Drakar och enhörningar rockar vidare

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Snurrfian: Ska försöka vara lite försiktigare :love:

Snart pyser jag en cider... because I'm worth it :D

Imorgon ska jag göra klart listerna i det nya arbetsrummet, det blev ju lite pausat pga bilkrascher och så. Min kropp är fortfarande stel och eländig men jag har knäpaddar och kan göra det i min egen takt så det ska nog gå bra. Det ska bli skönt att göra något fysiskt, jag är less på att sitta konstant i telefon och/eller maila hela tiden (det är den kassa delen av jobbet).

PS: Kan den som släppt lös vinddrakarna fånga in dem igen, tack? Jag har ett gammalt hus som det blåser rakt igenom och min rygg vill inte bli kall just nu DS

Idag har sotaren varit här så nu brinner det en liten eld i kaminen igen och röken uppför sig den ska och drar upp ur skorstenen istället för in! :banana::banana::banana:Nu ska jag bara bära in några IKEA-kassar med ved och jäklar vad det ska eldas ikväll! :up:

Dessutom, igår höll jag inte på ta mig hem med bilen efter jag vattnat hästarna. Nerför backen gick det ju, nåja, bortsett från att det inte spelade någon roll åt vilket håll jag styrde. :crazy: Sen höll jag på kliva ur skorna när jag skulle lyfta ur dunkarna och vattna, för att avsluta med att fastna och inte ta mig upp för backen igen, trots ansats. :banghead:

Jahapp, bara att backa ner igen och köra den andra vägen och hoppas att jag inte skulle fastna där, men det var iaf okörd grässvål så det skulle kanske fungera. Trodde jag. Fick stanna igen för ett helt sabla träd hade lagt sig så jag kunde inte passera! :rage: Nytt försök, ännu längre ansats och försöka missa det uppkörda in i det längsta för att med ett nödrop ta mig över första lilla uppförslutet. Tack och lov var det torrare i resten av backen så jag kunde med mycket vilja ta mig både upp och hem igen, men fy :devil: vad lera ovanpå tjäle suger! :wtf:

Idag har jag jagat runt och letat slangkoppling i metall. Gårdsägarens koppling funkar inte med de vanliga plastkopplingarna och jag hade tänkt seriekoppla fyra slangar så jag skulle kunna fylla på vatten. Jag har letat på Plantagen, Ö&B, Bauhaus, Blomsterlandet och Jula, finns inte! :arghh: Åkte hemmåt igen och tänkte att jag får väl lämna bilen i värsta fall och be om att bli uppdragen i morgon istället. :down: Vatten måste de ju ha.

På vinst och förlust provade jag ändå att koppla den nedgrävda slangen som finns, vred på vattnet och gick sedan ner till hästarna för att se om det kom något vatten. Plockar upp slangeländet och viftar lite med den, upptäcker att det var fel slang, den var inte ihopkopplad. :D Tar upp den andra, tycker mig höra lite gurgel, viftar med den för att se om det lossnar någon is, gurglar lite mer, hostar till, spottar och en liiiten rännil skvätter ut. Gurglar mer, liiiten rännil igen som sakta, sakta öka och sen forsar det! :bow::bow::bow: Jag slapp köra med dunkar, jag slapp gå hem och lämna bilen i mörkret, nu har de ca 250 l rent och frisk vatten att göra vad de vill med. :up:

Härligt @Mia_R ! Skönt att slippa köra med dunkar och att slangarna fungerar!!
Ja, fy för den lede. :yuck: Efter ett tag så blir jag rätt trött på att ha fullt med 25-litersdunkar i bilen. Ännu mer trött på dem blev jag när två läckte och jag hade fyllt dem på jobbet, så det hann rinna ut säkert 30 - 40 l vatten i bilen. Nu hade jag ju plastmatta som tog en del och hundfällen som tog något, men det har varit många skift med nedvevade bilrutor i varmgaraget på jobbet. :meh:

Idag har sotaren varit här så nu brinner det en liten eld i kaminen igen och röken uppför sig den ska och drar upp ur skorstenen istället för in! :banana::banana::banana:Nu ska jag bara bära in några IKEA-kassar med ved och jäklar vad det ska eldas ikväll! :up:

Dessutom, igår höll jag inte på ta mig hem med bilen efter jag vattnat hästarna. Nerför backen gick det ju, nåja, bortsett från att det inte spelade någon roll åt vilket håll jag styrde. :crazy: Sen höll jag på kliva ur skorna när jag skulle lyfta ur dunkarna och vattna, för att avsluta med att fastna och inte ta mig upp för backen igen, trots ansats. :banghead:

Jahapp, bara att backa ner igen och köra den andra vägen och hoppas att jag inte skulle fastna där, men det var iaf okörd grässvål så det skulle kanske fungera. Trodde jag. Fick stanna igen för ett helt sabla träd hade lagt sig så jag kunde inte passera! :rage: Nytt försök, ännu längre ansats och försöka missa det uppkörda in i det längsta för att med ett nödrop ta mig över första lilla uppförslutet. Tack och lov var det torrare i resten av backen så jag kunde med mycket vilja ta mig både upp och hem igen, men fy :devil: vad lera ovanpå tjäle suger! :wtf:

Idag har jag jagat runt och letat slangkoppling i metall. Gårdsägarens koppling funkar inte med de vanliga plastkopplingarna och jag hade tänkt seriekoppla fyra slangar så jag skulle kunna fylla på vatten. Jag har letat på Plantagen, Ö&B, Bauhaus, Blomsterlandet och Jula, finns inte! :arghh: Åkte hemmåt igen och tänkte att jag får väl lämna bilen i värsta fall och be om att bli uppdragen i morgon istället. :down: Vatten måste de ju ha.

På vinst och förlust provade jag ändå att koppla den nedgrävda slangen som finns, vred på vattnet och gick sedan ner till hästarna för att se om det kom något vatten. Plockar upp slangeländet och viftar lite med den, upptäcker att det var fel slang, den var inte ihopkopplad. :D Tar upp den andra, tycker mig höra lite gurgel, viftar med den för att se om det lossnar någon is, gurglar lite mer, hostar till, spottar och en liiiten rännil skvätter ut. Gurglar mer, liiiten rännil igen som sakta, sakta öka och sen forsar det! :bow::bow::bow: Jag slapp köra med dunkar, jag slapp gå hem och lämna bilen i mörkret, nu har de ca 250 l rent och frisk vatten att göra vad de vill med. :up:

Du glömde kolla Feltema (Biltema för de som inte köpt bromsbackar där) :devil:

Skönt att det ordnande sig :up:

Du glömde kolla Feltema (Biltema för de som inte köpt bromsbackar där) :devil:

Skönt att det ordnande sig :up:
Skulle bli för många mil åt fel håll för att det skulle löna sig, nu behöver jag ju ingen men isf hade jag fått åka till Uppsala i morgon. Lockade inte riktigt att i fredagsrusning sätta sig och köra från Sollentuna till Uppsala. :crazy:

Nu är du ju konstig :confused: :D
Nja, jag är lite lätt allergisk mot merparten av alla andra mottrafikanter så jag bestämde mig för att hellre gå om det var nödvändigt än att på vinst och förlust riskera livhanken för en slangkoppling. :nailbiting:

Det var lite för spännande för min smak när en långtradare med släp körde på min stötfångare vänster bak och började styra mig åt höger. :eek: Jag blev först rädd att vi krokat i men jag gasade på och kunde räta ut bilen igen och se hur han fortsatte vidare söderut utan att stanna. :cautious: Visst, det är rörigt mellan Roslagstull och Norrtull, många filer och många bilister som ska byta kors och tvärs för att komma åt rätt håll, men det var lite för spännande för att jag skulle gilla det. Vid Haga kunde jag i lugn och ro sedan stanna och inspektera bilen, som tur var så var det bara skrapmärken, men jag hade vilda fantasier om hur hela skiten hängde lös eller var intryckt i skuffen och belysningen i smulor! :crazy:

Jag undrar lite, märkte han inget eller sket han bara i att han körde på mig? :confused:

Asså, orkar inte läsa igenom... Igen. Barrträdet har tagit helg och kådan har sjunkit ner i rötterna.
Hej alla glada drakar, demoner och enhörningar!

Har ju inte vart med på ett tag vilket betyder att det är läääänge sen ni fick "Dagens Selfie" av mig, så här kommer en:

Haw+Par+Villa+-+The+Weirdest+Theme+Park+in+Singapore+%25286%2529.jpg
Du har gått ner i vikt va?

Jag har inte så bra koll på de olika varianterna av nordis. Men om man vill rida - inget avancerat - är det någon variant som är bättre? För jag har sett både riktigt kraftiga nordisar och andra lättare varianter... De allra kraftigaste tänker jag är nog bättre till körning? och jobba i skogen!
Jag kan tycka att bägge varianterna är trevliga på sitt sätt. Men är själv mest svag för kallblodstravaren eftersom jag gillar deras Go! Men är nästan oslagbart att lulla runt i skogen på en bred bruksnordisrygg, det kunde jag liksom aldrig göra på mitt krutpaket till kbl-travare. Men så var ju han å andra sidan norsk så...:angel:

Sen har ju jag alltid varit fascinerad av fjordingar... barnsligt förtjust i fjordingar..
men det gäller att vara medveten om att de kan vara envisa. eller i alla fall de som jag ridit.
Dock så tycker jag de flesta fjordingar jag träffar på är typ D-ponny. Jag skulle typ vilja ha drygt 150 cm
Min första egna var en fjord... Aldrig mer säger jag. Så fort man ställde minsta krav (eller han fick tråkigt) så stack han. Har tappat räkningen på alla vilda skenturer och svavelosande hästjakter han utsatte mig för under de knappa sju månaderna jag hade honom... :rage::meh:

Tinker har jag tänkt på. Har sett många korsningar också med tinker.

Vad är IC?
Pssm?

Irish Cob :)

Pssm är ett genfel som börjar bli mer och mer känt. Finns hos många olika raser, men kan heta EPSM också (hos bl.a varmblodstravare). Gör att hästarna överlagrar glukos i musklerna så de är känsliga mot socker. Ger automatiskt avelsförbud här i Sverige då det nedärvs till 50%. Värt att veta och begära test för oavsett vilken ras man egentligen köper, utom fullblod för de kan bara få PSSM2 som bara kan testas för med muskelbiopsi. Typ 1 testar man för med manprov eller blodprov :)

Asså, orkar inte läsa igenom... Igen. Barrträdet har tagit helg och kådan har sjunkit ner i rötterna.

Du har gått ner i vikt va?

Jag kan tycka att bägge varianterna är trevliga på sitt sätt. Men är själv mest svag för kallblodstravaren eftersom jag gillar deras Go! Men är nästan oslagbart att lulla runt i skogen på en bred bruksnordisrygg, det kunde jag liksom aldrig göra på mitt krutpaket till kbl-travare. Men så var ju han å andra sidan norsk så...:angel:

Min första egna var en fjord... Aldrig mer säger jag. Så fort man ställde minsta krav (eller han fick tråkigt) så stack han. Har tappat räkningen på alla vilda skenturer och svavelosande hästjakter han utsatte mig för under de knappa sju månaderna jag hade honom... :rage::meh:

Jepp jepp, har kämpat mig blå men till slut så började kilona rasa av! :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 678
Senast: Derivata
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
782
Senast: Görel
·
Tjatter X har varit på sin arbetsplats ett antal år och har kollega Y och Z. Chefen på kontoret har varit utlånad till en annan enhet och då har...
Svar
4
· Visningar
478
Senast: miumiu
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
11 12 13
Svar
254
· Visningar
9 015
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad läser du just nu?
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCV