Dräktiga ston 2014 del 2

Även hos mig kom storken på besök igår . Mitt på dagen i hagen kom ett litet brun/gult stoföl till världen. American Quarter med cuttingstam. Pappa heter Whambam Thank You Mam och mamma MS Smart Thunder Go. Bilder kommer i andra tråden när jag fått in dem på datorn.

Ja min är på 294 dygn idag, så jag kan inte annat än hålla med. Man blir så himla fölsjuk av alla sötnosar som kommer ut. Vill också ha en liten fölunge nu!

Här är vi upp i 319 dygn. Det blev lite tutt-bilder idag:
20140506_142331_zpsc506cd51.jpg

20140506_142340_zps24276b85.jpg

Hej ny här. Köpte ett sto i vintras som visade sig vara dräktig. Vi är i slutspurten nu fölvaket startade för fyra nätter sen. Fölet sparkar hårt juvret är fyllt. Tempar och kollar mjölken varje kväll. Hon lägger sig på nätterna med förvärkar. Varje natt är så spännande. Sover i stallet på luftmadrass och sovsäck. Jag och maken turas om. Inatt är. Det han som som vakar. Men tempen var detsamma ikväll så vi hoppas att den kommer när jag vakar.

Nu sprutar mjölken och har gjort det snart ett dygn .. Inatt efter 348 långa dagar och nätter hoppas jag att äntligen få träffa mitt lilla underverk . Håll tummarna för mig och mitt sto inatt allihopa , vi kommer behöva det !
Också kom det ett mästerverk . Ett jättestort, vackert sto , Precis vad jag hade beställt ! Lycka till allihopa som e kvar här ett tag till . ...

Också kom det ett mästerverk . Ett jättestort, vackert sto , Precis vad jag hade beställt ! Lycka till allihopa som e kvar här ett tag till . ...
Grattis!!! Ser fram emot bilder!

Räkans juver börjar fylla ut

Har handlat vircon, nappflaska, engångshandskar, mikrolax.. Har tagit hem alla hästhanddukar för tvätt

Och så har jag hittat en sneak-peak lucka från höloftet, perfekt för övervakning

Tempar och kollar mjölen som fortfarande är grumlig men genomskinlig, dygn 324 idag :-)

@Ottilia: Dags att börja fölvaka? :) Följer dig och räkan då det bara är några dagar mellan räkan och Paj.
Inte än tror jag, min väns mamma som ska fölvaka med mig hälsade på häromdagen, hon trodde inte att det var dags ännu.. Hon har vakat över både hästar och kossor när hon pluggade så jag litar på hennes erfarenhet men håller ändå koll utifall något ändras...

En sak som jag kom på att hon sade när jag berättade att fölet var väldigt lugnt och inte sparkade så mycket i magen.. Då sade hon att det var ett bra tecken på att den har den näring den behöver och mår bra.. Någon som hört något liknande??

Har provat att köpa müsli till Räkan nu, och hon verkar gilla det... Ska se om jag kan låna lite havre av någon för att se om hon äter det nu, förut har hon ratat havre.. Knepig häst som inte gillar mat :S men hon har flyttat över till en egen hage med mer gräs och äter nästan konstant när hon är ute i alla fall (ca 12tim/ dag)

Här är det en seg väntan. Ena stoet är på dygn 357 idag och det andra 283!

Första stoet räknat till 10/4 men icke, vill inte komma ut någon fölunge ännu! Hon har lurat oss tre gånger och varit hemskt fölningsfärdig men Nix :) bara att vänta.

Ni får en liten juverbild här! På dygn 332-333 nu, juvret går upp och ner som en jojjo, så det känns som att det lär dröja innan bebis behagar att titta fram!

Här har det hänt grejer igen! Paj är helt knäpp!!!! Biter sig i magen och sparkar för fullt. Fick springa in från hagen med henne idag. Fölet har även vänt sig, så rumpan ligger på plats. Tuttarna är mer eller mindre borta, mjölken har gått från genomskinlig till gulaktig.
20140508_134221_zpsf4356f86.jpg

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 254
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 607
Senast: Karro-Lina
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 555
Senast: mars
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 536
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama