Dräktiga inför 2009?

Sv: Dräktiga inför 2009?

Vet. kunde inte komma förrän imorgon så jag lider helvetets alla kval just nu men jag ville verkligen ha just den veterinären så jag fick vänta en extra dag. Hör av mig imorgon, antingen glad som en lärka eller sur som ett bi. Håll kvar tummarna till klockan 12.00 imorgon är du snäll :bow:

Du har ju hållt några tummar åt mig så det är väl inte mer än rätt att jag håller några åt dig. :banana::bump:

Knapplån!
Uppdaterar...
Cozzan är fortfarande dräktig trots allt med sitt ben... dräktig med Elegant rp. Nu ska bara benet bli bra också.
Sulana är dräktig med Mambo(arab)
Chami är idag konstaterat dräktig med Friendship.(SWB)

Tack snälla du. Jag måste passa på att beklaga utgången av din dräktighet, det måste kännas fruktansvärt. Hoppas att du kommer tillbaka till oss avelsnördar när du fått sörja färdigt det fruktansvärda faktum att förlora så många hästar på en säsong som du gjort. Stor kram och många tack för alla roliga stunder vi haft under vaksäsongen, utan bland andra dig hade det varit fruktansvärt tråkigt på golvet i sadelkammaren med endast kamerabilden av ett övermoget sto på näthinnan. // Sorbisen

*kl*

Har inte vågat gett mig in i den här tråden förrän idag!

Gladys:love: (Bayron-Chirlon-Torbolt) tog sig på första försöket -trots en infektion - idag konstaterad dräktig på dygn 49 med Rosevelt:love:

Jag ger mig in utan att veta hur det är än.

Mitt sto e. Bonaparte - Cortez är betäckt med De la Gardie. Hon fick en jättefin hingstunge efter honom i år så jag beställde en likadan fast ett sto. Väntar på första UL.

Stoet e. Concarneau - Trombon med en Looping-dotter vid sidan är på betäckning med Majim G. Henne fick de spruta igång. Inga problem förra året.

Tack snälla Celu och Dobbis för att ni höll tummarna, det funkade :banana::banana:. Sorba är nu dräktig på 18 dygn med Chirlon och bara ett foster dessutom så allt ser väldigt bra ut än så länge. Ny koll på 45 dygn

Tack så mycket. Räknade igenom dagarna och det visade sig att hon är på hela 19 dygn :laugh:.

Fantastisk seminstation btw. Hon ringde i morse och frågade hur det hade gått eftersom hon visste att jag skulle ta hem vet istället för att åka dit. Informerade exakt om diverse cystors läge och storlek så vet skulle ha full koll. Fostret var så stort så han såg direkt utan tvekan att det var dräktighet. Älskar kunniga människor :love::love: och snälla hästar, hon stod lös i stallgången men huvudet inne hos bebbe så att både jag och vet kunde kolla på apparaten

Jag ska betäcka mitt martini sto med Niveau 1136 efter emmerton-voltaire

kl

Min vackra dam är fortfarande dräktig på 46 dygn!

:banana:

Himla kul och det ska bli riktigt spännande att se vad bebisen blir med en sådan stam :d

Min Dam är E Magnum Psyche U Artemis UE borneo

Hingsten Thee Apprentice är E versace U legacys diva UE Legacy of gold

jag hoppas på ett vackert fuxföl oavsett kön! :love:

en bild på den min dam för er som kan ha missat henne, bilden är tagen hos hingsten, Foto Pamela Moell.

pselma3ar1.jpg

Kl

Mitt underbara sto e. Inheritance xx - Tumble Wind xx är dräktig med Alcatraz på första försöket!:love:Hon släppte två ägg och hade en lite stor fosterblåsa så hon ska kollas på torsdag igen. Håller tummarna för att det bara är en där!

Det andra stoet e. Perugino xx - Red Sunset xx är seminerad med Ludwigs Champion och ska kollas 11/6.

Och tredje stoet hämtas hem idag. Inte mitt sto, är bara brunstvakt men hon seminerades med Nobel i lördags.

Måste fråga om stoet fortfarande är dräktigt för jag har hört att han inte har fått några dräktigt ston i år, infon är ganska interesatnt för mig eftersom jag dessutom hört att han skall ur avel till nästa sesong och att isåfall har jag den sista alcatraz avkomman:love:

Även det andra stoet (e Stanford) var dräktig på 17 dygn, hon är betäckt med Carême.

Kul att det är någon mer här på buke som betäckt med Carême. Mitt Maratonsto är ju dräktig med honom. :laugh:

Har två ston som skall betäckas i år

Sto 1: Vermouth - Nebraska skall betäckas med Balougraph

sto 2: Napoleon - Diamant skall antingen köras ner till tysk. och betäckas med Weltmeyer eller så skall hon betäckas med Warsteiner

Det blev inget nerkörande med sto 2 så vi valde om och istället betäcks hon med Damino sd

Sto 1 vet vi än så länge är dräktig och hon skall kollas den 4 aug. på 17 dagars kolla. Sto 2 inseminerades idag och skall kollas imon om ägget släppt. Hoppashoppas! eftersom Damino inte kommer att vara tillgänglig efter förste aug:crazy: så jhag hoppas och ber att hon blir dsräktig och att den andra behåller fölet...

*kl*

Äntligen är det tredje stoet också dräktig :banana:.
Hon tog sig redan på första försöket, men var dräktig med tvillingar och "klämningen" misslyckades. Denna gång var det bara EN :bump:! Så förhoppningsvis blir det en liten Songline xx avkomma i mitten på juni nästa år.

Har två ston dräktiga inför nästa år. Dels mitt Cortezsto som kastade tvillingar i februari. Valde Cartier till henne, ul:ad redan 4 ggr och nu senast vid 45 dygn (allt för att upptäcka en ev tvilling). Sen har jag ett ridponny sto e Gimmic dräktig med Gerswin på 30 dygn. Båda har tagit sig på första brunsten så nu hoppas jag resterande tid av dräktigheten går lika smidigt!

Har kollat halvblodet idag på 90 dygn och allt ser fortfarande bra ut!

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Alexandra_W
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: Ketrawzc
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 386
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 324
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V