Dräktiga inför 2009?

Sv: Dräktiga inför 2009?

Mitt sto, Scrafton Presto e. Scrafton Neptune ue. Wetson Best Man
ska jag troligtvis betäcka med Burhults Toy.

Syftet med fölet är att det ska bli en skitsnygg skimmelhingst som jag ska sälja dyrt :devil:

haha drömma kan man ...

*kl*

Vårat Nactus - Magini - Bonaparte sto ska iväg runt den 12:e Maj och semineras med Ludwigs Champion.

Tanken är att få fram en fin hopphäst som även har bra gångarter och snygg sida.

Eventuellt ska Pontus - Indus - Harras stoet betäckas om i år (har nu ett fint föl e.Corlensky vid sidan) och isf blir det med Ravell även här är tanken att få fram en bra allroundhäst, dock mer åt dressyrhållet.

har du bilder på corlenskyavkomman? blev den så bra som ni hoppats? låter mkt spännande kombinationer

De sju föl som föds efter Cairo i år har alla gröna papper, flera med riktigt bra mödrar.
Man får ju tävla och visa hästar med grå papper. När det gäller Cairo så kan han bara föra aveln framåt inte bakåt! Ska se om jag kan lägga ut bild på mitt Cairo föl, förra året föddes ett föl med Cairo som är halvsyskon till Dandy Man. Men när Cairo stod på Markebäcks fick han nog bara ett sto tyvärr.

Jag tror väl ingen här i tråden ifrågasatt Cairos stam, eller om han för aveln åt ngt håll...
Han har en bra stam, han har presterat fint själv osv....det iallafall jag tycker är det intressanta är om/hur det är möjligt att få upp en sänkt hingst igen...

har du bilder på corlenskyavkomman? blev den så bra som ni hoppats? låter mkt spännande kombinationer

Där är lite bilder på honom i föl 2008 tråden.
Har dock inte lyckats fånga någon exteriört på honom.
Ja vi är mycket nöjda med honom och har fått mycket beröm för honom av folk.
Dock är han ju bara strax 2 veckor gammal så man vet ju aldrig hur allt utvecklar sig, men det blir säkert fortsatt bra får man hoppas.

Där är lite bilder på honom i föl 2008 tråden.
Har dock inte lyckats fånga någon exteriört på honom.
Ja vi är mycket nöjda med honom och har fått mycket beröm för honom av folk.
Dock är han ju bara strax 2 veckor gammal så man vet ju aldrig hur allt utvecklar sig, men det blir säkert fortsatt bra får man hoppas.

spännande.. ska genast springa dit o kika

*kl*

"Mitt" kallblodssto,som för närvarande är hos sin fodervärd,som nu ska få köpa loss henne,ska betäckas med PRE hingsten Carabinero II.

Spännande! :bump:

Bold Irish** :love:

Vilken spännande stam!! Verkligen intressant tycker jag. Helt klart en häst jag hade tittat extra på.

Hade själv ett jättefint Bold Irish** sto som tyvärr förolyckades i ung ålder, hon var helt otrolig både gångartsmässigt och hoppmässigt. På henne var det Favorit i andra led.

Du har ingen bild på din åring??

Vad roligt att du tycker att Bold Irish är intressant! Jag har hört en del negativt om honom, förvånande för jag trodde att det måste ju varit en förträffligt hingst, stoet var så likt honom och hon var en alldeles underbar häst. Hon hade Strauss-Besk på mödrenet. Hennes halvbror e: Billion xx tävlade msv ft och går nu msv dressyr. Billy the Kid heter han.

Du hittar bilder och film på åringen, som föl dock, om du söker på Laptop eller Lanzelot.

Skulle nu gammelstoet blivit dräktigt så får vi ett föl med stammen Laptop-Pik Trumf-Hostrup-Negresco... Väldigt modern stam...:cool:

Ja jag gillar Bold Irish väldigt mycket. Tycker att det är en hingst som har oförtjänat dåligt rykte.

Tror att hans placering i landet och att han gick på naturligt påverkar negativt.

De jag har sett efter honom har alla varit väldigt fina.

Min var super fin med enorm kapacitet, blev faktiskt erbjuden en stor summa pengar för henne när hon var två år, tyvärr sålde jag inte då och bara några år senare fanns hon inte :(

Ja jag gillar Bold Irish väldigt mycket. Tycker att det är en hingst som har oförtjänat dåligt rykte.

Tror att hans placering i landet och att han gick på naturligt påverkar negativt.

Han stod ju här i Halland de allra flesta aktiva åren, och visserligen stod han på naturlig betäckning, men han hade en hel massa ston.

de sista åren i avel stod han iofs på gotland, kanske det är det som du tänker på...:)

Idag konstaterades vårt Concorde-sto vara dräktigt med Cartier. Hoppas på en toppenhopphäst såklart. :D

Ja du, hon är en häftig häst! En riktig gummiboll med mycket temperament! Vi har varit i england och tävlat fälttävlan, sedan hoppat och nu är det bara dressyr som gäller. Hon är otroligt rolig att rida på, men svår! Har både trevlig gång och hopp. Skicka PM om du vill se bild. :)

Ja du, hon är en häftig häst! En riktig gummiboll med mycket temperament! Vi har varit i england och tävlat fälttävlan, sedan hoppat och nu är det bara dressyr som gäller. Hon är otroligt rolig att rida på, men svår! Har både trevlig gång och hopp. Skicka PM om du vill se bild. :)

låååter otroligt intressant. Gammal? har skickat PM:D

ingen som skall betäcka med cardento? jag har ett sto efter magini- sweet maruhu xx som jag tänkte betäcka med cardento. är väldigt förtjust i robin z men tror inte han passar till mitt sto. är ute efter en utpräglad hoppavkomma, stoet har tävlat upp till 1.20 själv tills hon blev triangelmärkt pga en transportolycka

KL
I år kommer vi troligen bara att betäcka ett sto.
Vallas Ida är redan betäckt med Brudvik Dyblygiad, återstår att se den 13/5 om det blev något, första säsongen för hingsten och det blev endast ett språng på denna brunst.

ingen som skall betäcka med cardento? jag har ett sto efter magini- sweet maruhu xx som jag tänkte betäcka med cardento. är väldigt förtjust i robin z men tror inte han passar till mitt sto. är ute efter en utpräglad hoppavkomma, stoet har tävlat upp till 1.20 själv tills hon blev triangelmärkt pga en transportolycka

Njeee många som tyckte jag skulle använda honom. Men han är såååå tråkig ju. Finns så mkt intressantare hingstar än Cardento. Man vill ju kanske inte ha en häst som alla andra oxå har?! :grin:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Alexandra_W
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: Ketrawzc
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 386
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 324
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka