Dräktiga ston 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Vilken fin bild!

KL

Försökte mig på att ta några bilder med mobilkameran, tyvärr kunde jag inte ta av täcken eftersom jag är "invalid" och har lite svårt att böja mig. Hade jag kunnat få av täckena så hade två fetknoppar avslöjats :p Den till höger är inte dräktig men att döma av omfånget kunde hon definitiv varit det :devil:

IMAG1167.jpg

Ja mina fotoskills är inte i världsklass...

IMAG1173.jpg

Tack! Bilderna är tagna med digitalkamera, tycker mobilkamerabilderna alltid blir så oskarpa. Men det är så sällan jag kommer ihåg att ta med mig någon kamera. :o

Min valack brukar få höra "Oh vad hon blivit rund om magen, är det snart dags?". :p Han har blivit felriden innan jag köpte tillbaka honom, så han har inga magmuskler som håller inne tarmpaketet. Ariel har mycket större mage än honom (sett till sadelgjordsstorlek) men det ser inte ut så. ;)

Stackars valacken! :grin:. Håller med om att det är en fin bild :laugh:

*kl*

Min vanliga otur förföljer mig igen, nu har tant B lyckats få ett sår på hö. bak :(
Tvättades ikväll med koksalt o jodopax,en stallkompis kollar på såret im.fm.innan jag kommer ut till stallet. Annars mår hon bra :laugh:

s3lis1.jpg

Tips: tvätta aldrig med jodopax. Vatten räcker bra! Vid behov väteperoxid (dvs vid infektion).

Saknar min häst nått enormt, får träffa henne imorgon :bump: har tjänstgöring 15 mil hemifrån i 4v till, men vad gör man inte för att få vara ledig runt fölningen :D

Nu va det längesedan jag var inloggad här!
Blev lite matt när vi var på sista ul av stoet, betäckt med Cartier, och hon hade resoberat...

Nu har hon satt en REJÄL föl mage, kniper med svansen och är irriterad om jag är vid juvret, brukar älska att bli kliad där!

Pratade med den vet. som inseminerade henne och hon vill absolut göra ett blodprov på henne för att se om där finns ett levande foster trots allt!
Hon hade tydligen en lite speciell livmoder enligt en av vet. som kollade henne?

Vågar inte få en massa förhoppningar, redan försent såklart :mad:
Men ingen hade blivit lyckligare än mig om hon dolt en liten bebis där inne :love:

Skulle ju frågat lite med!
Någon som gjort blodprov för att kolla dräktighet?
Vad fick ni ge för det? Hur lång tid tog det innan ni fick svar?

*kl*

Idag var vi ute och busade barbacka i snön, så härligt! Efter att ha varit skadad i många månader kan jag börja sitta och rida lite lätt på henne nu, och det känns verkligen helt fantastiskt!

Och hon börjar äntligen se lite dräktig ut... :love: Nu är hon på 188 dygn!!

En bild efter dagens mysiga ridpass:

bild111.jpg

Jag har! Har en Galazy S3 telefon, superenkelt att ta hem en widget, så jag ser varje gång jag kollar på telefonen.

För mig är det 160 dygn kvar nu och jag räknat from 17 Juni :)

f31fb50217a811e28d0622000a1c075f_7.jpg

Jag förstår inte hur man lägger upp bilder här på bukefalos! Vad då ULR? Är väl för oteknisk!

Har du facebook? Jag brukar ladda upp mina bilder där och sedan kopiera adressen från bilden och lägga upp den här i "infoga bild".
Går säkert från övriga sajter också.

Ett enkelt sätt!

Jag har! Har en Galazy S3 telefon, superenkelt att ta hem en widget, så jag ser varje gång jag kollar på telefonen.

För mig är det 160 dygn kvar nu och jag räknat from 17 Juni :)

Vilken smart! Jag skaffade den med, tack för tipset!

kl

6iqwr8.jpg

Jag och donnan busade i paddocken härom dagen, det tyckte hon var roligt :love: 202 dagar idag :D har ridit en liten d-ponny i några veckor nu och när jag tog in Roxanne så tyckte jag hon verkade gigantisk :rofl: Hon har blivit biffig som satan, ser ut so en belgian blue XD

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag hittar ingen sån här lista, men känner att jag vill ha en för att slippa leta runt i gamla trådar. Kopiera listan och lägg till...
Svar
15
· Visningar
1 282
Senast: Nougat
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 657
Senast: Freazer
·
Avel En tråd där man kan följa och diskutera varandras dräktiga ston.
75 76 77
Svar
1 522
· Visningar
108 312
Senast: Livsgnista
·
Avel Tråden för alla dräktiga ston denna säsong. Någon som börjat vaka ännu? Mitt sto är inte beräknad förrän till midsommar så vi har ett...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
20 580
Senast: ino_124
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar