Dräktiga inför 2009?

Sv: Dräktiga inför 2009?

Mitt sto seminerades i fredags kväll och idag på morgonen hade hon släppt ägget. PERFEKT. Ska kolla henne igen om 2 veckor.

UPPDATERING

Sto nr 1 e. Bellini-Donauwind-Herzbube. Seminerad med Quaterback, DRÄKTIG:banana:

Sto nr 2 e. San Quintero-Granit-Pontus. Seminerad med Quaterback, DRÄKTIG:banana:, men med tvillingar, klämd 2 ggr, slutgiltiga kollen på måndag.

Sto nr 3 e. Dardel-Lester-Herkules. Seminerad med Damsey, koll den 30/6

Sto nr 4 e. Nocturne-Chagall-Unesco. Seminerad idag med Damsey, hoppas hon släpper ägget här nu i dagarna pga den dumma midsommar som kanske förstör för mig när jag inte kan få nåt skick igen förens på tisdag.

Jippi! Sto nr 2 kollad idag hon har resorberat den klämda tvillingen, bara en kvar!
3d-sautille.gif

aaa ja har fortfarande inte bestämt mig... de står mellan Friendship, Bocelli, Highcrusier, Higlander. Stoet är e. Milan- Galvano Inga exteriöra avvikelser, tre bra gångarter, bra temperament.

Några tips?

Highlander går det inte att betäcka med i sverige i år så då blir det en mindre för dig att välja mellan;) om du inte åker till tyskland förstås:)

*kl*

Idag konstaterades mitt sto e: Cortus-Maraton dräktig med Cosmeo!:bump:

Monika

Fick glatt besked idag:) Fyraåringen e. Helmer vi körde iväg är dräktig!!:banana: Om två dagar blir det UL för treåringen e. Eneblacken. HOPPAS båda är klara för hemfärd om nån dag nu!

Mitt sto
Combine e. Come Back II-Palermo-Pontus dräktig med Bocelli:banana:

Vad har ni betäckt med i år? Eller vad ska ni betäcka med?

Mitt Bellini sto är nu iväg och betäcks med Cairo e.Cortez.
Och Roderick stoet åker till Uskudar om en vecka.

Vad tror ni om detta? O vad har ni själv valt? Vad är syftet med era fölisar? :grin:

Mitt sto, egen uppfödning, ska betäckas med corlensky g, hon själv är e.Quite Easy. :)
Hoppas på en rörlig avkomma med god hoppkapacitet och det vore ju trevligt om det blev ett bra temperament också men jag vet inte riktigt hur lätt det är att "veta" det med de corlensky fölisar/avkommor som finns då det inte är så många man känner till än så länge.
Han själv ska visst vara bra i temp men det finns ju annat blod bakom honom också...;)

Stoet rör sig i alla fall bra, hoppar bra (klass I dress o hopp på 3 årstest) och är väldigt fin typ.
Trevlig i temperament och lätthanterlig.

Än är hon inte seminerad men det bör ske vilken dag som helst nu:bump:

jag har en Corlensky G bebis som jag är supernöjd med :love: hon har ett underbart temperament, lite jävlar anamma i henne dock - men det kommer nog från mamman.. Hon rör sig jättetrevligt, bra modell, lätt, ädel, vackert huvud, är bara löshoppad någon gång - men hon hoppar bra.. tja allt man kan önska sig! Och sen blir hon skimmel oxå :laugh:

hade utan tvekan kunna tänka mig att göra ett helsyskon till henne om stoet/mamman fortfarande var i livet :(

lycka till med ditt sto!

jag har en Corlensky G bebis som jag är supernöjd med :love: hon har ett underbart temperament, lite jävlar anamma i henne dock - men det kommer nog från mamman.. Hon rör sig jättetrevligt, bra modell, lätt, ädel, vackert huvud, är bara löshoppad någon gång - men hon hoppar bra.. tja allt man kan önska sig! Och sen blir hon skimmel oxå :laugh:

hade utan tvekan kunna tänka mig att göra ett helsyskon till henne om stoet/mamman fortfarande var i livet :(

lycka till med ditt sto!

Tack!!:bump:
Ja, nog blir det lite go detta fölet, det tror jag...;)

Precis så har vi känt det i ett år - tills Axel kom ut.

Visst de andra fölen var vi också nyfikna på, och givetvis glada åt, men det är på något vis Axel som "gäller" här iår...

Nu ringde telefonen o fick det glada beskedet att båda är dräktiga!!:bump:

Redan bättre än förra året i det här läget... då blev en aldrig dräktig pga en gammal förlossningsskada vi inte visste om när vi köpte hästen o den andre fölade som många vet dött...

Håll tummarna för oss nu! Första veckan i maj smäller det för båda om allt går som det ska! Två små Vimmelbebisar:love:

Har ett 3 årigt sto e:Biggles 1015 ue:Dammen 774 som är dräktig med Damino. Gillar hans stam verkligen!!! Vill få en dressyrhäst som jag kan ut och tävla med.

*KL*

Så då kan jag också skriva in min färdiga som verkar ha lika bra fertilitet som temperament ;)
Trots dålig dos

Så är mitt nya 4 års sto e.Willemoes - Leonardo II -Wahnfried dräktig på 15 dygn med Niveau, tyvärr tvillingar men en klämd idag och ny koll på söndag.

Mitt andra sto e.Come Back II- Carano är nu äntligen ur brunst och färdigbetäckt med vår egen hingst Capital Joy F.Damgaard (Casir Ask-Carano) så det blir koll om 15 dgn där. Strulig lång brunst men vi håller tummarna att det tagit sig ändå, tog sig på första sist så vi vill ha en repris av det även i år :angel:.

*kl*

Jaha, då har man varit iväg och lämnat sto och föl på seminstationen, kan inte annat än imponeras av mitt sto som snällt gick in i lådan och stod och väntade medan jag skyfflade in en aningens motsträvig unge, gubben behövde bara stå och hålla lite lätt i snöret så hon inte skulle vända sig om, annars stod hon helt still :love:. Undrar hur jag ska klara mig utan dom i drygt en vecka (om allt går bra).

Stoet e:Napoleon-Pajazzo sprutas igång imorgon och ska förhoppningsvis semineras med Chirlon under nästa vecka, detta blir en mycket nervös vecka må jag säga :crazy:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Alexandra_W
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: Ketrawzc
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 386
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 325
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2