Dräktiga ston 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

KL

Hoppar in här igen (skrev lite i början av tråden)

sona: Det var ingen dålig mage!
bigganl: Svårt att säga..

Kan säga att jag har ett tinkersto som blev betäckt 18 maj i år och är beräknad till mitten av april :))

poison: oj har du redan känt en spark!! Har knappt känt efter alls för jag har tänkt att det är alldeles för tidigt! (våra är ju lika långt gångna). Då ska jag med börja känna efter det!

Mitt sto heter Glódis från Forsen. Islandshäst. 5-gångs sto.
E: Hvinur fra Holtsmula (två faldig världsmästare i tölt) U: 2klass sto

Dräktig med Berserkur. 1klass hingst & SM vinnare i fyrgång, silver i tölt. (landslags häst 2012)

Hon är beräknad att föla i juli. :)

Ja jag har varit och känt på hennes mage varje dag i flera veckors tid :rofl: dock bara en gång jag känt en spark! Tror fölis lever rövare där inne :D magen bara växer. Snart har ju våra gått 200 dygn :banana:

Hur går det för din pålla då med magen? :)

kl

Här är det inga sparkar på gång, men jag klämmer ju inte speciellt länge på henne heller. Härligt för er som börjar känna att det rör på sig därinne! :love: Har börjat puta åt sidorna nu iallafall på min donna. Lär nog vinna Trådens Lortigaste Häst iallafall! :rofl:

2wdattt.jpg

Ja, man ska nog ha tålamod om man ska känna redan, hehe.. Syns inte så mkt på min pålla, men så är hon ganska tjock från betet fortfarande, så det är lite svårt att se.

Sv: Fölmage eller??

När hästen gått 90 dygn är fölfostret yttepytte. Inte en chans att det syns att stoet är dräktigt.

Min kompis har sto heter Rocket Queen Ridege är betäcka med Al Cendo. Rocket Queen ska född föl i 2 april.

kl
Idag fick jag veta att Dezza blir ELIT :banana::banana::banana: Jippie vad glad jag är!!!

Miranda har jag föresten kännt puffar på framför juvret, myyys:love:

Jippi, vad roligt :banana::banana: Stort grattis.

Jag väntar också på ELIT utmärkelse på Garbo, jag tror hon är berättigad om man räknar med hennes avkommor hos Kyra i england (tror det fattas 3 poäng om man räknar de svenska) men jag har inte fått något svar ännu från sekreteraren så än är hon "bara" A-prem.
Kollade lite på blupen och om jag jämför så borde Garbo vara berättigad också men det kanske är saker som inte syns på blupen som gör att Dezza får sin utmärkelse eller? Jag har så svårt med de där attans poängen hit och dit :confused:

Tack alla!!

Dezza fick elit pga avkommorna i tyskland, hon har 3st med vinst/plac i msv vilket ger 4 poäng vardera, plus att hon har 117 i blup!

Precis så ser mitt sto ut! Trodde det var musklerna när hon röck på sig, men det här är ju mycket roligare :love: de i stallet börjar ifrågasätta mitt psyke, varje dag står jag och gullar med ambras mage och säger "hur är det med mattes stjärna?" och då börjar det låta jättemycket :love:

Har börjat inse att detta nog inte är min sista dräkiga häst :D

Nej jag tänkte väl att det var önsketänkande från min sida. Men jag pratade faktiskt med en van uppfödare häromdagen och hon har haft några ston som det synts på ännu tidigare i dräktigheten så jag ville ju höra vad ni trodde.:laugh:

Jag fick också avelsrådgivning från ASVH, men efter att ha kollat upp med uppfödare, ryttare med stor tävlingsvana osv, så avrådde de alla helt från att välja någon av hingstarna jag rekommenderats av ASVH.

Det är fanimej inte lätt att välja hingst! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag hittar ingen sån här lista, men känner att jag vill ha en för att slippa leta runt i gamla trådar. Kopiera listan och lägg till...
Svar
15
· Visningar
1 282
Senast: Nougat
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 656
Senast: Freazer
·
Avel En tråd där man kan följa och diskutera varandras dräktiga ston.
75 76 77
Svar
1 522
· Visningar
108 307
Senast: Livsgnista
·
Avel Tråden för alla dräktiga ston denna säsong. Någon som börjat vaka ännu? Mitt sto är inte beräknad förrän till midsommar så vi har ett...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
20 580
Senast: ino_124
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar