Snurrfian
Moderator
Äh köp en rejäl häst istället!Jag ska köpa häst till hösten tror jag det blir..
Men först måste jag typ gå ner i vikt och såna saker så hästen orkar bära mig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Äh köp en rejäl häst istället!Jag ska köpa häst till hösten tror jag det blir..
Äh köp en rejäl häst istället!
Har du tänkt att köpa dig en liten tunn sak? En normalbyggd häst går inte sönder för att den bär hundra kilo, så vidare du inte har tänkt att stå på ryggen på den och hopp! Herregud islänningarna har oftast en max vikt på 90 kg på turridningar, då räknar de alltså kallt med nybörjare... Hur mycket tror du att en normal byggd karl väger?Nja... Jobbigt om hästen får ont i ryggen för den bär 100 kg..,
Mitt samvete klarar inte det.
Har du tänkt att köpa dig en liten tunn sak? En normalbyggd häst går inte sönder för att den bär hundra kilo, så vidare du inte har tänkt att stå på ryggen på den och hopp! Herregud islänningarna har oftast en max vikt på 90 kg på turridningar, då räknar de alltså kallt med nybörjare... Hur mycket tror du att en normal byggd karl väger?
100 kg är inget för en normalbyggd häst, kommer du uppåt 120 kg så kan vi börja diskutera! Men fortfarande, sitter man i balans och inte hoppar dagligen så har jag svårt att se att det skulle vara ett problem. Den här vikthetsen som har kommit inom ridsporten är nästan skrämmande...
Jag ska köpa häst till hösten tror jag det blir..
Har du tänkt att köpa dig en liten tunn sak? En normalbyggd häst går inte sönder för att den bär hundra kilo, så vidare du inte har tänkt att stå på ryggen på den och hopp! Herregud islänningarna har oftast en max vikt på 90 kg på turridningar, då räknar de alltså kallt med nybörjare... Hur mycket tror du att en normal byggd karl väger?
100 kg är inget för en normalbyggd häst, kommer du uppåt 120 kg så kan vi börja diskutera! Men fortfarande, sitter man i balans och inte hoppar dagligen så har jag svårt att se att det skulle vara ett problem. Den här vikthetsen som har kommit inom ridsporten är nästan skrämmande...
Ah, men då är du ju redan lite inne på körning (sedan handlar det väl mer om individ än om ras ifall den går köra in...) *saknar min körponny*Jag vill ha en rejäl sak har jag tänkt!
Kommer inte heller bli ngn tung ridning eller tävlingshoppning.
Jag gillar att skrota runt i skogen. Och så har jag prövat beridet bågskytte- det var väldigt kul! Och så vill jag lära mig om NH. Och gärna en häst man kan köra in.
Sånt vill jag göra, ha kul!
Jag är inte jättelång, 160 cm. Så jag vill ha en rejäl häst i litet format som vill bli min kompis!
En Tinker eller IC kanske skulle vara något då? Kolla PSSM innan bara isåfall, är rätt utspritt inom de raserna också
En nordsvensk! Så nära du kan komma en enhörning i sverige idag, eller om det var drake? Hur som helst slår jag ett slag för våran inhemska ras som håller på att dö ut! Antingen en travare som man vill ha en lättare typ eller en bruksnordis. Jag har tänkt att när tiden äntligen kommer tillbaka till mig så ska jag köpa mig en nordis, eller två så man kanske kan köra par...Tinker har jag tänkt på. Har sett många korsningar också med tinker.
Vad är IC?
Pssm?
Undrade först vad hönsen skulle med en häst till, tänkte det var snällt av dig att köpa häst till dem, sen såg jag att det stog hösten och inte hönsen ...Jag ska köpa häst till hösten tror jag det blir..
Tinker har jag tänkt på. Har sett många korsningar också med tinker.
Vad är IC?
Pssm?
En nordsvensk! Så nära du kan komma en enhörning i sverige idag, eller om det var drake? Hur som helst slår jag ett slag för våran inhemska ras som håller på att dö ut! Antingen en travare som man vill ha en lättare typ eller en bruksnordis. Jag har tänkt att när tiden äntligen kommer tillbaka till mig så ska jag köpa mig en nordis, eller två så man kanske kan köra par...
En nordsvensk! Så nära du kan komma en enhörning i sverige idag, eller om det var drake? Hur som helst slår jag ett slag för våran inhemska ras som håller på att dö ut! Antingen en travare som man vill ha en lättare typ eller en bruksnordis. Jag har tänkt att när tiden äntligen kommer tillbaka till mig så ska jag köpa mig en nordis, eller två så man kanske kan köra par...
Undrade först vad hönsen skulle med en häst till, tänkte det var snällt av dig att köpa häst till dem, sen såg jag att det stog hösten och inte hönsen ...
Jag röstar för bruksnordis lite mer sansad än en kallblodstravare men fortfarande rolig att rida.
Ett annat alternativ är ju en lipizzaner, perfekt både för körning och ridning plus att så vitt jag vet är de inte vansinnigt stora. Eller kanske en morgan?