Dräktiga inför 2009?

Sv: Dräktiga inför 2009?

Sto 1.A-Dur-Weinberg dräktig med Graf Stakkato (graf top-stakkato) kollas på 90 dygn nästa vecka.
Sto 2.Har ju inte ens fölat utan går o drar på 376 dygnet så där blir det ingen ombetäckning

Sulana är dräktig med Mambo. (araber) Skitkul då det inte tog alls på hela förra sommaren.

Cozima är fortfarande dräktig trots allt som hänt!!! Ännu roligare, nu gäller det bara att benet blir bra.

Sto 1.A-Dur-Weinberg dräktig med Graf Stakkato (graf top-stakkato) kollas på 90 dygn nästa vecka.
Sto 2.Har ju inte ens fölat utan går o drar på 376 dygnet så där blir det ingen ombetäckning

Ehhh, köpte du ett dräktigt sto i stället ?

Nej,också :o + en 4åring hannoveraner E.De Noir-Lanthan,betäcks 2009 med Laptop
"kamelen" jag har går ju inte att lita och jag klarar mig utan sådan här maraton vakning :devil:

Senast ändrad:

Nej,också :o + en 4åring hannoveraner E.De Noir-Lanthan,betäcks 2009 med Laptop
"kamelen" jag har går ju inte att lita och jag klarar mig utan sådan här maraton vakning :devil:

Ja så kan man också göra, men var det inte en annan du egentligen skulle köpa en KWPN ?
Du verkar ju nästan värre än mig med dina hästaffärer :angel: Jag kommer i alla fall hem med samma som jag kört för att hämta :devil:

En BWP (pappa kwpn-sf och mamma hann)var det och hon står här,men det visade sig att hon har en del egenheter som man "glömde" :eek: tala om för mig,och som först uppdagades efter några dagar

Lånar knappen

Mitt sto som kom hem igår från hingststationen råkade ut för en incident i morse då en av grannens idiotiska valacker tagit sig ut ur hagen, rivit staketet till mitt sto med föl och jagat runt på gården som en total idiot. Hoppas verkligen att det inte lett till att hon går tom denna omgång. Hon blev färdigseminerad i torsdags och hade släppt ägget i fredags.

Han är dessutom ganska översexuell och betäcker allt han ser så vi får se om han varit på mitt sto och smittat henne med diverse bakterier. Vissa hästägare borde syssla med frimärkssamling eller något annat som inte kräver tillsyn :devil::devil:. Vad tror ni, är det någon fara eller kan jag känna mig lite lugnare än vad jag gör just nu.

Det lät ju inget vidare :o Hoppas att hon tog sig och att hon isf fortf är dräktig. Å ännu mera att hon inte fått några bakterier om han nu varit på henne. Håller tummarna hårt för din och stoets skull :bow:

*kl*

Sitter här och är nervös för morgondagen när mitt sto ska kollas igen.
Är nu 16 dgr sedan hon blev seminerad, blev seminerad på förra brunsten också men det tog inte, så denna gången håller jag verkligen tummarna.

/Camilla

*kl*
Yes, nu är även Zoya F2 (e.Rubignon- Ampere- Chagall) dräktig :bump:, hon är idag kollad på 17 dygn! Det tog på första fösöket med Don Romantic.

Fullblodsstoet "Morsan" skulle ha kollats på 16 dygn i fredags, men var brunstig i torsdags kväll, så hon är nu åter hos Songline xx.

*kl*
Har kollat min dam på 45:e dygnet idag. Och ja, hon är fortfarande dräktig (tjooooooohej :bump:) med Damino! Såg den lilla söta krumeluren som ska bli ett föl på ultaljudet och den var så söt.

Såå!
Nu var tredje stoet (Larrabezua) dräktigt även hon på 1:a försöket. Härligt! I år blev det Bailon IV som fick den äran.

Clasica-P & Gaditana är kollade på 35 dygn och allt ser fint ut.

Nu inväntar vi fjärde och sista stoets 16-dygns kontroll i nästa vecka...

Sulana är dräktig med Mambo. (araber) Skitkul då det inte tog alls på hela förra sommaren.

Cozima är fortfarande dräktig trots allt som hänt!!! Ännu roligare, nu gäller det bara att benet blir bra.

Håller tummarna för dig:bump:, du har varit med om nog med hemskheter tycker jag:cry:

Jag instämmer i jublet över att ha fertila ston:D
Fyra dräktiga iår på första försöken, tre av dom på ett enda skick, ponnyn med 3 språng- tyvärr var hon tom på 40 dygn, så henne kör vi en runda till på

Men de tre halvbloden är klara för iår.
Så nu håller vi tummarna att det håller hela vägen iår också:)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Alexandra_W
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: Ketrawzc
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 386
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 324
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka