Dräktiga inför 2009?

Sv: Dräktiga inför 2009?

Vårt fullblodsto har idag konstaterats dräktig med Sandreo :)
Kollades i onsdags på dag 15 och idag på dag 20.

Uppdatering:

Ronja - som sagt innan tom på 40 dygn, behndlas nu och betäcks om nästa brunst.

Chevy - dräktig på 40 dygn.
Pärlan -dräktig på "snart 40 dygn" -
Rosa - ska kollas på 17 dygn på måndag...

*kl*

Mina åker till hingst den här veckan :)

Kamé, nordsvensk brukshäst - Lipton

Lova, fjording - Ronjas Ben Hur

Kl

Sto 1 e. Inheritance xx - Tumble Wind xx dräktig på 45 dygn med Alcatraz idag!

Sto 2 e. Perugino xx - Red Sunset xx dräktig med Ludwigs Champion. ca 45 dygnskoll 11/7.

Sto 3 seminerad för andra gången med Nobel för en vecka sen. Kollas 11/7.

kl
Hämtade hem sto och föl från station idag ons. Inseminerades (med Florencio I) igår och vid UL på morgonen idag var ägget släppt. Hoppas det går lika smidigt hela vägen och att det finns en liten blåsa vid koll ca den 17/7.

*kl*

Det verkar (peppar-peppar) som att båda mina ston lyckats bli dräktiga i år! :banana:

PRE-stoet är kollad idag på 38 dygn och allt såg fint ut (dräktig med Berilio).

Halvblodsstoet kollades igår på 21 dygn, och hon tycks vara dräktig hon också. Hon har dock även några cystor som skulle kunna misstas för dräktighet, men sedan kollen förra veckan har en prick vuxit sig dubbelt så stor - samtidigt som att hon har fortsatt att rata hingsten, så man får väl hoppas på det bästa! Hon är betäckt med PRE-hingsten Sevillano XLIX.

Jag betäckte mitt sto den 25 juni, vi tog även bak prov som vi nu fått svar på att det var riklig växt av E-coli och naturligvis är mitt sto ressistent mot bl.a hippotrim så min seminveterinär är så snäll att hon kör hem till mig o sprutar henne 3 dagar nu, i går kväll var den första.

Stoet blev även behandlat med en vätska i livmodern i samband med provtagningen som tar dessa E-coli bakterierna. Så nu håller jag tummarna på att hon är dräktig när hon ska kollas den 12/7.

Hoppas, hoppas hoppas för hon fick ett så fint föl i år att jag gärna vill fortsätta avla på henne. Årets föl är e Nobel, nu har jag valt Ludvigs Champion.

*KL*

Mitt ena sto (Karmenzitaa ox) är dräktig på dygn 76.
Mitt andra sto (Louyoune ox) är dräktig på dygn 22. Bägge stona är betäckta med Perignon al Amar ox.

/AFF

vår 3-åring kollades 17 dgr igår och var dräktig med Empire :bow:

Uppdaterar lite
Sto 1 e: Maraton - Ganesco dräktig med Camaro M
Sto 2 e: QE - Cortez seminerad med Jaguar Mail inväntar 16 dagars koll
Sto 3 e: Sarras - Tammerfors seminerad med Callahan VDL koll i morgon igen

Uppdaterar lite..
Sto 1 e: Maraton - Ganesco dräktig med Camaro M
Sto 2 e: QE - Cortez seminerad med Jaguar Mail ,16 dygns koll idag & tom , semineras om nu på lördag
Sto 3 e: Sarras - Tammerfors dräktig med Callahan VDL 16 dygn idag

Betäckt med Click and Cash. Stoet är efter Leuthen

Kollade vårt Ramiro Z sto idag men hon var inte dräktig med Balougraph.

Semineras om imorgon med jaguar mail stället.

Landlord stoet fortfarande dräktig med Balougraph

Kollade mitt Felicianosto i onsdags igen, och hon är dräktig på dygn 48.
Veterinären var jättetrevlig och visade min dotter och mig hur hjärtat slog. :love:

Idag ul jag mitt varmblodsto hon är på 24 dygn, vet visade mig hjärtslagen på bebisen:love::rofl::banana::bump:
Hoppas hon håller den här bebisen, förra året resorberade hon mellan 50-90 dygn:cry:
Pappan är min egen hingst efter Akribori-Cardento.:love:

Nu är bägge mina ston betäckta, återstår bara o se om de tagit sig oxå. Betäcktes med samma hingst som förra året, Gläntans Norton.
Shettisar kanske ska tilläggas

Har varit och hämtat mina hästar (sto med föl) på stationen igår (fredag). Seminerad sista gången i torsdags och hade släppt ägget vid koll fredag morgon, Fick veta på stationen att det var en superduktig vet som seminerat henne och hon tyckte dessutom att livmodern såg MYCKET fin ut :banana::banana:. Tyvärr var det ett ägg till på väg så vi får se om det blir till att klämma ett vid 17 dygns kontrollen eller om det bara blev en (eller förhoppningsvis en får man väl säga). Är jättenervös över hur det går. Grattis alla ni som har lyckats få dräktigt hittills i år, hoppas det håller i sig tiden ut. Jag återkommer efter den 21/7 då vet ska kolla hur det ser ut.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Alexandra_W
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 051
Senast: Ketrawzc
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 386
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 325
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka