Dräktig tik påhoppad - vad kan hända?

falukorw

Trådstartare
Usch, blev så rädd nyss. Var ute på kvällsrundan nyss, Leia var som vanligt lös (ja, jag har 100% lydnad på henne) och Nikita var kopplad. Då kommer det en full gubbe med någon spetsliknande hund gående. Jag tar Leia fot brevid mig och gubben stannar. Då gör hans hund ett utfall i kopplet varpå gubbfan tappar kopplet och hunden far fram mot oss. Leia springer med svansen mellan benen med hunden efter. Jag springer såklart efter och då hoppar hunden på Nikita istället som hamnar under ock skriker. Lyckas få bort den andra hunden och håller den i nackskinnet tills gubben kommer fram.

Hon ser inte ut att ha blivit skadad av vad jag ser. Dock är hon ju högdräktig och ska valpa om ca 3 -4 dagar. Tror ni någonting i hennes dräktighet kan ha blivit fel nu? Bara att hoppas att hon inte blivit rädd för andra hundar nu och att valpningen blir normal på rätt dag.

Usch, är alldeles skakis att det ska hända henne eller bebisarna något. Blev nog lite chockad. Tur att det inte var en större hund en det var, den här var bara lite större än henne.

Sv: Dräktig tik påhoppad - vad kan hända?

Säkert ingen fara med puppisarna! De är så välinbäddade i magen.
Lycka till med valpning o glöm inte att sätta in bilder på underverken!

Sv: Dräktig tik påhoppad - vad kan hända?

Vad skönt att du säger det! Kommer nog ändå vakna åtskilliga gånger inatt för att kolla att hon mår bra.

Självklart kommer bilder på bebisarna sen!

Liknande trådar

Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 275
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 414
Senast: Sel
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 602
Övr. Hund Hade precis fått hem min omplaceringstik som har en fruktansvärd bakgrund. Hon är väldigt rädd för hundar hon inte känner och blåser...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
12 568
Senast: Zartok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?