Dräktiga inför 2009?

Sv: Dräktiga inför 2009?

*KL*
Någon som har fått konstaterat dräktigt med Niveau iår ?

Mitt sto seminerades med honom i går men tydligen var det ingen höjdar sperma utan den var klart dålig så frågan är hur har han sett ut för övrigt denna säsong (och har han lyckats få dräktigt) ?
Damen släppte två ägg så vi skall ju kanske vara glada för inte allt för bra sperma men det vore ju bra om ett ägg tar i alla fall :angel:

Ett sto i vårt stall är dräktigt med Niveau, hon ska snart kollas igen på trettio dagar. Känner dock inte till ifall det krånglade nåt från början.

Äntligen kan jag lägga in ett sto i denna tråden.
Cozzan svek inte gammalt mönster utan tog sig på första försöket igen. Dräktig med Lenus Veld´s Elegant rp. Cozzan( Paddock Camargue -Snowdon Blighter)

Sto 1 e: Maraton - Ganesco dräktig med Camaro M
Sto 2 e: QE - Cortez inväntar brunst fortfarande...............
Sto 3 e: Sarras - Tammerfors inväntar fölbrunst

*kl*
Karisma är idag kollad på 31 dygn, och fortfarande dräktig :banana:. Och Gylle, sperman till henne såg jätte dålig ut, men det tog direkt.

Morsan står fortfarande kvar hos hingsten och har inte kommit i brunst än, men skulle sprutas igång idag.

Jemeni e. Bayron ue. Marcellus
Kollades idag och är dräktig (17dygn) med Rambo
Tyvärr ser där ut att vara 1 1/2 så ska kolla henne nästa vecka igen och se om den den 1/2 är borta.

Jag har också ett sto som är dräktigt med Niveau, hon ska kollas igen nästa vecka. Första gången tog det sig inte, men då hade hon en infektion.

QB Bellini avkomman kommer att få folk svimma när den rör sig !:banana:!

För att inte tala om Damsey Dardel avkomman blir säkert en riktig stor gummiboll som svävar fram:bump: och behöver en långkille på ryggen eller vad tror du???:p

Alla föl du får me dom stona du har nu kommer att bli super bra !
Riktigt bra ston.:devil:

Senast ändrad av en moderator:

Mitt 88an sto är idag konstaterad dräktig på 19dygn med Balougraph!! :banana:

Dock är det eventuellt tvillingar, syntes inte riktigt bra om den ena är en fosterblåsa eller en nytillkommen cysta..
Ny koll imorgon med eventuell klämning

Det verkade inte vara tvillingar för den ena hade inte växt någonting mellan onsdag och fredag.
Ny koll försäkerhets skull den 22/6 då på 30dygn.

Olga är avlämnad på stationen igår, hade ett ägg på 2,5 så hon fick en spruta så det förhoppningsvis går att beställa sperma på måndag. Hingst där blev efter massa velade och 7 svåra år Belamour.
Eller ja jag kan ju ändra mig tills i morgon bitti :D

Grållan kom inte iväg till stationen igår som planerat, hon fick ett frispel i transporten och sparkade av(!) bakbommen som träffade mig mitt i ansiktet... Tack så mycket sa jag, in till akuten med möjliga fraktuer på ok-benet och käken samt en möjlig bruten tumme som hamnade i kläm samt 3 lösa tänder..
Efter 7 timmar på akuten gick jag hem, inga frakturer men det blir tandläkaren på mån eller tis.. :grin:

//QuickStar som är öm och lite handikappad f.n men som ska svetsa en ny bom och köra sto-eländet till station imorgon eller tis ändå!

Ajaj, stackars dig måste gjort ont!!!! men skam den som ger sig..

Tänkte slänga in en fråga här om det är oki?

Har ett sto, e:Cockpit ue: Ceylon 172cm. Lång rygg.Annars riktigt snygg. Ställer upp i våt o torrt.("bra skalle") Hoppar bra, hade nog kunnat ännu mer i dressyr om jag lagt mer energi på det..Tyvärr parallel förskjuten båda fram. men aldrig varit halt eller påverkad av det.
Vad skulle ni välja för hingst?????(tror ni att det är dumt o avla pga av benen?) Vore såå skoj o höra vad ni tycker!!! Ciao

ajajajaj - antar att "söta grå" var ganska billig där ett tag:devil:
Hoppas det löser sig för dig...

Ultraljudade Pärlan idag - och hon var även hon dräktig(19 dygn):banana:

Det börjar nästan kännas lite väl mkt flyt just nu... men det är väl bara att njuta och le medans det håller i sig...tids nog...
Hittills 3 av 4 dräktiga. Nr 4 semineras på fölbrunsten i veckan.

Aj som 17...
Min lasthjälp lyckades fastna med handen i longerlinan och bröt långfingret i tisdags när vi skulle till sem.station.

Hon vägrade ta av handsken och vi fick in sto och föl, sen åkte vi.
På väg hem hade handen blivit lite väl blå så akutbesök blev det.
8 timmar senare hade hon fått ett urfult gips:( Jag hade lust att plocka bort det och fixa snyggare själv, men hade ju inget gips;)

dan efter fick hon åka in och gipsa om för det satt inge bra. Denna gång ser det betydligt bättre ut!

Stoet ska till belamour. Där va ägg på G, kollas igen på onsdag.

*hoppas*

Nu kan jag oxå vara med här! :banana::banana:

mitt sto konstaterades dräktig idag! :banana:

nu ska vi hämta henne på söndag, jag ser inte fram emot det :cool: hon är van att stimuleras varje dag... och sen kommer hon dit och gör ingenting... ser inte fram emot lastningen :angel:

hon springer in i vanliga fall, men enligt dem hade hon blivit grinig och fått mkt egen vilja....

att en häst kan ändra personlighet så fort... förhoppningsvis kommer hon ihåg mig och vad som händer om man är dum :devil:

skämt o sido, jag hoppas att hon är glad att få åka hem!

QB Bellini avkomman kommer att få folk svimma när den rör sig !:banana:!

För att inte tala om Damsey Dardel avkomman blir säkert en riktig stor gummiboll som svävar fram:bump: och behöver en långkille på ryggen eller vad tror du???:p

Alla föl du får me dom stona du har nu kommer att bli super bra !
Riktigt bra ston.:devil:

kl

Ja Quaterback-Bellini fölis hoppas jag kommer bli något ALLDELES ALLDELES EXTRA:love:

Jag hoppas verkligen på dessa fölisar:bump: Är så jäkla nöjd med mitt stomaterial. Kan inte bli bättre:love: Nu satsar jag för fullt, nu ska DRESSYRSTJÄRNOR födas fram.

Ja jag tror nog det fölet vill ha en lång en på ryggen:p

*knapplån*

High Speed är konstaterat dräktig med Hip Hop idag! Tog sig på första brunsten! :bow:

Presto är nu betäckt med Burhults Toy och vi ska troligtvis till vet. den 23 för ultraljud! Hoppas på att en fölis finns i magen :love:

ajajajaj - antar att "söta grå" var ganska billig där ett tag:devil:
Hoppas det löser sig för dig...

Grållan som numera heter "åbäket" är idag avlämnad på stationen..
Kompisen jag hade med mig är inte så hästvan så vi övande :angel: några gånger innan vi fick på dom, tog dryga 40min men då tog det säkert en kvart innan vi lyckades fånga åbäket och sen ta oss till transporten.
Men på det stora hela är väl 40min okej, icke hästvan medhjälpare, en stirrig märr och ett stycke vild fölunge utan grimma med lastning mitt i hagen... :grin:
Men i väg kom vi och det var jäkla tur det för hade jag väntat tills i helgen som alternativet hade varit så hade ägget varit väck...
4,3 var det och hon är på dygn 21 :eek:

Och ja, hon var rätt billig en stund både i lördags och idag men sen kommer hon och knölar in sitt huvud under min arm och sen smälter man som en chokladkaka i solsken...

Lyckades bara ådra mig en ny skada idag, blev trampad på foten så nu är den också blå lila, har liksom matchande hand och fot på väntersidan nu :D

Lilla söta rara Olga hade däremot lekt häxa i sin stoflock och blivit förvisad till en egen hage i kärret.. Tror seminvetten tyckte att hon var rätt billig då också :D

funderar på varför alla mina hästar är sånna popcorn???

:angel:

Mitt anglo sto är betäckt med Business x 1102. Hon ska till seminstationen på ultraljud den 27. Håll tummarna att de finns en liten fölis i magen :)

Blir lika glad varje gång jag ser/hör ngn som betäcker anglos fortfarande.
Som gammal angloägare så värnar jag om rasen, även om jag "svikit" den och numera kör halvblod:o

Får man fråga vad du har för stam på ditt sto?

Grållan som numera heter "åbäket" är idag avlämnad på stationen..
Kompisen jag hade med mig är inte så hästvan så vi övande :angel: några gånger innan vi fick på dom, tog dryga 40min men då tog det säkert en kvart innan vi lyckades fånga åbäket och sen ta oss till transporten.
Men på det stora hela är väl 40min okej, icke hästvan medhjälpare, en stirrig märr och ett stycke vild fölunge utan grimma med lastning mitt i hagen.
Men i väg kom vi och det var jäkla tur det för hade jag väntat tills i helgen som alternativet hade varit så hade ägget varit väck...
4,3 var det och hon är på dygn 21

Vilken tur att det löste sig...och i tid:D

Och ja, hon var rätt billig en stund både i lördags och idag men sen kommer hon och knölar in sitt huvud under min arm och sen smälter man som en chokladkaka i solsken...

Lyckades bara ådra mig en ny skada idag, blev trampad på foten så nu är den också blå lila, har liksom matchande hand och fot på väntersidan nu

Lilla söta rara Olga hade däremot lekt häxa i sin stoflock och blivit förvisad till en egen hage i kärret.. Tror seminvetten tyckte att hon var rätt billig då också :

Lite smällar får man ta...du minns väl mig och alla mina brutna revben här i vårvintras?:crazy:
Gissa om mina hästar var rejält billiga då?:rofl:
Men oj vad fort man glömmer det fort.

funderar på varför alla mina hästar är sånna popcorn???

kan det bero på att man väljer hästar som passar ens eget temperament?:angel: Så är det här iallfall...:rofl:
Vem ska ha pom pom hästarna om inte pompomägarna.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Alexandra_W
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: Ketrawzc
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 386
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 324
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V