Dräktiga inför 2009?

Sv: Dräktiga inför 2009?

*knapp*
Har fyra dräktiga ston i år:)

3 Morganston
2 är dräktiga med Hmstd Captains Cream Soda
1 är dräktig med SC Island centavo.

1 Arabsto är dräktig med Daffaq

Mitt Concorde - Kaliber sto är förhoppningsvis fortfarande dräktig, och är i så fall 47 dagar gången med Aerline H nu.. :) Har inte kollat henne sedan 16 dagars kollen, och väntar till 90. :)

KL
Ska kolla min på 89 dygn imorgon. Är inte så nervös faktiskt, har en känsla av att hon är dräktig. Hoppas det iallafall. :)

Och så var CB II stoet kollat igen, var det lite nervöst då hon uppvisat lite väl häftigt temperament ett par dagar (en sådan dam som blir väldigt beskedlig att ha att göra med som dräktig).
Vet börjar leta med ultraljudet och hittar ingenting F*N hon har tappat men vänta DÄR ÄR DEN JU :bump::banana: och vi kunde andas ut. Fortfarande dräktig och ett litet hjärta blinkade fint.
Så nu ser det ut så här i stallet

Sto 1 e.Willemoes - Leonardo II dräktig med Nivaeu är idag på 60dgn kollad senast på 32 dgn och kommer göra en koll till innan stationen stänger.
Sto 2 e. Come Back II - Carano alltså dräktig med vår egen Capital Joy F.Damgaard (Casir Ask - Carano) 31 dgn och kollad idag.

Uppdaterar efter att ha varit och gjort en sista koll på Willemoes stoet innan stationen bommar igen, allt såg bra ut och alltså fortfarande dräktig idag på 69dgn

Så nu är läget
Sto 1 e.Willemoes - Leonardo II dräktig med Nivaeu är idag på 69dgn kollad idag.
Sto 2 e. Come Back II - Carano alltså dräktig med vår egen Capital Joy F.Damgaard (Casir Ask - Carano) 40 dgn och kollad senast på 32dgn och kommer inte att kollas mer iom att stationen stänger kör nog ett blodprov på båda två senare i vinter.

Jag har betäckt mitt dressyrsto med Figaro R. :love:

Har i år valt att betäcka fullblodsstona med enbart fullblodshingstar.

1.Sto e. Lotus Pool xx dräktig med Swedish Shave xx
2.Sto e. Steve's Friend xx dräktig med Swedish xx
3.Sto e. Malvernico xx dräktig med Heart Of Oak xx
4.Sto e. Diaghlyphard xx betäckt med Heart Of Oak xx

Till nästa år har jag två "beställningsföl" med halvblodshingstar, sto 1 och Robin Z och sto 3 med dressyrhingst, ej ännu bestämt vem.

Mitt sto e. BH Hertug är dräktig med Florencio. kollad på 17 dgn i dag och dräktig på tredje brunsten.

Kollad på 89 dygn idag och allt såg bra ut. Känns skönt. Nu är det en lång, lång nervös väntan.

*kl*

Så här ser det ut för oss hittills, ett sto som inte är klart än:

Ginella (Don Gregory-Rubinstein) dr med Okeanos, kollad senast på 45 dygn, nu på ca 100 dygn.

Fabienne (Bernstein-Chagall) dr med BH Zack, kollad senast på 30 dygn, nu på ca 70 dygn

Nouvelle (Magritte-Good Future) dr med Rosevelt, kollad idag på 47 dygn.

Hej,jag betäckte först mitt sto (PRE) med Silvano 1047 eftersom hon fått ett fint föl efter honom tidigare. Tyvärr tog hon sig inte. Vi provade nästan hela sommaren....Bytte till Breitling TP och då tog hon sig äntligen. Hoppas att det håller i sig.Ska kolla henne nästa gång på 45 dygn.

Tanken är att det ska bli en superfin ridhäst(dressyr) till mig.;)

/Jegi

Japp, nog är det Kahlua som är mamma allt. Och hon är helsyster med Cessna... :)

Mitt sto e. BH Hertug är dräktig med Florencio. kollad på 17 dgn i dag och dräktig på tredje brunsten.

Åh! Då ger du mej liite hopp:)

Mitt sto ska kollas i början på september. Har inte tagit sej på dom två tidigare brunsterna.

Hoppas:bump: hoppas hoppas hoppas:bump:

Asch, ska tillägga att vi har två ston dräktiga i stallet med Loredes och Don Romantic. Förstnämnda sto är e. Don Romantic-Sunny Boy-Akzent II, andra är e. 00 Seven-Gribaldi-Ferro.

Nu har jag två dräktiga och ett tomt.

Irco Mena-stoet var dräktigt men har släppt. Seminerades om men blev inte dräktig. Försöker inte mer nu.

Går allt som det ska så föds nästa år:

Monte Bellini (Montender - Ramiro) - Cashman - Wilhelm Tell II - Akzent II - Don Carlos

Cashman (Contender - Argentan) - For Feeling - Irco Mena - Koncerz xx - Irco Marco

knappen

Idag är min kuse dräktig på 50 dygn med Chirlon :love::love: , vet. var nyss ute och allt såg jättebra ut. Jag är bara så himla lycklig :banana::banana:.

Jag fick en "ren" varmblodshingst i juni och ny har jag betäckt mitt andra varbldossto med en Irish cob, Hallmyra Crannog, fick reda på i förrgår att hon är dräktig och dte inte var tvillingar:) Så nu hoppas jag på att det blir ett fint skäck sto:)

Jag är en lycklig skit idag! Mitt lilla Pentagon sto är sent betäckt med Non stop R. Hon hann bara insemineras på en brunst och är dräktig idag på dygn 20 :)!. Nu är det bara att hålla tummarna att det hänger med tiden ut...:)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Alexandra_W
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: Ketrawzc
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 386
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 324
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka