Dräktiga ston 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Då äntligen kom mitt fina fölunge! 17:30 anlände ett svart hingstföl e: Corriendo Tau - Tornesch - Lux Z. :love:

Allt gick jätte bra och jag var med under hela förlossningen som skedde ute i hagen, fick hjälpa lite att ta hål på fostersäcken och dra lite i slutet, otroligt pigg hingstunge och hans mamma Chambery är en så länge super dukig mamma med sitt första föl!

*Stolt fölägare*

Bild:
563772_10151441976988163_22886211_n.jpg

Senast ändrad:

Grattis!

Jag är väldigt förtjust i hans pappa och ser fram mot att få följa din unge.

Grattis!! Jag drömde för någon natt sedan att mitt sto förlade i hagen och det blev en svart hingst, men det var visst din jag drömde om! :D
Är det CTs förstfödda tro?!

Inte riktigt klart än, tror jag. Men vad fan, ston har fölat med ofyllda juver förut

Den blir nog tyvärr (!) inte svart. Jag hoppas att jag har fel, men sådär ser typiska skimmel född svart ut. Dvs riktigt jättesvarta. De som blir svarta sen är födda grå eller gråbruna

åsså Grattis till Chambery förstås ! han är jättejättesöt !

Senast ändrad:

Jätte gratttis:love:Så jätte fin.

Själv så får vi vänta.Hur länge är en annan fråga.
Våran fölis skulle ha kommit för 3 veckor sedan.
Men ännu har vi inga som helst tecken på att det börjar närma sig.
Men vi roar oss att hålla koll

Super grattis alla som fått era föl( är inte lite avundsjuk)

Ja, det har jag full koll på. Men den är svart just nu och det var den jag drömde om också. Och "tyvärr" vet jag väl inte, finns ingen tråkigare färg ;)

Åh jösses! Är det en häst eller belgian blue? :rofl:

Chambery: gratulerar till fölet, med all rätt en stolt fölägare :love:

Här hemma kan inte min fina dressyrhäst röra sig, nästan så jag skäms :D hon ser lite frustrerad ut också, fölmagen är ju liksom i vägen :grin:

Här fortsätter allt som vanligt, juvret hänger som en stor påse (dock är mjölken genomskinlig).. Bäckenbanden är slappa och jag tror inte att det finns mycket att släppa på där. Kände igår att jag hade bäddat upp alldeles för tidigt så jag bytte ut all spån och halm igår.. Nu är det superrent i boxen, solen är framme och det är varmt och skönt så nu tycker jag att det är dax!

Tack alla! Han är jätte pigg och en riktigt tuffing redan! En så länge även namnlös... har funderat o funderat... vill ha ett namn på C, Funderar på CREDO vilket på latin betyder "Jag Tror".

Jag hoppas verkligen att han blir Skimmel... det håller jag tummarna för...
Ska kolla upp om han kanske är Corriendo Taus först födde! :love:

Hoppas att den kommer snart då, vi har också härligt soligt väder! :)

*kl*

Lite OT men...

GRATTIS till min tant, som idag fyller 21 år! :love::love:

i6cocg.jpg

Stort grattis till lillkillen! :)

Kl

Ella har varit jobbig om nätterna. Attakerar skiljeväggen mellan boxarna utan provokation från grannen.
Om hon inte är sur mot väggen så står hon och halvsover och är sur mot magen.
Rullade sig i hagen i förrgår och har annars inte legat ner på flera veckor.
Hon äter inte mycket, utan drar hellre runt höet och pillar i det.
Kraftfodret + lucernet hade hon inte ätit upp när jag var nere igår vid 00 då kameran slutat funka.
"Mjölken" är gul-genomskinlig men inte speciellt stora juver.

Jag trodde att det var dags redan för snart två månader sedan då hon låg och stönade och var svettig på halsen om nätterna i nästan en vecka.

Hur länge till ska jag behöva vaka? :confused:

Såhär såg hon ut igår

dsc_0383_515fd3afe087c31a1bd96fe3.jpg

ellan_050420130_515ffd41ddf2b3562bb57949.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag hittar ingen sån här lista, men känner att jag vill ha en för att slippa leta runt i gamla trådar. Kopiera listan och lägg till...
Svar
15
· Visningar
1 282
Senast: Nougat
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 656
Senast: Freazer
·
Avel En tråd där man kan följa och diskutera varandras dräktiga ston.
75 76 77
Svar
1 522
· Visningar
108 307
Senast: Livsgnista
·
Avel Tråden för alla dräktiga ston denna säsong. Någon som börjat vaka ännu? Mitt sto är inte beräknad förrän till midsommar så vi har ett...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
20 580
Senast: ino_124
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar