Dräktiga ston 2014 del 2

@mul låter som föl börjar närma sig så vi får hålla tummarna :) grattis till alla som fått så fina fölungar de senaste dagarna! LÄngtar mer och mer efter mitt egna :love:

Hur är det med klyx (om man nu skulle behöva det) funkar 120 ml eller är det ett måste med 240ml? Apoteket här hemma var inte så sugna på att ta hem 240ml då det ansågs onödigt :meh: så funkar 120 ml eller får jag traska till andra apotek och höra?

Hur är det med klyx (om man nu skulle behöva det) funkar 120 ml eller är det ett måste med 240ml? Apoteket här hemma var inte så sugna på att ta hem 240ml då det ansågs onödigt :meh: så funkar 120 ml eller får jag traska till andra apotek och höra?
Hmm. det var ingen som ville uppdatera vad fölningsväskan skulle innehålla så jag frågar igen!
Ska vacc. inom ett par veckor.

Nappflaska, klyx, snöre, glidslem, handskar, handdukar...
Kan ni fylla på med viktiga saker?

Är idag på 286. Det är inte sant. Det närmar sig faktiskt:nailbiting:

Jag använder enbart microlax. Till hingstfölen ger jag det direkt de diat. Till stona avvaktar jag, men ger hellre tidigt, än att de ska behöva stå och trycka.

Microlax är ju jättesmå och lätthanterliga. Bara nån matsked. Max. Men funkar utmärkt. Jag har aldrig behövt fundera på om Klyx är bättre, eftersom fölen skiter bra med Microlaxen. Klyx är ju så stora, vad jag förstått?

Microlax är ju jättesmå och lätthanterliga. Bara nån matsked. Max. Men funkar utmärkt. Jag har aldrig behövt fundera på om Klyx är bättre, eftersom fölen skiter bra med Microlaxen. Klyx är ju så stora, vad jag förstått?

Aha!
jag har inte ens tänkt på det. Jag har bara tagit vad som fanns hemma och det var Klyx. Då låter ju Microlax smidigare på alla vis

Jag kämpar vidare med mitt sto på dygn 357.... släppt bäckenbanden ca 80-90% inget juver men lite svullen i spenarna. Vill att fölis ska komma nuuu :banghead:

Stallägaren tycker jag absolut borde börja vaka, för det har minnsan hon gjort på alla sina fölningar. Jag hade planerat att börja i nästa vecka (om inte förändras vill säga). Det är ju första för mig så jag blir osäker.

Hästen har 15 dygn kvar till dygn 330 och det finns inga tecken alls på att hon är färdig. Inget juver, inga släppta bäckenband, inte slapp vulva och hon är varken speciellt besvärad (mer än trött) eller irriterad över magen. Ligger inte ner, sparkar/tittar inte mot magen etc. Jag tycker det känns tidigt att börja redan nu? I övrigt är jag ju i stallet mycket, tempar och håller koll. Skulle ni ha börjat vaka? Vill ju absolut inte göra något dumt. Bör jag vaka så gör jag det, inget snack om saken. Jag känner ju dock inte för att vaka onödigt länge. För om det drar över mycket på tiden kommer jag bli ett vrak ;) Stallägaren menar på att hon haft föl som kommit två veckor för tidigt så därför bör jag vaka redan nu. Vad tycker ni?

Mitt sto på 287 droppade lite vätska i morse.
juvret hade över natten blivit markant större. allt är dock relativt;)
Det ser ut som en liten propp på ena spenen. annars är allt frid o fröjd.
börjar nu bli riktigt stor- proportionerlig:D

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 254
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 607
Senast: Karro-Lina
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 551
Senast: mars
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 535
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Kattbilder #10