Dräktiga inför 2009?

Sv: Dräktiga inför 2009?

haha, ja det belyser nog hur okunnig jag är inom detta!!

Jag trodde att färsk semin höll sig färsk några dagar men det är bara vad jag trodde..jag får ta o lära mig till nästa år.

*kl*

Nu har vi kört iväg vårat sto e. Secret Destination** till Flyinge och Alligator Fontaine :D

Dock så lämnade vi kvar dem eftersom fölis var så himla svårlastad :crazy:

*kl*

I går kollades båda mina ston på 17 dygn och båda var dräktiga :bump:. Tyvärr var det tvillingar på fullblodet, så den ena klämdes, men troligtvis rök den andra också :cry:. Ny koll på måndag.

Mitt sto är på betäckning nu, med Burhults Toy. Fast Presto är inte brunstig än, men hon lär bli det om någon dag, så hon får stanna där. Jag håller på att dö av längtan efter henne :crazy: hon har varit där i 6 timmar :eek::angel:

På dräktighetskollen i fredags så var vårt
varmblodssto dräktig med Igor Brick :laugh:

Vårt Landlord sto semineras på måndag, har dock inte bestämt mig för hingst ännu.. Blir antingen Alligator Fontaine eller Balougraph.

Och nästa sto ska in på nationaldagen och betäckas med jaguar mail om han finns tillgänglig eller Balougraph.

Kl

Mitt underbara sto e. Inheritance xx - Tumble Wind xx är dräktig med Alcatraz på första försöket!:love:
Hon släppte två ägg och hade en lite stor fosterblåsa så hon ska kollas på torsdag igen. Håller tummarna för att det bara är en där!

Det andra stoet e. Perugino xx - Red Sunset xx är seminerad med Ludwigs Champion och ska kollas 11/6.

Och tredje stoet hämtas hem idag. Inte mitt sto, är bara brunstvakt men hon seminerades med Nobel i lördags.

Stoet efter Perugino, är det Fanny? Kände igen stammen. Grattis att du fått dräktigt med Alcatraz!

Mitt sto e Diaglyphard är nu konstaterat dräktig med Niveau!! :banana:

Tack!!

Stoet är Fanny ja. Känner du henne?

Jag har ägt henne förut, köpte henne som ridhäst men hon var alldeles för busig och pigg för mig. :p Ett riktigt snyggt fullblod med bra gång dessutom, hon måste vara perfekt i aveln för ridhästar.

*kl*

I går kollades båda mina ston på 17 dygn och båda var dräktiga :bump:. Tyvärr var det tvillingar på fullblodet, så den ena klämdes, men troligtvis rök den andra också :cry:. Ny koll på måndag.

Två dåliga nyheter och en god idag.

"Morsan" omkollad, och det var tomt :cry:. Nu är hon hos hingsten igen och jag hoppas på bättre resulat denna gång.

Min Don Primero unge står på Strömsholm med ett ballongknä och hälta på ett annat ben. Troligtvis kraftig vurpa och inte infektion i leden.

Och den goda nyheten är att årets Camaro unge är såld.

Usch så trist. Hoppas det löser sig snabbt. Kul dock att du sålt Camaro ungen.
Lycka till med ombetäckning o fölis.
Håller tummarna.

Okej. Jag har henne bara på foder nu för att ta ett föl. Jag tror också att hon kan vara bra i halvblodsaveln. Som sagt så rör hon ju sig bra och verkar hoppa med bra teknik också. Framför allt så har hon riktigt bra bakbensteknik.
Vad tror du om Ludwigs Champion till henne?

Två dåliga nyheter och en god idag.

"Morsan" omkollad, och det var tomt :cry:. Nu är hon hos hingsten igen och jag hoppas på bättre resulat denna gång.

Min Don Primero unge står på Strömsholm med ett ballongknä och hälta på ett annat ben. Troligtvis kraftig vurpa och inte infektion i leden.

Och den goda nyheten är att årets Camaro unge är såld.

Trist :cry: med sjuk fölis. Hoppas han frisknar till snabbt. Typiskt att båda fosterblåsorna försvann, bättre lycka nästa gång!

Grattis till försälningen av fölet!

Det är jobbigt det här med tvillingar, hon har haft det alla gånger (3) hittills. En gång är det klämt med lyckat resultat, en gång resorberade hon ena och nu klämt med misslyckat resultat. Hoppas verkligen inte samma sak händer igen.

Den sjuka fölisens första blodprov visade på inflammation (hon hade 1000 av ngt som skulle ligga på 25, engelsk veterinär så jag förstod inte riktigt allt), men det skulle visst ta tre dagar innan slutgiltigt svar kom. Det svullna knäet är UL idag och svullnaden verkar sitta under huden, vilket tydligen tyder på yttre våld. Röntgen kommer att ske i morgon på det halta benet. Så jag känner mig betydligt hoppfullare nu, än när jag körde in henne.

Kicket: Tack för hållna tummar!

*KL*

Var inne på UL idag. mitt kwpn sto är fortfarande dräktig på 28:e dygnet med Nobel 994
Blir fölis nästa år :bump: om inget oförutsett händer :crazy:

kl

Stora stoet ska kollas under nästa vecka, skulle egentligen bli nu till helgen men jag har för mycket att göra :crazy:
Blir spännande att se om det är en Balougraph bebis där, eller två eftersom hon släppte två ägg (typiskt xx-ston :o )

Lilla Olga är duktigt högbrunstig och går med bakbenen så brett så en gris skulle kunna springa emellan utan problem, viftar med ögonfransarna åt både valacken och stoet i hagen bredvid.
Planerar att köra henne till station nästan helg för igång sprutning och seminering med en tysk hingst. Ska bara försöka tajma in så hon inte brunstar på nån helgdag :angel:

Grållan har inte börjat fölbrunsta än vad jag sett, 8 dygn sen fölning idag så det borde bli vilket dag som helst, även hon ska till station nästa helg för igång sprutning och seminering med Laptop.

Detta är planen.. Sen får vi se om det blir så.. Allting har ju en viss förmåga att ändra sig under tiden :smirk:

Första stoet dräktighetskontrollerat idag på 17 dygn ...och dräktig:banana: Bara att hålla tummarna för att flytet håller i sig då... Nästa ska kollas den 6 juni...

*kl*

Idag hämtar vi hem första stoet, dräktig på 24 dygn med Balou du Rouet. Det har klämts en tvilling, men kollar efteråt har visat att den andra klarade sig och hjärtat slår :love:

Andra stoet kör vi idag, har inte kunnat ha båda borta då lillan skulle fått gå själv isåfall. Hon ska till Crelido om stationen inte tycker annat..

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Alexandra_W
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: Ketrawzc
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 386
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 324
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V