Dräktiga inför 2009?

Sv: Dräktiga inför 2009?

Det blir med andra ord trångt här inne på forumet när de alla ska föla på samma gång i mitten av juni :D

Lycka till allihop, jag är bara SÅÅÅ glad över att min tog sig på enda försöket jag gjorde och håller sig dräktig. Ska göra allt som står i min makt för att hon ska hålla sig hela tiden ut eftersom det kanske kan vara lite kinkigt med det pga av hennes tidigare livmoderinflammation.
Bra foder och sovmaterial står överst på listan.

åhh...fortfarande 15 dagar kvar till 45 dygnskollen. Känner mig orolig då hon har åkt på snor och hosta. Typiskt, första gången i hennes 7åriga liv med hosta! Varför just nu:crazy: håller tummarna!

kl

Fröken Grå är dräktig med Laptop!
Beräknad till 9 juni -09

Grattis!

Var ju inne på att ta honom också men det var ju första gången stoet seminerades så jag ville inte chansa.

Nu är hon dräktig med Alligatorn istället och det tog sig på första så nästa år så lutar det nog åt Laptop

Karthago fortfarande dräktig med Carême! :love: :bump::banana::bump::banana: beräknad till 26 juni -09 - känns hur skönt som helst, har ju kört fram och tillbaka till seminstationen sen i maj! Nu gäller det bara att den stannar kvar...... men allt verkar bra så här långt!!!!

Så förhoppningsvis blir det 2 föl hos mig nästa år! Cortina är beräknad till 21 april -09.

*kl*

Ena stoet på 116 dygn nu. Den andra är på 45 dygn imorgon, men kan inte kollas förrän om minst 2 veckor för dels är hon kvar uppe hos hingsten i Västmanland och kommer inte hem förrän den 20e och dels har min lokala veterinär stuckit på semester ett litet tag och börjar inte förrän runt den 1 oktober igen. Så det är bara till att hoppas, å andra sidan blev hon dräktig direkt med den här hingsten och har sedan bara gått och skrotat på betet med de andra stona.

Grattis!

Var ju inne på att ta honom också men det var ju första gången stoet seminerades så jag ville inte chansa.

Nu är hon dräktig med Alligatorn istället och det tog sig på första så nästa år så lutar det nog åt Laptop

Jag fick ju ett Alligator föl i år så vi verkar gilla samma hingstar :D
Jag tar nog ett vilo år på Grå nästa år eftersom hon fölar hyfsat sent men jag har fått en förfrågan om ett Alligator föl på henne så om de vill köra på så betäcker jag med honom annars får hon gå tom.
Har ju sperma till en Laptop till så den kan jag ju använda på Grå sen.. Alltid bra att ha liggande :idea:

KL

Jarrah (Elitsto e.Martini-Flamingo) är dräktig med Kennedy och ska föla ca 10 maj. Om allt går som det ska kommer ja att seminera om henne med Don Romatic, som var meningen redan 2005, men då fick vi avbryta pg det upptäcktes en skada i livmoderhalsen vid semineringen.
Förra året fick hon en avkomma e.Kennedy som fick 50p, så jag hoppas på en likadan fast hingst så jag slipper fundera på om jag ska behålla den. Fast hon får nästan bara döttrar, så det blir nog ett sto till...

Min lilla Munsboro-häst Bergin (dryga 150 cm) är dräktig med Brantsviken Our Bellmondo som är en Welsh sektion B på endast 131 cm. Bergin liknar en welsh av cobtyp fast hon är irländare, så jag hoppas att det passar. Vi får väl se vad som kommer ut... Hon ska föla vid midsommar.

kl

Mitt sto e TipTop var fortfarande dräktig med Florencio I vid koll på 50 dygn!
Nu hoppas jag ev hitta ett dräktigt sto till nästa år så man får två föl som kan busa ihop..

KL

Har idag kollat mitt sto e: Cortus-Maraton på 90 dygn (97) och hon är "jättedräktig" med Cosmeo :love:! Fölning beräknad till 2 maj.

Hälsningar Monika

Senast ändrad:

Mitt sto e. Quite Easy - Cardento - Swift är betäckt med Jaguar Mail och beräknas föla den 6 maj -09.

'kl'

Här blir det inget föl nästa år, mitt Ehrentusch-sto var inte dräktigt när vi kollade i fredags:(
Har seminerat med Belamour 3 brunster, men det ville sej inte.

Andra stoet ska ridas och tävlas.

Mitt sto e Hertug var fortfarande dräktig med Florencio 1 vid koll på 45 dygn. Hon beräknas att föla 28/6.

Förra året resorberade mitt sto efter dag 45 men blev bra rund runt magen så jag vakade i sommras tills min vet kom från semester i mitten av juli 360 dygn och inget föl, Åkte samma kväll tillbaks till seminstationen och hon fick sprutas igång och brunsten som gick att betäcka vid dröjjde en månad och då full av bakterier så de sköljde henne och behandlade och kunde seminera en ggr dagen fanns två ägg dagen efter var fanns inget ägg så då fick jag hämta hem stoet 15 mil och en påse full med sprutor hu , hade bara sprutat en ggr förut och då med veterinär bredvid.
I kväll hade de sin sista uppsammlings kväll med vet och mot allas förvåning finns där ett 30 dyngns gammalt foster med hjärta som slår. Fick rået av sem vet att vänta till dygn 90 och ta ut min vet och kolla henne rektangulärt och inte transportera henne mer i dräktigheten.
Stoet är -94 Sv Halvblod HappyDay-Pascal-Herkules-Utrillo-Dragon och betäckt med Channon aldrig haft föl förut och betäckt en ggr förut.

*kl*

Kollade Zoya (F.2) e.Rubignon-Ampere-Chagall igår på 88 dygn, och hon är fortfarande dräktig med Don Romantic :banana:.

Förra året resorberade mitt sto efter dag 45 men blev bra rund runt magen så jag vakade i sommras tills min vet kom från semester i mitten av juli 360 dygn och inget föl, Åkte samma kväll tillbaks till seminstationen och hon fick sprutas igång och brunsten som gick att betäcka vid dröjjde en månad och då full av bakterier så de sköljde henne och behandlade och kunde seminera en ggr dagen fanns två ägg dagen efter var fanns inget ägg så då fick jag hämta hem stoet 15 mil och en påse full med sprutor hu , hade bara sprutat en ggr förut och då med veterinär bredvid.
I kväll hade de sin sista uppsammlings kväll med vet och mot allas förvåning finns där ett 30 dyngns gammalt foster med hjärta som slår. Fick rået av sem vet att vänta till dygn 90 och ta ut min vet och kolla henne rektangulärt och inte transportera henne mer i dräktigheten.
Stoet är -94 Sv Halvblod HappyDay-Pascal-Herkules-Utrillo-Dragon och betäckt med Channon aldrig haft föl förut och betäckt en ggr förut.

*fniss* Hur går det till egentligen?:rofl::rofl:
Kan man kolla dom kvadratiskt också?

F'låt mitt ordmärkeri så här på morgonen, vet vad du menar, men det lät kul:D:rofl:

Vad intresseant- mitt sto har fått genomgå nästan samma. Seminerades i juni- men fick då värsta vätskan i livmodern och immunförsvaret ville inte vara med om främmande substanser i kroppen. Efter mycket om och men och många behandlingar är hon nu dräktig 30 dagar med Dionysos! Hoppas det håller sig nu. Hon är hos en fodervärd eftersom jag ska ha barn snart. Fodervärden ska ta det lugnt med henne och prioritera dräktigheten eftersom det ju mest är ett mirakel att hon blev dräktig trots allt!

Vad kul att några läser vad jag har lyckats skriva, fnissar gott år det själv var väl i sjunde himlen med det lilla lilla som förhoppningsvis finns kvar ännu .
Min seminstation ringde i går och talade om att de pratat med Hingsten (ja hon sa så) och att till allas förvåning var inte mitt sto tomt ,men ännu är det inget föl men vad jag hoppas och drömmer.

Vilken mardröm för hingsten att ha sådant krångelsto till statestiken det är ju tredje ggr med samma hingst men med två olika ston annars hade jag testat någon annan hingst.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Alexandra_W
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: Ketrawzc
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 386
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 324
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka