Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min veterinär kallar det i alla fall slemproppen :-) Blodig slemmig flytning brukar komma en /ett par dagar innan fölning .Okej.. En lite dum fråga, vad är "slemproppen"? När brukar det dyka upp?
Har fött upp två föl tidigare, men den yngsta är nu 5 år. Man glömmer lätt.
Sökte på internet, där står det att hästar inte har någon slempropp?
http://www.veterinaren.nu/fragelada/besvarad/hast/slempropp-pa-hast
Vet vad slemproppar är gällande människor, är det samma sak för häst? Om det nu finns någon. Kan det inte vara så att vissa hästar får det medans andra inte?
Oj förstår att det är jobbigt att vänta. Vår ponny är på 323 nu och har börjat fylla ut juvret ganska mycket men spenarna är fortfarande små och har inte riktigt trillat ner så jag har inte börjat vaka ännu, känns som om det borde gå minst en vecka, kanske två.Min dam kniper... är på dygn 346 idag och har bara fyllt framför juvret, själva juvret och spenarna är små. Bäckenbanden har väl släppt till 70 %.... Segt att vänta
För min del (mitt stos del) så kom det ganska mycket. Stoet hade kletat ut det över hela rumpan. Det är inte litervis men ca 2-4 dl utav vad jag såg. Om du är osäker på när det kommer, så (om det var som för oss) kommer du lägga märke till det. Det lovar jag dig.Dum fråga kanske men hur mycket blodslem är det som kommer ut om det är slemproppen?
Dum fråga kanske men hur mycket blodslem är det som kommer ut om det är slemproppen?