Sv: Dräktiga inför 2009?
Mitt sto
efter Bartok-German blev seminerad med Chirlon
den 14/7.
Hoppas, hoppas allt håller hela vägen: ultraljud om två veckor.
Vår pia är snabb i vändningarna med brunsterna och dessutom är det svårt att se dem. Därför åkte vi till en närbelägen vet. för ultraljud (efter att ha tröttnat på att leta tecken). Äggen såg små ut men vi fick rådet att åka måndagen fem dagar senare för att vara på säkra sidan om den kommande brunsten (då det nu runnit iväg massa tid i onödan). Vi kör på måndagen till Troedsberga (två timmars bilfärd) och vet. konstaterar att ägget har släppt
. Attan också! Vi fick rådet att komma tillbaka på fredagen igen ( i förra veckan) för ny undersökning och igångsättningsspruta, vilket vi gör. Mesig som jag är med mitt sto så tar jag med både henne och spruta hem eftersom det kommer att dröja till onsdag denna vecka innan det kan bli något. Svettattack för pian efter sprutan och sedan är hon som vanligt igen - i en dag ungefär sedan börjar hon väl blinka redan på söndagen
. Jag rusar till telefonen och ringer Stationen som tycker jag ska komma på måndagen för kontroll. Sagt och gjort snart sitter vi åter i bilen på väg mot den hägrande injektionen
Ja,jamen ägget är stort och livmodern öppen så det blir till att lämna lilla prinsessan för den slutliga skvätten, äntligen. På onsdagen var ägget borta
och pian fick komma hem....pust! Så kan man också roa sig i ett par veckor under semestern
Det måtte bli sveriges avelshopp som ligger i magen, avlad på självaste kronprinsessans födelsedag och allt (om det tagit vill säga).