Dräktiga inför 2009?

Sv: Dräktiga inför 2009?

Mitt Egerländer-Ceylon sto har jag betäckt med Lasandos 922, konstaterades dräktig efter 14 dygn pga tvillingrisk(fanns bara en)på hingststationen. ska kollas på 40 dygnet oxå, men allt verkar lovande! Ska bli så roligt!

Mitt Egerländer-Ceylon sto har jag betäckt med Lasandos 922, konstaterades dräktig efter 14 dygn pga tvillingrisk(fanns bara en)på hingststationen. ska kollas på 40 dygnet oxå, men allt verkar lovande! Ska bli så roligt!
Grattis till den blivande Lasandos ungen!

*kl*

Blir delägare i travhästunge istället för mina bedrövliga halvblod :rofl:

Facett C.D. e.SUPER ARNIE-SPEEDY SPIN är nu dräktig 17 d med Smok'n Lantern :bow: på ett skick och första försöket.

Hoppas på samma lycka genom hela dräktigheten.

Nu har jag varit iväg igen och kollat min flicka!
Stor fin bebis i magen, 65 dygn gammal :love:

Nu känner man sig lite "tryggare" när det gått så långt. Allt såg bra och normalt ut :)

Bebis vänats i slutet på mars

Heartbeat- Steve's friend**- Illum :banana:

kl
Jag ska kolla min runt den 20onde... Längtar redan som en galning... Hoppas hoppas..
La in den i torsdags... Väntat på ägget lääänge nu. Dåligt väder.

MEN hon brunstade lite i början av veckan... Är det OK? Vet inte hur hon var förra året då hon stod kvar längre då...

idag har jag varit på ultraljud med mitt sto!!! en liten Camaro M bebis låg det där JIPPIE! så i mitten på april väntar vi en liten Camaro M-magini avkomma

Så lycklig:banana: Espri stoet konstaterad dräktig 18 dygn med Calido på första försöket:bow: Acacio stoet dräktig med Careful. Väntar med spänning på Robin Z stoet som semineras med Quattro B

Hoppas på fortsatt dräktighet av 2dressyrston betäckta med Fidertanz och hoppsto betäckt med Radiator.

Jag har ett sto dräktigt med Chirlon:love:
Kommer att seminera det andra stoet med Biggles imorgon:love:

*KL*

Så då kan jag också skriva in min färdiga som verkar ha lika bra fertilitet som temperament ;)
Trots dålig dos

Så är mitt nya 4 års sto e.Willemoes - Leonardo II -Wahnfried dräktig på 15 dygn med Niveau, tyvärr tvillingar men en klämd idag och ny koll på söndag.

Mitt andra sto e.Come Back II- Carano är nu äntligen ur brunst och färdigbetäckt med vår egen hingst Capital Joy F.Damgaard (Casir Ask-Carano) så det blir koll om 15 dgn där. Strulig lång brunst men vi håller tummarna att det tagit sig ändå, tog sig på första sist så vi vill ha en repris av det även i år :angel:.

Då var mitt CB II sto ombetäckt igen i förmiddags efter att ha kommit i ny brunst efter 9 dagar och tyvärr dragit på sig vätska så har behandlats en kur hippotrim, vid ul i tisdags så var där två ägg och det bedömdes att torsdagfm borde vara rätt tid att ge henne ett språng. Sagt och gjort visade bra brunst vid betäckningen.
Vid intag ca kl 18 så skvätte hon lite men pep till och hytte med benet. Vid ul nu ikväll så var båda äggen borta så nu är frågeställningen om vi fick en fullträff eller om hon han släppa dem innan. Sköljd och behandlad idag då hon fortfarande stod med lite vätska och nu är det bara att avvakta och se koll om 17 dagar (om hon nu inte får för sig att återigen gå i brunst efter 9 dagar).

Willemoes stoet han vi inte kolla idag, så blir koll söndag eller tisdag (29 dgn idag).

Oh, känner ett sto som är e:Uskudar. Skulle säkerligen hamnat högt på listorna på utställningarna om ägaren ville visa henne. Jättefin och jäättetrevligt sto.

Själv blir det föl nästa år, 13 April. Andra fölet. Första fölet föddes föra året men dog i "Wry Nose". Dock är det ponny och inte stor häst, connemara. Blir en Roeson XD

Vad har ni betäckt med i år? Fandaguillo ll

Vad tror ni om detta? Kommer bli kanon då hingsten kompleterar mitt stos brister. Mitt sto är travre kanske jag ska tilläga:-) E: take chnses.

Vad är syftet med era fölisar? En trevlig ridhäst vill jag ha.

Hon är i dag dräktig på sitt 45e dygn.

Senast ändrad av en moderator:

Jag har ett sto dräktigt med Chirlon:love:
Kommer att seminera det andra stoet med Biggles imorgon:love:

Jag har en avkomma som är 3 år efter Biggles. Hon är helt underbar:love: jag har betäckt henne i år med Damino SD. Hon har varit dräktig i 50 dagar nu.

*kl*
Mitt Maratonsto blev konstaterad dräktig med Carême förra måndagen. :banana:
Är idag på dyn 22.

Mitt sto är betäckt med Ludwigs Champions, igår när vi kollad henne med UL på 18 dygnet så var det oklart om hon var dräktig, hon hade några cystor som skulle kunna vara ett befruktat ägg, men det var svårt att se, ska dit på torsdag igen o kolla henne.

stoet visar absolut ingen brunst nu, är mkt kärvänlig och lugn, har också ett föl vid sidan.........så jag hoppas verkligen att jag får positiva besked på torsdag.

Det var likadant förra året, vid 17 dygn kunde dom inte konstatera, men på dygn 22 kunde de se ett litet foster, eller vad det nu kallas.........sedan gick stoet tiden ut och fick ett mycket fint Nobelföl.

Är det vanligt att ston är lite sena med utvecklingen eller är det bara jag som fått för mig att eftersom det var likadant i fjol så kan mitt sto behöva lite längre tid på sig när hon ska "göra" ett litet foster.........

Som ni förstår vill jag hemskt gärna ha henne dräktig, då hon är 17 år och fick sitt första föl i år. Men men jag får väl lugna mig tills på torsdag kväll o få besked, inget annat att göra.

jag har också haft ett sto som inte gick att se på 17 dygnet, fick alltid kolla några dagar senare på henne, så det kan vara olika.

Skönt att höra, då finns det kanske hopp om att hon är dräktig iallafall.........man vill ju så gärna att det ska gå bra.

kl
sto:kansas e.armani u. Koris + hingst:Liz Alpkogel e.Liz Alpenstein u.Marga

+

= föl :banana:
hoppas jag iallafall.
i nuläget är mitt sto på en hingststation i mjölby, 5 timmars bilresa.
hoppas jag får hem henne dräktig nu när jag ska hämta hem henne om någon vecka!

Senast ändrad:

Mitt sto är dräktigt med Herzensdieb nu skall det bara hålla i sig ända tills nästa vår.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Alexandra_W
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: Ketrawzc
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 386
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 325
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka