Dräktiga inför 2009?

Sv: Dräktiga inför 2009?

Min lilla Alice Spring (som varit din en gång) är betäckt naturligt igår med Fardelejo. Allt hade gått bra!:bump::bump::banana::banana:

Är det någon som vet varför bold irish gick ur avel? har för mig att han blev nerbedömd men vet någon varför?

Jag tror han bara gick och dog helt enkelt. Därför är han inte i avel längre. Nerbedömd har jag inte för mig att han blev.

Har haft koll på honom då vi tills nyligen hade ett sto efter denne hingst.

När jag läser lite i tråden så verkar det som att vissa har svårt med sina stons brunster. Är det ett ovanligt jobbigt år? Mycket svaga eller dåliga brunster?

Har själv ett sto som inte visat brunst sen i april.

Mitt sto brukar ha hur tydliga brunster som helst förr om somrarna. Henne fick vi spruta i fredags då hon inte brunstade trots att hon skulle.

Mitt sto e. Bellini-Chapman är konstaterad dräktig på dygn 45 med Don Romantic. Hon visade heller ingen brunst. Sprutade henne och hon tog sig på 1 semineringen. Hoppas att allt fortsätter att gå bra...

UPPDATERING

Sto nr 1 e. Bellini-Donauwind-Herzbube . Seminerad med Quaterback, DRÄKTIG:banana:

Sto nr 2 e. San Quintero-Granit-Pontus . Seminerad med Quaterback, DRÄKTIG:banana:

Sto nr 3 e. Dardel-Lester-Herkules . Omseminerad med Damsey 16 dygns koll imorgon. Är hon ej dräktig imorgon byter jag hingst:cry: det blir då Herzendieb

Sto nr 4 e. Nocturne-Chagall-Unesco. Ej dräktig med Damsey byter nu hingst:cry: och semineras imorgon med Herzendieb

jag gör tvärtom med mitt sto. har försökt 2ggr med herzendieb men inget:cry: byter nu hingst till damsey:)

Sto 1: e. Inheritance xx - Tumble Wind xx dräktig med Alcatraz

Sto 2: e. Perugino xx - Red Sunset xx dräktig med Ludwigs Champion

Sto 3: dräktig med Nobel

Sto 1 och 2 tog sig på första brunsterna och sto 3 som jag bara är "brunstvakt" åt tog sig på andra brunsten.

Mitt sto:love: efter Bartok-German blev seminerad med Chirlon:love: den 14/7.

Hoppas, hoppas allt håller hela vägen: ultraljud om två veckor.

Vår pia är snabb i vändningarna med brunsterna och dessutom är det svårt att se dem. Därför åkte vi till en närbelägen vet. för ultraljud (efter att ha tröttnat på att leta tecken). Äggen såg små ut men vi fick rådet att åka måndagen fem dagar senare för att vara på säkra sidan om den kommande brunsten (då det nu runnit iväg massa tid i onödan). Vi kör på måndagen till Troedsberga (två timmars bilfärd) och vet. konstaterar att ägget har släppt:eek:. Attan också! Vi fick rådet att komma tillbaka på fredagen igen ( i förra veckan) för ny undersökning och igångsättningsspruta, vilket vi gör. Mesig som jag är med mitt sto så tar jag med både henne och spruta hem eftersom det kommer att dröja till onsdag denna vecka innan det kan bli något. Svettattack för pian efter sprutan och sedan är hon som vanligt igen - i en dag ungefär sedan börjar hon väl blinka redan på söndagen:eek:. Jag rusar till telefonen och ringer Stationen som tycker jag ska komma på måndagen för kontroll. Sagt och gjort snart sitter vi åter i bilen på väg mot den hägrande injektionen:crazy: Ja,jamen ägget är stort och livmodern öppen så det blir till att lämna lilla prinsessan för den slutliga skvätten, äntligen. På onsdagen var ägget borta:bow: och pian fick komma hem....pust! Så kan man också roa sig i ett par veckor under semestern:rofl: Det måtte bli sveriges avelshopp som ligger i magen, avlad på självaste kronprinsessans födelsedag och allt (om det tagit vill säga). :rofl:

Senast ändrad av en moderator:

Mitt sto har inte blivit dräktig ännu :cry:
Veterinären föreslog att jag skulle flytta henne till hingststation för resten av säsongen. Snart kör vi henne 200 km till Quattros finska importör..Stojäveln bestämde också hålla en brunstpaus så nu äter hon Regumate och får pg-spruta nästa vecka. Om det lyckas inte nu så ska jag byta hingsten och pröva med Jetset-D istället.

Tjohoo............var o kollade mitt sto ikväll på 22 dygnet och hon är dräktig. Skrev ju tidigare att jag var iväg på 17-dygnet men då kunde inte veterinären avgöra om det var en cysta el fosterblåsa. Nu var det som tur inte en cysta, även om hon har någon sådan också. Ska för säkerhets skull kolla om 10 dagar igen, men jag är inte speciellt orolig för det var precis samma procedur förra året och resultatet blev ett mycket fint Nobelföl.

Detta året är mitt sto som är e: Bernstein eu: Prins Fair xx betäckt med Ludwigs Champion.

Beräknad fölning 090525, kanonbra, årets föl föddes 080617 så stoet betäcktes på fölbrunsten för att ev kunna få ett ngt tidigare föl nästa år.

Hoppas nu detta håller hela vägen........

Sto 1 e. Grannus-Carprilli är konstaterad på 55d med Dee Jost van Dyke, ska kollas nästa vecka på 90d igen...

Sto 2 e. Jaguar-Jazz är färdigseminerad (2:a brunsten) med Dee Jost van Dyke, ska kollas ca 4 aug på 18d...

Sto 3 e. Vivaldi-Bradin är konstaterad på 15d den 11 juli med Highcruicer!!

Grannus stoet blev seminerad 4ggr innan hon sprutades så hon släppte ägget, och Jaguar stoet blev seminerad 1g på fölbrunsten, och 3ggr på andra, så jag håller tummarna att hon tagit sig denna gången! Säsongen är ju snart slut...:crazy:

Den enda som "skött sig är Vivaldi stoet som blev seminerad en gång på fölbrunsten, hoppas att fostret är kvar vid 30d bara...

Vårt sto blev igår undersökt och är konstaterat dräktig med Richfield!

Stoet är e. Rotspon ue. Warkant- World Cup I

Det blir en del Rubinstein i den avkomman :)

Vi hoppas på ett litet stoföl eftersom hon redan har en 3-årig hingst efter Richfield redan. Sedan vore det väldigt roligt om han blir godkänd under bruksprovet nästa år...

Idag konstaterades vårt Concorde-sto vara dräktigt med Cartier. Hoppas på en toppenhopphäst såklart. :D

Nu är även det andra stoet dräktigt. Hon är e. cardento och är dräktig med Camaro M. Hon har redan en fin avkomma e. Camaro, så vi hoppas på en minst lika fin... ;)

Båda stona tog sig på första försöket i år, så det har varit lyckat. :)

Har idag kollat mitt Cortus-Maraton sto på 45 dygn och hon är fortfarande dräktig :laugh:, den lycklige fadern är Cosmeo.

Hälsningar Monika

Uppdaterar lite..
Sto 1 e: Maraton - Ganesco dräktig med Camaro M
Sto 2 e: QE - Cortez seminerad med Jaguar Mail ,16 dygns koll idag & tom , semineras om nu på lördag
Sto 3 e: Sarras - Tammerfors dräktig med Callahan VDL 16 dygn idag

Uppdaterar..:bump::banana::bump:
Sto 1 e: Maraton - Ganesco dräktig med Camaro M
Sto 2 e: QE - Cortez dräktig med Jaguar Mail
Sto 3 e: Sarras - Tammerfors dräktig med Callahan VDL

Mitt Cortez-sto kollades igår, dräktig på 17 dygn med Cyrano de Bergerac :). Den andra ska kollas på söndag.

Även det andra stoet (e Stanford) var dräktig på 17 dygn, hon är betäckt med Carême.

Båda har tagit sig på ett enda skick, då blir man lite orolig för det är säkert nåt annat som krånglar istället :crazy:.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Alexandra_W
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: Ketrawzc
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 386
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 324
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V