Dräktiga inför 2009?

Sv: Dräktiga inför 2009?

mitt sto e troll - pegasus är dräktig med hellrik, skall kollas igen (30dygn) imorgon.

Knapplån!
Uppdaterar...
Cozzan är fortfarande dräktig trots allt med sitt ben... dräktig med Elegant rp. Nu ska bara benet bli bra också.
Sulana är dräktig med Mambo(arab)
Chami är idag konstaterat dräktig med Friendship.(SWB)

Idag har vetten varit här för att UL ett sto som är på betäckning med vår hingst o passade då på att titta på Chami igen.
Hon känns dräktig men det finns inte ett embryo som är 32 dygn där.:cry: Något finns där men det kan lika gärna vara en cysta som vuxit. Kan kolla vid 90 dygn om jag vill. Men hon är troligen tom. Inga ägg dock.

:DJippi! Loppan är dräktig med Dee jost van Dyke på 35 dygn! (Förra gången var ägget/fostret borta), Kul!!! Ska på koll igen om två veckor :):grin:

kl

Rosa dräktig på 18 dygn idag med Balougraph! (igen!)

Fantastiskt sto, av 4 semineringar har det blivit 4 dräktigheter :bow:

Sto 1 vet vi än så länge är dräktig och hon skall kollas den 4 aug. på 18 dagars kolla. Sto 2 inseminerades idag och skall kollas imon om ägget släppt. Hoppashoppas! eftersom Damino inte kommer att vara tillgänglig efter förste aug:crazy: så jhag hoppas och ber att hon blir dsräktig och att den andra behåller fölet...

Stoet som seminerades med balougraph är dräktig =) kolllades på dag 18 idag=) damino stoet tror jag inte är dräktig:( synd för han är inte tillgänglig mer i år:(

I fredags kollades mitt sto på 15 dgr och var dräktig :D

Så hoppas nu bara att det håller hela vägen fram och att allt går bra.

/Camilla

Vad har ni betäckt med i år? Eller vad ska ni betäcka med?

Mitt Bellini sto är nu iväg och betäcks med Cairo e.Cortez.
Och Roderick stoet åker till Uskudar om en vecka.

Vad tror ni om detta? O vad har ni själv valt? Vad är syftet med era fölisar? :grin:

Båda damerna är nu dräktig. Roderickaren tog sej på första brunsten, ska kollas på fredag på 90 dygn igen...

Bellini stoet ska kollas samtidigt,på 46...

Hon känns dräktig men det finns inte ett embryo som är 32 dygn där.:cry: Något finns där men det kan lika gärna vara en cysta som vuxit. Kan kolla vid 90 dygn om jag vill. Men hon är troligen tom. Inga ägg dock.

Neej vad trist!! :(

Kollade TipTop-stoet idag på 15 dygn och hon var dräktig (med Florencio I)!!!
Det var på andra försöket och det känns jätteskönt att det tog nu "i sista minuten".
Nästa koll blir troligen vid 45 dygn (5/9).

*KL*

Fick precis reda på att min tjej Freja är dräktig på 18 dygn idag! :D
Far är PRE hingsten Curioso.

Är helt överlycklig! :bump::bump:

Min är kollad idag på 23 dygn och är DRÄKTIG Med Clinton I
:bump::banana:Ska kollas igen på 32 dygn och 45dygn för försäkring!

Leasad 3-åring e. Camaro M och eget Robin Z-sto betäckta med danska bruksprovsvinnaren Cosmeo e. Contender. Sto e. Stanford betäckt med Cuper - hoppas på en ädel avkomma med STOR hoppkapacitet. Irländskt sto till Dee Jost van Dyke och till sist ett Democritos-sto dräktig med vår egen Robin Z-hingst. Att jag vill tillverka hopphästar lär väl inte undgå någon !!

"Har två ston dräktiga inför nästa år. Dels mitt Cortezsto som kastade tvillingar i februari. Valde Cartier till henne, ul:ad redan 4 ggr och nu senast vid 45 dygn (allt för att upptäcka en ev tvilling). Sen har jag ett ridponny sto e Gimmic dräktig med Gerswin på 30 dygn. Båda har tagit sig på första brunsten så nu hoppas jag resterande tid av dräktigheten går lika smidigt!"

"Har kollat halvblodet idag på 90 dygn och allt ser fortfarande bra ut!"

Sista resan till station för i år och det med lyckat resultat! Ponnyn fortfarande dräktig på 90 dygn så nu är det bara att vänta och hoppas att båda går tiden ut!

Senast ändrad:

*kl*

efter en minst sagt annorlunda betäckningssäsong verkar nu min Nostradamus-märr faktiskt vara dräktig.

Hon tog ju sig inte på 3 fina brunster förra året. Kollades tidigt i år (början mars) för att komma igång bra. Visade sig efter biopsi ha kronisk livmoderinflammation :(
Sen fick hon bihåleinflammation med kraftig svampväxt (har varit uppe på diskussion på internationell veterinärträff som disussionsexempel :grin:) gick då 6 veckor på olika antibiotika och när vi tittade i livmodern nästa gång såg hon jättefin ut :bow:

Gjorde en massa överväganden och slutligen betäckte jag med en hingst som inte är godkänd (är dock det i Tyskland) men med bra härstamning och där jag kunde få pinfärsk sperma. Så när stoet visade högbrunst gick vi till hingsten, tappade honom och seminerade henne med hela dosen. Och hon tog sig på första försöket :banana:
Hade tyvärr bokat en resa precis då hon skulle kollas på 17 d så nu är hon bara kollad mot hingst men vill absolut inte ha med dem att göra. Tar ett ordentligt UL på 90 d så jag vet om det fortfarande finns kvar något men ännu (30 d) är allt ok. :D

Grimman:

Nyfiken som jag är undrar jag vilken hingst du valde?

Själv kan jag berätta att Olga är fortfarande dräktig vid koll på 52 dygn med Loredes

*KL*

Sto e.Chess ue.Electro konstaterat dräktig 16 dygn med Cartier.

Seminerad 1ggr!

Mitt Indorado-sto fortfarande dräktig med Callahan :banana:

Mitt sto är nu dräktigt i 23 dygn ska kollas igen om 10 dagar... så spänande

KL

Är man fjantig om man går och pratar med bebisen ibland?
typ... knackar på och hälsar och pratar lite bebisspråk med magen :o

är det bara jag som gör det? min pojkvän och mamma bara skrattar åt mig, men jag ser det som helt normalt :D:angel::rofl:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Alexandra_W
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: Ketrawzc
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 386
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 324
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10