Dräktiga inför 2009?

Sv: Dräktiga inför 2009?

Nu har vi kommit en bit med våra tjejer.

Clasica-P konstaterad dräktig med Tendencioso IV
Gaditana XXVII seminerad med Bailon IV
Armas Vara verkade först hopplös, men har helt plötsligt aktivitet i sin (enda) äggstock. Sprutas idag och så får vi följa henne noggrant. Hoppas!
Larrabezua har sin två veckor gamla fölunge och ska semineras på 30-dagars med Bailon IV.

För övrigt har Zagal haft en toppen-start i år med tre av fyra ston dräktiga på första!
Även de andra killarna har fått sina första dräktiga. Hoppas det fortsätter så här...

*knapplån*

Nu ÄNTLIGEN har vi fått ett positivt besked :banana: :)
Min 25åring är dräktig med Szkopul.... så det torde bli ett föl i slutet av Mars om allt går vägen !!! :bow:

Bra att ni har hög dräktigthet hos er, hoppas det gäller andra hingstar också;)

Mitt sto ska kollas sön eller måndag på 16 el. 17 dygn, seminerad med Stalypso.

Det andra stoet hade jag planerat in BH Rush Hour till, men fick i dag besked om att det är ont om sperma från honom nu. Stoet ska troligen semineras denna veckan så jag funderar starkt på BH Leredo till henne om Rush Hour inte finns. Bra att de ringde innan jag kom till stationen och skulle seminera. En annan hingstägare upplyste mig när jag skulle ringa och beställa förra året om att det ej fanns sperma då, några dagar innan hade inget sådant nämnts trots att jag ringt och sagt att stoet skulle vara brunstigt ett par dagar senare, det var en planerad frånvaro av hingsten.

Var du ej sugen på att betäcka om med Empire? Är du fortfarande nöjd med den avkomman? Hur blev årets föl?

Mitt sto skall kollas på Ons tror jag o är inseminerad med Empire.

Jo, min åring e. Empire är jag supernöjd med, han är på avataren.
Jag skulle använda honom även förra året, men det blev akutbyte då till Tornesch eftersom Empire var på tävling. Årets föl kastades dock tyvärr i 10:e månaden.
Empire är fortfarande en hingst jag kan tänka mig betäcka om det stoet med framöver. Nu då han tävlar mycket är han för osäker tycker jag efter förra året erfarenhet, och när Stalypso nu togs in valde jag honom då jag spanat på honom i ett par år.

ok, Ja lycka till då!!! Hoppas ej Empire ger smått men det verkar det ej som...

Tråkigt att hon kastade!!!

KL
Idag har jag kört iväg sto + föl till flyinge, hade bokat annan seminstation men det var en MASSA krångel med dom. Vill inte ha sånt runt mina hästar så jag åkte till flyinge istället, hoppas på seminering redan imorgon.
Stoet är e: Maistic - Uskudar Des Malais och har sitt första föl i år e: Tornesch.
Semineras i år med Niveau

Håll tummarna för oss !

*knapplån*

Mitt sto konstaterades dräktig på 16 dygn i måndags (med Hip Hop, sto e. Quite Easy) men dessvärre med tvillingar. Första försöket med att klämma lyckades inte helt, så nytt försök imorgon igen.

Ger det ett försök till på fredag om det inte lyckas imorgon, sen blir det till att spruta bort båda och börja om igen om det inte lyckas :(

ok, Ja lycka till då!!! Hoppas ej Empire ger smått men det verkar det ej som...

Tråkigt att hon kastade!!!

De jag har sett, 4 st inkl. min egen, har inte varit små.
Här en bild på min ( främst) och en 3-åring på 162 cm, 3-åringen står lite högre än min åring, jag tror min blir runt 170 cm http://www.dropshots.com/Horses2#albums/Edradour f.07 e.Empire/2008-05-25/16:19:36

Lycka till med betäckningen, kompisen betäcker en med honom i år, ska semineras i morgon, och jag väntar på en annan kompis Empireföl som kommer i mitten av juni, det ska bli intressant att se dem.

Ja, han själv är ju riktigt fin o kommer gå riktigt stora tävlingar i framtiden tror jag. Nu återstår bara att se va han ger. Men typen verkar han ge bra. Såg hans enda 3 åring på 3årstest förra helgen på Strömsholm. Fin!!!! Men liten. Men den växte o mamman var liten. Den kommer med med i nästa Ridsport på bild. Amalia heter hon. Riktigt fin!!
9-9 på hoppning.

*knapplån*

mitt Cortus-Ceylon sto blev seminerad med Ludwigs Champion idag, ska tillbaka till stationen i morgon och kolla om ägget har släppt eller om hon ska semineras en gång till!

Ja, han verkar vara en super tävlingshäst. Typen på de jag har sett har också varit väldigt bra.
Roligt att du sett en 3 åring här i Sverige och att den var fin och kunde hoppa! Jag ska spana efter henne i nästa Ridsport. Det finns en del 3 åringar i Holland också, jag vet inte vad de har för test där förutom för hingstarna, det hade varit intressant att se resultaten därifrån om de har typ 3 årstest.

Mitt sto Happy Day-Limelight åker till Looping nu i veckan. Behöver jag säga att det antagligen blir OS meriter också för den fölisen om några år:laugh:

/Dream on

Mitt indoradosto är nu konstaterat dräktig med Callahan!

Verkar som att mitt sto är dräktig på första försöket nu med Empire.

Lene pratade in på svarare o ngt skulle kollas Fredag. vad vet jag ej.

Jag upplever ej att det är ett problem att Empire tävlas, har ej tänkt tanken faktist. Trodde lene bunkrade upp färsk semin isåfall. Verkar iallafall ha koll på läget.

Skulle ej tacka nej till Cagancho heller iofs om det blev honom istället. han verkar ge otroligt fina avkommor med MKT bra gallopp o ridbarhet. Min 5 åring kvalade nu till falsterbo. E. Cagancho. tror hon har stora chanser att gå till final. Helt otittig o verkligen snygg o har supergalopp.

Iallafall skall ju Nimmerdorblodet vara bra på Voltaire så Empire är ju bra hoppas jag. Niveau är ett resultat av den kominationen.

Nu är det i bästa fall 11 månaders väntan här framöver o det här med tålamod är inte riktigt min grej. tur att man har andra hästprojekt vid sidan av ;).

*knapp*
Jag har ett sto som är konstaterad dräktig, det är Morganstoet Hmstd Boot Scooting Boogie, ska få en fölis tillsammans med SC Island Centavo.
Mitt andra Morgansto är betäckt med Hmstd Captains Cream Soda

Arabstoet som jag leasar ska betäckas så fort jag lyckas bestämma mig för vilken hingst jag ska ha till henne

Kul att hon är dräktig.

I år kanske det går bättre att kombinera tävlingsverksamheten med avel.

I mitt stall hoppas vi på en Don Primero-unge nästa år, första dräktighetskoll imorgon. Stoet är e. Pontus – Jazz. Hon fick ett fint föl efter honom -07.

Verkar som att mitt sto är dräktig på första försöket nu med Empire.

Lene pratade in på svarare o ngt skulle kollas Fredag. vad vet jag ej.

Jag upplever ej att det är ett problem att Empire tävlas, har ej tänkt tanken faktist. Trodde lene bunkrade upp färsk semin isåfall. Verkar iallafall ha koll på läget.

.

Hur "bunkrar man upp" med färsk sperma? Långtidsspädning är ju skit...

*kl*

Nu har även vårt andra sto kommit hem.

Betäckt med Uskudar des malais, så 16 dygns koll snart.:bump:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Alexandra_W
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: Ketrawzc
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 386
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 324
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V