Dräktiga inför 2009?

Sv: Dräktiga inför 2009?

mitt sto (Voltaire-Urbino) hade reabsorberat så jag tog chansen att välja Cagancho istället för Empire. Bra att det kommer något gott av det hela. Han är ju så fin o jag är ju så imponerad av min 5 åring e. cagancho som kommer gå långt hoppas o tror jag.

Spännande att se om det blir något!!

kl
Ni avelsmatadorer här på buke, ska man kolla igen efter 35 dygn?

Jag har kollat på 17 och 35 dygn och hon var dräktig. Bör jag kolla igen snart? Just nu är hon på 45 dygn. Kollar brunsttecken varje dag men allt ser lugnt ut.

Jag väntar till 90 dygn för nästa koll, har kollat 16,28 dygn & allt ser bra ut.

Stora tanten var fortfarande dräktig på 32 dygn när jag hämtade hem henne i onsdags. Vetten lyckades klämma bort ett foster så nu hoppas vi hon håller det andra och att det kommer ut en Balougraph bebis i slutet på april -09

Nu är stoet insiminerat med Friendship, de blir kanon tror ja!

*lånar*..

och tvärtemot hur det verkar för de flesta av er övriga går det verkligen inget vidare för oss i år...

Tre ston kollade hittills och ingen av dem dräktiga på första försöket...de är seminerade med Figaro R, Florencio I respektive Don Primero....alla är nu omseminerade och två av dem skall kollas nästa vecka.

Ytterligare två ston seminerades för första gången igår och då med Florencio I respektive Tsarevitj...

Vi hade verkligen flyt med dräktigheterna förra säsongen så det kanske är vår tur att betala för det i år.....men nu vill vi ha åtminstone något dräktigt snart

Jag kan hänga på dig lite, jag har ett sto dräktigt på första brunsten med BH Leredo, men det andra löper nu om för 3:e gången, så det är inte kul.
På första brunsten var hon måttligt infekterad, behandlades då i den brunsten.
På andra brunsten misstänker jag att ägget hunnit släppa, 4,2 på söndagskvällen, seminerad tisdag förmiddag (importhingst), ej kollad mellan det.
Nu ska jag försöka en tredje gång, då står stoet plötsligt med en 3,5:a på torsdagskvällen, inget syntes på tisdagskollen, och nästa skick kommer tidigast på tisdag, så det ägget lär ha gått då.
Inte mitt år med detta stoet, hon kastade i abortvirus i 10:e månaden i april. Stoet har varit dräktigt de tre senaste åren på 1:a försöket. Enligt hingsthållaren har hingsten supersperma, han betäcker ca 300 ston i Tyskland i år med många skick, så det är väl bara att försöka igen. Jag ger inte upp, för jag vill så gärna ha ett föl efter denna hingst, Stalypso är det, har spanat på honom sedan han godkändes 2006.
Jag har väl varit "bortskämd" med att hon tagit sig direkt de andra gångerna jag betäckt henne, men det var också mycket därför jag vågade satsa på utlandsstationerad hingst.
Stationen får stå ut med mig och stoet ett tag till, de är jättebra och försöker också göra allt för att det ska fungera, även hingsthållaren gör sitt yttersta och kollar extra med hingsthållaren när stoägaren för för sig att det går att trolla;)

Jaha, då var denna brunsten seminerad, nu gäller det bara att hålla tummarna.

Sto e; Astrix ue Caracas XX seminerad med Schönbrunn.

Sto e; Wonderland ue; Werther seminerad med Schönbrunn.

Stoet e; Wonderland ue; Werther är dräktig, och kommer att kollas igen på dygn 45.:love::love:

Det andra stoet tog sig inte på första semineringen utan är seminerad i går igen.

Har betäckt mitt fullblodssto e. Raphane (USA) ue. Lake Coniston med Alligator Fontaine. Konstaterad dräktig på 17 dygn idag:bump: Valde Alligatorn pga hans meriter, utseende och coola temperament (tre önskningar i ett....) Passar nog mitt sto som hand i handske.

Så tråkigt! Min tog sig direkt med Stalypso. Håller med om att importören varit väldigt bra. Hoppas det löser sig, så min fölis får ett halvsyskon nästa år!!

Grattis, kul att höra! Importören var så snäll så att hon kollade de som betäckts i år i Sverige med Stalypso. Det var flera som betäckts sent och ej var kollade ännu, jag fick reda på att det hittills var en dräktig, din då, och två omlöpare förutom min, de var båda infekterade på första rundan, flera skulle kollas i nästa vecka. Som sagt ägget går väl i helgen, sedan får jag vänta några dagar och sedan spruta igång henne.

UPPDATERING

Sto nr 1 e. Bellini-Donauwind-Herzbube . Seminerad med Quaterback, DRÄKTIG:banana:

Sto nr 2 e. San Quintero-Granit-Pontus . Seminerad med Quaterback, DRÄKTIG:banana:

Sto nr 3 e. Dardel-Lester-Herkules . Koll idag, ej dräktig:( Omsemineras imorgon med Damsey

Sto nr 4 e. Nocturne-Chagall-Unesco. Seminerad med Damsey, inväntar koll.

Min kollades igår på 18 dygn och var INTE dräktig, stod däremot med ett 4,5 ägg så hon seminerades igår kväll med Clinton I och skall kollas igen i morgon (söndag), tog bakt prov samt skall sköljas för säkerhetsskull.

Vårt new forest sto som var dräktig på 18 dygn, visade sig vara tom på 40 dygn (vilket matte var rätt säker på):angel:
Så nu är jag ännu mera känd som "häxa" av folket runt fodervärden:rofl:...

Tog lite prover på henne, låter henne vara denna brunst och kör henne på nästa i stället...

det gör ingenting om hon fölar sent, det blir i sådana fall hennes sista föl...

*kl*

Så här är läget hos oss:

Ginella (Don Gregory-Rubinstein) dräktig på 45 dygn med Okeanos
Nouvelle (Magritte-Good Fututre) hade tyvärr resorberat tills 45 dygns kollen, nytt försök med Rosevelt i veckan.
Fabienne (Bernstein-Chagall) dräktig med BH Zack på 17 dygn
Weissfee (Plasir d'Amour-Akzent II) seminering pågår med Hampton, haft jätte lång och strulig brunst så förhoppningarna på dräktighet är små...

Vårat kallblod ska förhoppningsvis åka iväg slutet av nästa vecka å bli betäckt med Bonic :)

Jag tror Olga är dräktig, kan vara så att jag ser det bara för att jag så gärna vill men hon ser så där drömmande ut i ögonen och går mer vaggande fram än vanligt, precis som hon gjorde förra året...
Sen står hon och drömmer på ett rosa litet fluffigt moln typ. :D
Koll på söndag på 16dygn..

Ska köra iväg fröken grå nu i veckan tror jag så vi kan spruta på henne och förhoppningsvis kunna seminera henne snart...

Andra försöket på gång med min 16-åriga Splitau-Löwenbrau-Carol förstföderska. Hingsten är Quattro B. Hon fick två doser och en LH-spruta förra veckan. Nu är det jättespännande. Har inget plan B, så om Quattros sperma är verkligen så dåligt som rykterna säger, då har jag ett problem! Det tog mig "bara" nio månader att välja det första alternativet!;)

Har någon använt Quattro B och lyckats där i Sverige?

Jag vet att jag tog en risk men han är så underbar..:love:

*KL*

Så då kan jag också skriva in min färdiga som verkar ha lika bra fertilitet som temperament ;)
Trots dålig dos

Så är mitt nya 4 års sto e.Willemoes - Leonardo II -Wahnfried dräktig på 15 dygn med Niveau, tyvärr tvillingar men en klämd idag och ny koll på söndag.

Mitt andra sto e.Come Back II- Carano är nu äntligen ur brunst och färdigbetäckt med vår egen hingst Capital Joy F.Damgaard (Casir Ask-Carano) så det blir koll om 15 dgn där. Strulig lång brunst men vi håller tummarna att det tagit sig ändå, tog sig på första sist så vi vill ha en repris av det även i år :angel:.

Då var hon kollad igen och allt hade gått bra med klämningen av tvillingen och nu är där bara ett och det såg bra ut :banana:.
Så nu inväntar ny koll på 30 dgn.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Alexandra_W
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 051
Senast: Ketrawzc
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 386
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 325
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka