Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
321 dygnvilket dygn e hon på rostad?
shit vad coolt!! Verkar som att Paj kommer föla före Räkan!Här har det hänt grejer igen! Paj är helt knäpp!!!! Biter sig i magen och sparkar för fullt. Fick springa in från hagen med henne idag. Fölet har även vänt sig, så rumpan ligger på plats. Tuttarna är mer eller mindre borta, mjölken har gått från genomskinlig till gulaktig.
Jag tycker det ser ut som att det är en del ödem under magen.Tack fick jobba hårt för bilden.
Matte fick vara snabb! Annars fanns risken för en spark. Vad tror ni, kan detta vara rotationen i öppningsfasen? Hon står still nu, men dock väldigt irriterad (slår hårt med svansen).
Det är inte ödem, då det är för hårt + rör sig. Det finns dessutom på både sidorna. Har fått det kollat av djursjukvårdare.Jag tycker det ser ut som att det är en del ödem under magen.
Tack! Det är en fölis e Contendro II och mamma heter Norma Jean e Norson.Hon är 23 år och detta blir hennes sista föl. Hon är i väldigt god form men jag tycker det räcker nu. Och just därför är jag ännu nojigare att något ska hända. Tycker tyvärr att det blir värre med åren... Nojandet menar jag.@Summerwind Håller tummarna för dig!
Vad är det för krabat som väntas?
Nej, det finns inte så mycket. I år är det bara jag och en till som har betäckt med honom. Birgitta Jonasson hade honom på agentur genom Gut Osterrade i Tyskland och hon rekommenderade honom starkt. Och hon vet vad hon gör!@Summerwind Spännande att du har använt Contendro II, han har ju inte lämnat så mycket i Sverige. Ska bli spännande att se din fölunge
Oj! Ja, men då kan jag förstå hur det känns att sälja en så pass fin häst! Men samtidigt är det just som du säger - pengar. Har själv några fina hästar som ska säljas, dock på grund utav storleken.Nej, det finns inte så mycket. I år är det bara jag och en till som har betäckt med honom. Birgitta Jonasson hade honom på agentur genom Gut Osterrade i Tyskland och hon rekommenderade honom starkt. Och hon vet vad hon gör!
Hans helbror, Contendro I har ju lämnat fantastiskt bra hästar. Contendro II ska nu stå hos Greve i Holland och tävlas så tyvärr blir det väl inte så många avkommor till. Eller är det bra så att de få som finns blir unika! Önskar så ett stoföl då denna stostammen är så prestationsinriktad. Jag har förvisso två ston kvar efter den gamla men det ena stoet är till salu - har gått lysande i år - startat 10 gånger i 1.30 och 1.40 klasser och har vunnit två och placerad i fem. Tyvärr (kanske dumt ord men det känns lite så) måste jag kanske sälja henne för det handlar om rätt mycket pengar. Den andra är bara fem och hade föl i fjol och har precis börjat tävla så där vet jag inte hur bra hon är.
A
Här är vi nu på dygn 332, Räkan har varit "färdig" sen i tisdags. Bäckenbanden är väldigt slappa och hon droppar lite mjölk, men inget föl. I natt kom det snö så nu känns det som det kommer dröja ett tag till...
SNÖ?! Här är det skinande sol och närmare 20+ grader. Hästarna går och betar i det höga gräsen medans solens strålar värmer deras päls.Här är vi nu på dygn 332, Räkan har varit "färdig" sen i tisdags. Bäckenbanden är väldigt slappa och hon droppar lite mjölk, men inget föl. I natt kom det snö så nu känns det som det kommer dröja ett tag till...
SNÖ?! Här är det skinande sol och närmare 20+ grader. Hästarna går och betar i det höga gräsen medans solens strålar värmer deras päls.
Inget föl.. Trött är man, känns som om man tittar på en långfilm som aldrig tar slut Men det är lika för alla.. Man belönas förhoppnings med ett litet fölunge till slut.
VAR är Pilatesbollen????
Lilla Dingla i väntans tider. Hon är riktigt rund nu