Dräktiga ston 2014 del 2

Petra 335 dygn idag, inget föl. Ena dagen är hon jätte slapp i vulva med blod droppar och juvert alltså fullt ena dagen och ganska slappt nästa dag :s orolig på nätterna har hon varit i tre veckor. Fölis sparkar iallfall .

Dygn 350... Var ute och kollade mjölken nyss. Annars händer det inget nytt, ena dagen är vulvan jätte slapp, nästa är den inte det längre osv...

Dingla har fölat!!! Ingen större förändring på juvret igår, fortfarande helt genomskinlig vätska från juvret. För säkerhets skull kollade jag kameran en gång i timmen och kl 3.00 inatt var Dingla orolig så jag gick dit. Allt gick jättebra och jag var med under hela förloppet.

Kommer bilder senare, en liten kille , fux med bläs o tre vita blev det :D

Igår märktes det tydligt att mitt sto fyllt i juvret, dock ingen droppande mjölk
Tycker oxå att hon är slappare än normalt vid sidan om svansen. Vulvan är mörkt rosa mot röd aktig.
Trodde hon fölade inatt då hon la sig ner och andades oroligt.
Precis som kolik men bajsade ovanligt mycket under 2 timmars tid. Kan det varit förvärkar? Kan det vara på G även att hon bara gått 324 dygn? Så nervös, första fölet

Men nu under dagen har hon varit som vanligt igen kanske sätter fart ikväll/inatt igen?
Men inga vaxproppar.
Inatt andades hon tungt och lät dom hon hade värkar.
Svårt att tänka mig att det var kolik då hon bajsade regelbundet, hon äter kraft fodret men pillar bara i ensilaget.

Tilda kniper igen ännu. Klämde ut lite ur Juvret idag och det var gult och klistrigt är det så innan den blir gräddig?

Lite uppdatering: Inget föl. Ni får ursäkta att några utav bilderna är suddiga. Såhär såg hon ut nu ikväll:
20140525_215646_zps15832ea5.jpg

20140525_215726_zps46f16314.jpg

20140525_215716_zps165797d5.jpg

20140525_215812_zpsaaadfe36.jpg

20140525_215834_zps29ae77ca.jpg

Grattis @rostad!

Det ser inte nära ut alls här... Om man inte kollar på magen förstås, fölis vill UT! Jösses jag har aldrig sett ett föl sparka så mkt! Hela magen hoppar, det ser ut som att det är en alien där inne! Magen buktar lätt ut 3-5 cm på sina ställen där den sparkar ibland.

Nu har vi faktiskt gett upp så pass att de andra hästarna har fått gå ut på bete, så hon står ensam i stallet. Men det verkar inte bekomma henne faktiskt. Hon blir lite till sig när jag ska rida och tar upp hästen... Flörtar som satan och springer längs med staketet och visar upp sig så gott hon kan med den magen. Stackars hingsten försöker mentalt slå knut på sig själv för att inte svara henne. Det är tydligen lättare att ignorera brunstiga ston än dräktiga :p

Stort grattis Rostad o Cashmere.

Blev förvånad eller kanske inte av Rostads inlägg med vit mjölk o slapp vulva o sen i nästa- FÖL!
Skitkul för er.

Här blev det inget föl i natt, så vi tar nya tag idag igen. :-) Tant är bara på 326, men är helt klar nu. Juvret är stenhårt, mjölken vit och klibbig, vulvan är slapp, rynkig och så pass svullen så den är ute vid skinkorna, hon är jätteslapp i bäckenband, sur och grinig.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 254
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 607
Senast: Karro-Lina
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 551
Senast: mars
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 535
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama