Dräktiga inför 2009?

Sv: Dräktiga inför 2009?

Jag tror det blir bra, Ludwigs champion verkar ju passa fullblod, jag funderade själv på honom till mitt fullblodssto.

*kl*

Vad jag vet så får jag det första svenskfödda fölet efter VDL Pessoa i mars nästa år:banana:

Stoet, Barsita e: Bartok - Gassendi - Krevad, seminerades och tog på första brunsten. Brukar vara strulfia annars men inte i år:bow:

Jag brukar aldrig ha så tidiga fölisar så nu hoppas jag på tidig vår så "Nelson" :D kan komma ut i hage fort.

Någon annan som seminerat med Pessoa?

Jag har ett Helwan sto som står på seminstation nu och skall semineras på fredag morgon, med hingsten Lambourghini :) Hade tänkt någon seriös hopphingst igen. Men när jag såg honom i senaste ridsport, så kändes det som en toppen hingst till mitt sto!:love: Han är riktigt fin och nedärver sig fantastiskt!
Mitt mål är att först o främst få ett sto föl! har bara fått hingstar o hingstar :grin: Stoet jag har, tävlade flitigt upp tom 1.30m som 7-åring. Fick sitt första föl som 8 åring. Tävlade sen upp till 1.20 m igen, sen skadade hon sig i hagen.
Blev då mitt avelssto på heltid.
Är en jättetrevlig häst som lämnat 4 stora o ädla hingstar. Försöker att tänka mig för när jag väljer hingst nu när man vet att hon lämnar stort oavsett hingst hittils. Lambo är ju inte så liten, men han verkar inte lämna jättar själv.
Hoppas att minst någon av avkommorna kommer bli svårklass hästar i framtiden!? :D

kl

Mitt sto var ej dräktig på första brunsten med Stalypso, men i dag var hon färdigseminerad på andra brunsten, så nu får jag hålla tummarna. Simmarna har sett bra ut enl. seminören och stoet kastade i 10 mån i år och var lite infekterad, så jag skyller inte det på hingsten. Hon har endast behövt en seminering i varje brunst.

Mitt lånesto var färdigseminerad på första brunsten i söndags, hon är seminerad med BH Leredo.

Det hade varit väldigt skönt om båda kunde ta sig nu;)

Vi har kört iväg två NSV-bruks ston till hingst nu. Den ena 3 år e. Eneblacken 1923 o den andre 4 år e. Helmer 1822. Det blir Vimmel 1974 för båda i år:)

Sto 1. e.Irco Marco-Partisan = RAMBO (i år igen, har föl nu e.Rambo)
Sto 2. e.Triumf-Bordeaux = NOBEL

Båda seminerade 1 gång (tog sej) och ska på 17 dygnskontroll

Mitt sto var ej dräktig på första brunsten med Stalypso, men i dag var hon färdigseminerad på andra brunsten, så nu får jag hålla tummarna. Simmarna har sett bra ut enl. seminören och stoet kastade i 10 mån i år och var lite infekterad, så jag skyller inte det på hingsten. Hon har endast behövt en seminering i varje brunst.
Håller tummarna att det lyckas!

Jag hade också gärna seminerat med Stalypso, dock så skall mitt sto föla sent så jag skulle isåfall endast hinna med en seminering innan stationen och tappningen upphör nere i Tyskland. Det blir därför för dyrt och sent på säsongen att använda honom. Dock så tror jag att han hade varit guld ikombination med henne. Det känns lite surt :mad:

Betäcker man efter den 1/7 för första gången och om hon ej blir dräktig så är det fri betäckning nästa år om jag har fattat det rätt. Men det är klart, hinner man bara en gång innan deras säsong är slut så är det lite tråkigt, vi får hoppas att han finns nästa år igen.

Jag har haft ett gottöga till Stalypso i ett par år, så nu när han äntligen finns i Sverige hoppas jag verkligen att stoet blir dräktigt.

Har jag missat någonting?
Räcker det numera att visa sina föl, för att hingsten ska kunna tillgodoräkna sig "poängen" dom får?

Tidiagre har det ju alltid gällt enbart på äldre avkommor?

Antar att h*n menar visar dom när dom är äldre:D

Hmm..var det inte Lambo som inte fått semintillstånd...eller vad det nu var.
Jag är helt säker på att det var den hingsten det strulade om..ring dem o fråga imorgon för säkerhets skull så du inte står där o ska byta hingst på fredag.
Vet att det annonserades att han fanns på semin i år men sen blev det något...kommer inte riktigt ihåg vad det var.:confused:

Sto 1 e. Maraton - Ganesco seminerad med Camaro M inväntar 16 dygn
Sto 2 e. QE - Cortez - inväntar brunst igen då Jaguar Mail varit borta...

Där är inget strul runt Lambo. Han har dock stått på naturligt innan i år men har nu bytt till semin. Finns tillgängligt i hela sverige nu ;)

Sto nr 1 Sille E. Steve's friend** - Illum dräcktigt med Heartbeat. Om allt går som det ska så ska fölis titta ut i stutet av mars :love:

Sto nr 2 strular.. Clarissa E: Furidant- Lombard Samlar vätska i livmodern :crazy:
Seminerad med Chirlon men det tog sig så klart inte. Ska åka i kväll för att se om den absorberats (vätskan) och har den det så byter jag hingst till Lambo

Hej och grattis till dräktigheten!!! med Alcatraz.
En liten fråga lämnade du stoet på stationen?

Så var andra stoet kollat. (Carismo - Ralme Z - Duell) Seminerad med Empire och idag konstaterad dräktig på 16onde dygnet:banana::bump::banana:

Underbart med fertila ston säger jag bara!!!

Jag inväntar 16dygns koll på min stora dam, koll på onsdag nästa vecka, seminerad med Balougraph.

De andra två ska till station nästa helg är tanken, en har precis haft 30dagars brunst och en har fölbrunstat.
En blir till Laptop iaf... :)

Så var andra stoet kollat. (Carismo - Ralme Z - Duell) Seminerad med Empire och idag konstaterad dräktig på 16onde dygnet:banana::bump::banana:

Underbart med fertila ston säger jag bara!!!

Bra att de verkar ha fått ordning på spädningsvätskan som det var något strul med förra året, jag vet flera som är dräktiga med honom i år på första brunsten. Han är en het kandidat till mitt sto nästa år då jag har en åring efter honom som jag är mer än nöjd med. Lene sa att han skulle gå på fryst då, vi får väl se hur det blir, annars kanske man vågar testa det också.

Ja, va kul att fler valt denna superintelligenta häst. Var o såg honom i dag o jag måste säga att han myntat ett nytt uttryck i min vokabulär. Jumpsmart. Det är han verkligen!! Han räddade ryttaren många ggr såg det ut som. Wow! Cagancho var ju så fin oxå!

Hoppas bara att han ej ger smått men kan han ge den inställningen till hinder så får den bli hur stor eller liten den vill ;).

idag var jag och hämtade hem min tjej. är efter magritte och e betäckt med warstainer. så nu får vi hålla tummarna att det tar sig:laugh: hoppas, hoppas, hoppas:bump:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Alexandra_W
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: Ketrawzc
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 386
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 324
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V