Dräktiga inför 2009?

Sv: Dräktiga inför 2009?

Hej!

Har du hört nått om hur Ravells simmare är? Jag har honom som en backup hingst i fall hon inte skulle ta sig med den till tänkta.

Hej!

Nu är sto 1 på stationen och får 1:a semineringingen i dag:)

Så nu får man hålla tummarna igen.

Å nu är sto nr 2 på station, hon ska semineras med Figaro R. Så nu får man hålla tummarna sten hårt. Sto nr 1 ska dräktighets kollas den 11/6.

Hoppas att de båda tar sig på första:bump:

Kl

Mitt underbara sto e. Inheritance xx - Tumble Wind xx är dräktig med Alcatraz på första försöket!:love:
Hon släppte två ägg och hade en lite stor fosterblåsa så hon ska kollas på torsdag igen. Håller tummarna för att det bara är en där!

Det andra stoet e. Perugino xx - Red Sunset xx är seminerad med Ludwigs Champion och ska kollas 11/6.

Och tredje stoet hämtas hem idag. Inte mitt sto, är bara brunstvakt men hon seminerades med Nobel i lördags.

Alcatraz-stoet kollades i torsdags och det såg mer normalt ut nu. Ska kollas på fredag igen och sen hoppas jag att jag får hämta hem dom.

Ludde-stoet kollas troligtvis i kväll. Håller tummarna!

*kl*

Mitt sto är seminerat med Samba Hit I och ska ultraljudas om en vecka. Hon är e. Warsteiner-Gassendi-Chagall och har ett hingstföl e. San Remo vid sidan. Hade mycket väl kunnat tänka mig att ta San Remo igen, men han var skadad och kunde inte tappas när hon gick i brunst. Men jag är nöjd så som det blev också!

Jaa! Nu är vårt andra sto dräktigt på första försöket. Har kollat sto nr 3 idag och hon blir nog seminering i slutet av veckan. En av våra nya killar har oxå fått en kanonstart i år. Alla ston betäckta med honom dräktiga hittills! :bump::bump::bump:

Jag har betäckt mitt hannoveranersto med Damino SD. Tror mycket på den kombinationen. Vill främst få fram en gångartshäst men den ska även kunna kravla sig över några hinder. Kollade henne idag på 17:e dygnet och där var en liten fosterblåsa. :D

Hej!

Har du hört nått om hur Ravells simmare är? Jag har honom som en backup hingst i fall hon inte skulle ta sig med den till tänkta.

Nej jag har inte hört det faktiskt, glömt fråga:o

Men pållan ska iväg snart igen på seminering med honom, blev inte dräåktig på första försöket, men sen var hon lite tunn också...

Har två ston dräktiga inför nästa år. Dels mitt Cortezsto som kastade tvillingar i februari. Valde Cartier till henne, ul:ad redan 4 ggr och nu senast vid 45 dygn (allt för att upptäcka en ev tvilling). Sen har jag ett ridponny sto e Gimmic dräktig med Gerswin på 30 dygn. Båda har tagit sig på första brunsten så nu hoppas jag resterande tid av dräktigheten går lika smidigt!

Hej ja är en nybörjare i avelsarbete och på Bukefalos hoppas ni har
förståelse. Till saken är att jag iår har fått en avkomma efter Carland och de blev ett sto född 8e mars.Nu är sto dräktig med Cyrano de bergerac. Dräktig första försöke i år igen. Stoet har fått 4föl och har varit klar efter första försök. lotta ska föla ca 8e mars 09.

Vårt xx-sto semineras idag med Sandreo.
Sedan återstår bara en lång, jobbig väntan innan man vet om det tagit sig.....

Sto nr 1 e. Bellini-Donauwind-Herzbube. Seminerad med Quaterback, koll imorgon.

Sto nr 2 e. San Quintero-Granit-Pontus. Seminerad med Quaterback, koll imorgon.

Sto nr 3 e. Dardel-Lester-Herkules. Står på station blir seminerad med Damsey i dagarna.

Ev. Sto nr 4 e. Nocturne-Chagall-Unesco. Damsey.

Senast ändrad:

Sto nr 1 DRÄKTIG:banana::banana:

Sto nr 2 DRÄKTIG men med tvillingar, så en är klämd på fredag får vi reda på om det lyckades eller om båda rök

Sto nr 3 semineras idag:laugh:

Det såg inte så lovande ut tyvärr. Det blir seminstationen i morgon igen så hoppas jag på att det ser bättre ut!

Hon är dräktig!

Två av tre kollade och två dräktiga! Båda på första försöket!

Mitt sto e. Flemmingh-Shogun**-Aderlass är dräktig på 16 dygn idag :banana: :bump: . Ny koll om 14 dagar. Den tilltänkte fadern? San Brasil (Sao Paulo-Argentinus) :love:.

Sto nr:1 Konstaterad dräktig på 18 dygn! på en seminering! :banana: Då är det bara att hålla tummarna för sto nr:2

Mitt 88an sto är idag konstaterad dräktig på 19dygn med Balougraph!! :banana:

Dock är det eventuellt tvillingar, syntes inte riktigt bra om den ena är en fosterblåsa eller en nytillkommen cysta..
Ny koll imorgon med eventuell klämning

Har änterligen gjort mitt hingstval det blir Herzensdieb eftersom årets föl efter honom blev så trevligt. :love:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Alexandra_W
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: Ketrawzc
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 386
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 324
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V