Dräktiga inför 2009?

Sv: Dräktiga inför 2009?

Lite smällar får man ta...du minns väl mig och alla mina brutna revben här i vårvintras?:crazy:
Gissa om mina hästar var rejält billiga då?:rofl:
Men oj vad fort man glömmer det fort..

Det har jag heelt missat! :crazy: vad ställde de till med?

kan det bero på att man väljer hästar som passar ens eget temperament?:angel: Så är det här iallfall...:rofl:
Vem ska ha pom pom hästarna om inte pompomägarna.

Men jag är ju huuuur stabil som helst, nästan mild i tempramentet!
Jag har ju liksom bara 3-4 utbrott/dag och skriker nästan aldrig åt folk när jag kör bil, bara åt varannan bil eller så :angel:

:D:D

Sto 1 e: Maraton - Ganesco dräktig med Camaro M
Sto 2 e: QE - Cortez inväntar brunst fortfarande...............
Sto 3 e: Sarras - Tammerfors inväntar fölbrunst

Uppdaterar lite
Sto 1 e: Maraton - Ganesco dräktig med Camaro M
Sto 2 e: QE - Cortez seminerad med Jaguar Mail inväntar 16 dagars koll
Sto 3 e: Sarras - Tammerfors seminerad med Callahan VDL koll i morgon igen

Hallå där!

Det är så spännande med föl! :D

Hoppas mitt Royal Diamond sto blir dräktigt! Hon är 8 år och det är hennes första föl! Hon hade ovulerat härmodagen så så långt ser det bra ut. Betäckt med bruksprovsvinnaren Hohenstaufen II.

Lycka till alla!

:D:D

kl

Äntligen kan jag också få vara med här med ett sto som jag lånar magen på e. Bourbon-Kew Gardens xx-Brabant-Pompe-Immer, hon är dräktig på 18 dygn med Blue Hors Leredo.
Hon var svår att få i brunst, men när hon väl blev brunstig så tog hon sig på första försöket:laugh:

Lite uppdatering här också..

Sto 1 e. Landlord - xx dräktig idag på 18 dygn med Balougraph.

Sto 2 e. Ramiro Z - Tolbert seminerad med Balougraph

Mitt fullblodssto e Diaghlyphard- Persian Bold är testad idag på 35 dygn och är fortfarande dräktig! :laugh:
Ska bli jättekul me bebis nästa år!

Vad har ni betäckt med i år? Eller vad ska ni betäcka med?

Mitt Bellini sto är nu iväg och betäcks med Cairo e.Cortez.
Och Roderick stoet åker till Uskudar om en vecka.

Vad tror ni om detta? O vad har ni själv valt? Vad är syftet med era fölisar? :grin:

Idag var veterinären här och ultraljudade mitt haflingersto Fira e. liz. Antinor u. Tina e. Sallrainer och hon är dräktig! :banana:

Far till det kommande fölet är min hingst Eldfuxens Wacker e. Knappekullas Winterson u. Sindy e. Stromboli.

Fölet ska förhoppningsvis bli lika rar, trevlig och energisk som sina föräldrar. H*n får gärna hamna hos någon som är intresserad av fälttävlan eller distans sen om en massa år när h*n är vuxen. :laugh:

*kl*

Ena stoet dräktig på 45:e dygnet Broere Obelisk. Första gångs sto och dräktig på första semineringen

Andra stoet dräktig på 17 dygn med Rolex TP. Dräktig på första semineringen.

Dom har skött sig bra i år pållarna:banana:

Blir lika glad varje gång jag ser/hör ngn som betäcker anglos fortfarande.
Som gammal angloägare så värnar jag om rasen, även om jag "svikit" den och numera kör halvblod:o

Får man fråga vad du har för stam på ditt sto?

Jo det är otroliga hästar, helt klart. Mitt sto är e: Green River xx - Diaglyphard xx u:Polyana ox - Pomar ox

*kl*

Mitt Maratonsto är seminerad idag med Carême. Tror nog att det blir en till seminering på söndag, men vi får väl se.
Mastersoet har ju nyss fölat och jag vill egentligen inte ha så sena föl (hon resorberade först förra året så därför blev det en så sen fölning i år), så henne hoppar jag över i år.

UPPDATERING

Sto nr 1 e. Bellini-Donauwind-Herzbube. Seminerad med Quaterback, DRÄKTIG:banana:

Sto nr 2 e. San Quintero-Granit-Pontus. Seminerad med Quaterback, DRÄKTIG:banana:, men med tvillingar, klämd 2 ggr, slutgiltiga kollen på måndag.

Sto nr 3 e. Dardel-Lester-Herkules. Seminerad med Damsey, koll den 30/6

Sto nr 4 e. Nocturne-Chagall-Unesco. Seminerad idag med Damsey, hoppas hon släpper ägget här nu i dagarna pga den dumma midsommar som kanske förstör för mig när jag inte kan få nåt skick igen förens på tisdag.

Mitt sto skall köras till seminstationen på söndag men alltså varför kan jag alldrig bestäma mig i tid. Har ju tills på måndag på mig att fundera färdigt men ändå, det står och väger mellan Herzensdieb och Hampton. Årets föl efter Herzensdieb blev jättetrevligt men så är man ju lite så att man vill pröva något nytt. Ja vad ska man säga, hur man än vänder sig så har man ju ändan bak.

Var och kollade Loppan idag 2 gg, 45 dygnet, tror jag. Förra gången vi kollade var hon dräktig, men idag syntes ingeting... :(

Så det blev till att lämna av henne och fölis på stationen för att serminera om. Lite tråkit, eftersom hon denna gången blev dräktig så snabbt. Men men, sånt är livet. Nu hoppas vi på att det tar sig med Dee jost van Dyke...

Tanten ska kollas imorgon på 30 dygn för säkerthets skull eftersom hon släppte 2 ägg och det var lite oklart om det var två på 19 dygns kollen. (Balougraph)

Fröknarna är seminerade (på samma dygn :angel: ) i fredags och Olga är hemhämtad, Grå är seminerade och ska hämtas i morgon söndag.
Loredes och Laptop är de lyckliga herrarna där.

Har två ston som skall betäckas i år

Sto 1: Vermouth - Nebraska skall betäckas med Balougraph

sto 2: Napoleon - Diamant skall antingen köras ner till tysk. och betäckas med Weltmeyer eller så skall hon betäckas med Warsteiner

*KL*

Mitt sto e. Escudo I är nu konstaterat dräktig med Nobel 994. Det blir hennes första föl och det tog sig på första försöket, en seminering! :bump:

aaa ja har fortfarande inte bestämt mig... de står mellan Friendship, Bocelli, Highcrusier, Higlander. Stoet är e. Milan- Galvano Inga exteriöra avvikelser, tre bra gångarter, bra temperament.

Några tips?

Tanten ska kollas imorgon på 30 dygn för säkerthets skull eftersom hon släppte 2 ägg och det var lite oklart om det var två på 19 dygns kollen. (Balougraph)

Fröknarna är seminerade (på samma dygn :angel: ) i fredags och Olga är hemhämtad, Grå är seminerad och ska hämtas i morgon söndag.
Loredes och Laptop är de lyckliga herrarna där.

Det var så klart två foster på tanten :crazy: vetten ska prova att klämma annars får vi spruta och börja om igen.

Grå är säkerligen inte dräktig, massa bakterier och annat som ställer till det, potensiellt hingstbyte tills nästa brunst.
Kan inte bestämma mig för om jag ska chansa på fryst en gång till eller lägga på färskt direkt.
Räknar med att jag har 2 brunster till i år att försöka på.

Så allt mitt hopp går till Olga nu så jag åtminstone har ett sto som inte krånglar men det blir väl säkert nåt trams där med :confused:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Alexandra_W
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: Ketrawzc
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 386
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 324
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V