Dräktiga inför 2009?

Sv: Dräktiga inför 2009?

Och så var CB II stoet kollat igen, var det lite nervöst då hon uppvisat lite väl häftigt temperament ett par dagar (en sådan dam som blir väldigt beskedlig att ha att göra med som dräktig).
Vet börjar leta med ultraljudet och hittar ingenting F*N hon har tappat men vänta DÄR ÄR DEN JU :bump::banana: och vi kunde andas ut. Fortfarande dräktig och ett litet hjärta blinkade fint.
Så nu ser det ut så här i stallet

Sto 1 e.Willemoes - Leonardo II dräktig med Nivaeu är idag på 60dgn kollad senast på 32 dgn och kommer göra en koll till innan stationen stänger.
Sto 2 e. Come Back II - Carano alltså dräktig med vår egen Capital Joy F.Damgaard (Casir Ask - Carano) 31 dgn och kollad idag.

KL

Är man fjantig om man går och pratar med bebisen ibland?
typ... knackar på och hälsar och pratar lite bebisspråk med magen :o

är det bara jag som gör det? min pojkvän och mamma bara skrattar åt mig, men jag ser det som helt normalt :D:angel::rofl:

puttar upp min fråga... :rofl:

hej!

Jag har betäckt mitt 12åriga Master-Marabou x sto med Black coffee, hennes första blir de:banana:

Hehe, jag gör också det. Tänker inte på det ibland och så kommer jag på mig själv med att stå och prata med stoets mage. Dock är det ingen som ser mig, så ingen begöver skratta. ;)
Jag tycker att det är mysigt att stå och prata med pysslingen där inne. :D

Idag blev mitt sto konstaterat dräktigt med Friendship!!! Wihooo!!

Har betäckt mitt sto som är efter Cheval Sansibar med chirlon.
Tror att det kommer att bli riktigt fint! hoppas på det iaf.
Tycker mycket om chirlon och är glad att han återligen är i sverige!
//johanna:)

Mitt 7-åriga Pentagon sto är sent betäckt med Non stop R.
Vi håller tummarna...

Får en arabmänniska vara med här? Betäckte med Elcatero, och stoet är dräktigt!! Blir vårt enda föl nästa år eftersom de andra stona är tomma.... (betäckta med annan hingst)

KL

Nu är vår säsong över. Det har inte varit nån höjdare precis:(! Tre ston, ett dräktigt. Många, många turer till stationen.

Gianna, e Grundsee-Shogun xx, är dräktig med Don Romantic o ska föla i slutet av april. Tog sig direkt.

Wahre Liebe, e Warkant-Wendekreis, förlorade sitt föl efter knappt tre veckor. Hon har haft bra brunster, hade nån liten infektion som blev behandlad men har ändå inte tagit sig på hela säsongen. Kanske kom hon helt i olag med sina hormoner. Bara att vänta o starta tidigt nästa år.

Weltlady, e Weltmeyer-Lanthan, konstaterades icke längre dräktig igår på 45 dygn. Hon har krånglat hela tiden men blev till slut dräktig o hade då en cysta som satt precis intill fostret. Kollad senast på 25 dygn men då var fostret dessutom litet så förhoppningarna var inte så stora. Samma här, tidig start till våren!

Vi har jättebra station/veterinär, full koll med baktprover, normalt sett väldigt fertila ston men sånt här händer ändå ibland. Synd bara att de väljer att allt ska ske samma år. Man glömmer bättre om de fördelar det på olika år:grin:. Man får väl se det på lite längre tid....

Hälsn Ann

kl

Ska hämta hem mitt sto e. Ehrentusch - Rheinblick idag som seminerats med Belamour för tredje gången (3:e brunsten alltså)

Nu är det bara hålla tummarna att det tagit sej denna gång.

Har varit och kollat mitt sto på 90 dygn idag och hon ÄR DRÄKTIG FORTFARANDE :D

Mitt sto är e: Biggles ue: Dammen
Hon är betäckt med Damino

Lyllos dej:)

Jag får snällt vänta 18 dygn och sen hoppas på det bästa:grin:

hoppas hoppas hoppas:bump:

*kl*

Dålig säsong för oss i år.

Syrrans hbl sto tog sig inte.

Blir inget föl på Emperatriz (PRE) nästa år heller :( Trots flera semineringar med två olika hingstar , behandlingar m.m heeeela säsongen så är hon inte dräktig. Vi gör ett sista försök nästa år.

Discreta(PRE) är fortfarande dräktig på 50 dygn dock! En unge blir det förhoppningsvis till våren.:bump:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Alexandra_W
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: Ketrawzc
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 386
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 324
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10