Dräktiga inför 2009?

Sv: Dräktiga inför 2009?

mitt sto, magini-grey maruhu xx, kördes till stationen i fredags för jag skall ha barn vilken dag som helst och ville ju inte missa hennes brunst så lika bra att hon fick åka dit... sagt och gjort, stationen var lite tveksam om hon hade kommit igång för hon har inte riktigt släppt sin vinterpäls, jaja veterinären kom igår för en undersökning och det visade sig att det var i sista sekunden för ägget skall släppa på onsdag!!! panik!! så idag semineras hon mde Camaro M och på onsdag kollas hon igen! lycka till med din betäckning av honom, han skall tydligen vara högfertil vad jag har hört, och hoppas att ditt sto är lika medgörligt som mitt:banana::bump:

Jaha då var det dagen D då :bump: hoppas det tar sig nu , hör av dig med uppdatering:banana:

Så här långt:

sto e. Lucky Light dräktig med Cartier

sto e. Embassy I seminerad med Contendro för embryotransfer

sto e. Contender seminerad med Cassus (Cassini I - Cantus)

sto e. Silvio I seminerad med Monte Bellini (Montender - Ramiro)

sto e. Quite Easy ska gå till Gran Corrado

sto e. Calypso II som inte fölat än går ev tillbaka till Escudo I när han nu kommer på fryst; hon har 4 mkt bra avkommor med honom... :)

ja det beror ju på vad som ligger i 2a, 3e o 4e led vad det ska bli för resultat

jag har ändrat mig nu också....:D mitt sto åker till stationen i morgon och hon ska betäckas med Camaro M:banana: jag får nämligen färsk på honom och han skall vara högfertil enligt min station, jag har ju ett ganska gammalt sto så det är ju dumt att riskera något när fryst e så dyrt. varför jag ville ha cardento var ju för hans nedärvning av hoppkapacitet men Camaro m har ju verkligen visat framfötterna i årets tester

Jag har iår fått ett kanonfint stoföl e.Camaro M, hoppas mkt på denna fina dam!

Mitt Grannus-Carprilli sto är konstaterad dräktig på 16d med Dee Jost Van Dyke!! Ska kollas igen på 30d snart.

Nån som vet hur många ston han har betäckt iår?

Jag är verkligen i valet och kvalet om jag ska betäcka i år eller inte. Fick en hingstunge förra våren, jättefin kille som hittills varit helt gudomlig att ha att göra med.

Har ett connemarasto som jag då betäckte med morganhingsten Rain Storm Shadow. Är sugen på att göra samma sak igen. Ett krav från min sida är att hingsten ska stå på färsk semin. Mitt sto kan inte ta sig naturligt och behöver en hingst med hög dräktighet.

Några idéer? Det finns bilder på sto och min grabb på http://blamecruella.pixbox.se

Jaha, då var denna brunsten seminerad, nu gäller det bara att hålla tummarna.

Sto e; Astrix ue Caracas XX seminerad med Schönbrunn.

Sto e; Wonderland ue; Werther seminerad med Schönbrunn.

har 2 ston (ett xx och ett Welsh sto)som är iväg på betäckning nu med en homosygot knabstrupperhingst.
syftet är att få 2 "prickiga" knabstrupper föl en D-ponny (till dottern)och en stor häst(till mej) som kan bli bra Tf hästar (och jag menar INTE OS hästar då :bump: men skulle ju vara roligt om dom blev det :rofl: )

Åker med mitt sto till Advokat 963 i morgon:DHåller tummarna att allt går bra, så vi får en liten fölis till nästa vår:bump::banana:
Stoet är e.Classiker-Calypso II-Nevado XX ue:Zeus-Miracolo XX

Hej!

Nu är sto 1 på stationen och får 1:a semineringingen i dag:)

Så nu får man hålla tummarna igen.

Hej

Även Optic VT:s simmare är slöa enligt våran vette

Äntligen så ser vi en klar brunst! Vårt Acaciosto semineras i morgon med Hip Hop.

*kl*

Här har vi två konstatarade dräktiga hittills:

Nouvelle (Magritte-Good Future) med Roosevelt
Ginella (Don Gregory-Rubinstein) med Okeanos

*kl*

Här har vi två konstatarade dräktiga hittills:

Nouvelle (Magritte-Good Future) med Roosevelt
Ginella (Don Gregory-Rubinstein) med Okeanos
:) Skönt att dem redan är dräktiga. Tog dem sig redan vid första semineringen?

De tog sig på första båda två, jätte skönt efter förra året då vi seminerade båda två i tre brunster och ingen av dem tog sig. Nu hoppas vi att flytet håller i sig för de andra två också.

Tekla (Turban Rose - Ambassadeur) är dräktig med Nobel.
Winnie the Pooh (Trombon - Tammerfors xx) är seminerad med Ludwigs Champion.
Menuette II (Electro - Um Said xx) semineras ikväll med Ludwigs Champion.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Alexandra_W
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: Ketrawzc
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 386
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 324
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10