Dräktiga ston 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Jag få la skaffa en sån app jag med :D

KL
Har gjort en rektalundersökning, veterinären kunde inte säga så mycket mer än att "där är något tungt som ligger där inne och drar" och att "det känns normalt". Får avvakta provsvar och sen skaffar jag en countdown device!

Detta är mitt och E's första föl tillsammans (vi har haft föl på varsitt håll tidigare) och jag är nojig över hennes förändrade temperament. E är en skarp häst, snäll men hård och tuff på gränsen till het. Nu tränas hon iofs inget alls men hon är så..lugn...ögonen är liksom lite trötta..hon drar inte omkull mig när vi går in från hagen...annorlunda...så jag får för mig att hon är sjuk, men hennes päls är fin, inget snor, ingen hosta, bra i magen, äter och dricker helt normalt...

Otroligt snygg bild i nedförsbacke tagen för 10 min sen
IMAG1198.jpg

Jag är en första gångare!
Min fina 06a

Chicolina e. Chicos boy

Vi ska få vårat första föl i mars, en tjuvbetäckning av vår unghingst e. Canturano

Nu tränas hon iofs inget alls men hon är så..lugn...ögonen är liksom lite trötta..hon drar inte omkull mig när vi går in från hagen...annorlunda...så jag får för mig att hon är sjuk, men hennes päls är fin, inget snor, ingen hosta, bra i magen, äter och dricker helt normalt...

Sån är min med. Skarp annars, men nu är hon bara sävlig och mysig. Passa på och njut ;)

Här är en till galenpanna som är mycket mycket lugn och go :devil:
Hon rids knappt inget, men jag hoppade upp igår barbacka och tog en tur. Pållen reagerade knappt, varför har jag jag inte betäckt henne tidigare??

Tänk, jag som hoppades att hon skulle bralla... Min häst är mycket kompetent att knäcka tillbaka min rygg :D tji fick jag! 8 månader i dagarna!

Äntligen fick jag till någon form av bild på min tjej som fölar i början av april. Ännu orkar hon busa lite!
DSC_0024.jpg

Här tillsammans med tjejen som ska ha i början av juli:
DSC_0058.jpg

Och en bild på tjejen som ska ha i juli
DSC_0089.jpg

Min Pani Kastade tyvärr i går...det blir ingen Camaro M bebis. Skulle fölat 28/4 2013.

Äntligen fick jag till någon form av bild på min tjej som fölar i början av april. Ännu orkar hon busa lite!
DSC_0024.jpg

Här tillsammans med tjejen som ska ha i början av juli:
DSC_0058.jpg

Och en bild på tjejen som ska ha i juli
DSC_0089.jpg

Så härliga färger dina hästar har! :)

Kl

När börjar ni ge era extra foder? Dvs hur långt innan fölning? är 119 dagar kvar för holly :)

Beror på hur lättfödd stoet är tycker jag. Min är aningen svårfödd, så jag har öst på rejält ända sedan i somras när jag tyckte hon tunnade ur lite.

Så det enda jag kommer öka är att ge runt 1 kg havre till när hon är i månad 9.

Skulle hon bli lite extra rund gör det inget för mitt stos del, det går åt när fölet diar, så var det förra gången!

Mitt sto är i månad 8, hon hår på lösdrift och trivs som fisken i vattnet, fri tillgång på Hö och normal kraftgiva med extra mineraler och salt 1 gång om dagen, hon mår lika bra som vanligt :)

Heyyyy.
Är det dina hästar som står i Stråvalla?
Känner igen täckena och omgivningen.
Kör förbi där varje dag typ ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag hittar ingen sån här lista, men känner att jag vill ha en för att slippa leta runt i gamla trådar. Kopiera listan och lägg till...
Svar
15
· Visningar
1 282
Senast: Nougat
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 657
Senast: Freazer
·
Avel En tråd där man kan följa och diskutera varandras dräktiga ston.
75 76 77
Svar
1 522
· Visningar
108 312
Senast: Livsgnista
·
Avel Tråden för alla dräktiga ston denna säsong. Någon som börjat vaka ännu? Mitt sto är inte beräknad förrän till midsommar så vi har ett...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
20 580
Senast: ino_124
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023