blir skimmel som pappa. Skulle vara kul med skimmel. Stjärna verkar vara inneblinget i år!
Tack så mycket!Så vackert huvud! Grattis !
Här är vi nu på dygn 304. Am är tjock som en tunna, och det börjar hända något med juvret. Hon går ute dygnet runt tillsammans med de andra. När det närmar sig kommer hon få egen hage och gå in på nätterna.
Tycker det föds väldigt många ston i år! Grattis till all.