Drakar och enhörningar rockar vidare

Status
Stängd för vidare inlägg.
:banghead::banghead: Företag som lovar runt och håller tunt... Vi hade efter lite övervägande beställt en grej av en försäljare, dyr grej till företaget... Försäljare lovar att den ska finnas på plats det datum då vi hade bokat montör från samma firma för att sätta in grejen... Grejen dyker inte upp och försäljare slutar att svara i telefon... Chefen ringer direkt till företaget, nej det finns ingen order lagd på grejen men vi har en i skåne vi kan skicka med express... Ja tack! Grejen dyker upp, montören dyker upp och vi inser att en annan grej är trasig, varpå att vi ringer till företaget igen, grejen finns i holland men ska komma dagen efter, de lovar även att mejla lite ritningar. De går och väntar hela dagen efter, grejen kommer inte och de ringer upp igen. Personen som tog emot beställningen var ledig, men det finns ingen order lagd..:banghead::banghead::rage::rage: Nu har de lovat att grejen ska komma idag... Annars ska jag ge mig på att ringa företaget och försöka reda ut var de har problem...:rage:

För övrigt så tror jag mitt tangentbord är lite skitigt.
För närvarande är det mellanslagstangenten som bråkar mest. Och tyvärr har jag ett sånt där :rage:tangentbord som man inte kan plocka av tangenterna för att rengöra. Eller, jo man kan plocka av dem - men inte sätta tillbaka dem.

Såommina inlägg heltplötsligt ser utsåhärsåvetnivarför... (bara hälften av detdärvarmenat attvara ihopskrivet...:rage::arghh:)
Men du vet ju hur man gör nu, från sytråden. Det är ju bara att hälla i lite olja så lossnar det!:idea: @Monstermom har ju förklarat det där nu, flera gånger dessutom. :)

:banghead::banghead: Företag som lovar runt och håller tunt... Vi hade efter lite övervägande beställt en grej av en försäljare, dyr grej till företaget... Försäljare lovar att den ska finnas på plats det datum då vi hade bokat montör från samma firma för att sätta in grejen... Grejen dyker inte upp och försäljare slutar att svara i telefon... Chefen ringer direkt till företaget, nej det finns ingen order lagd på grejen men vi har en i skåne vi kan skicka med express... Ja tack! Grejen dyker upp, montören dyker upp och vi inser att en annan grej är trasig, varpå att vi ringer till företaget igen, grejen finns i holland men ska komma dagen efter, de lovar även att mejla lite ritningar. De går och väntar hela dagen efter, grejen kommer inte och de ringer upp igen. Personen som tog emot beställningen var ledig, men det finns ingen order lagd..:banghead::banghead::rage::rage: Nu har de lovat att grejen ska komma idag... Annars ska jag ge mig på att ringa företaget och försöka reda ut var de har problem...:rage:

Buss på dem bara, låt dem inte komma undan med dåliga ursäkter! :devil:

Den manliga sidan av familjen är intresserad av hockey och då specifikt VIK... Idag släppte de biljetterna till finalspel... Då kraschar köpsidan... Jag har lyckats få tag till biljetter till första matchen och maken är på väg till arenan för att köpa där till andra... Avdelningen allsvenskahockylagsomintevarbereddapåanstormningen....

Nu har jag gjort den manliga sidan av familjen glad och mitt konto lite ledset... ;) Men nu har de åtminstone biljetter till de två hemma matcherna, även om den yngsta förmågan inte får gå på den första eftersom det är för sent på kvällen. :D

Nu måste jag ta tillbaka diskussionen till vad jag ska köpa för häst,
för jag blir förvirrad! :confused:

När jag kollar och läser om hästar och hästannonser så står det ibland att hästen är av rasen kallblod. Men jag hade för mig att kallblod inte är en ras utan det finns många raser som är kallblod. att det typ är samlingsnamn?
Jag är nästen en kallblodsoskuld... jag är mest van vid halvbloden så ge mig en lektion...:laugh::laugh:

Nu måste jag ta tillbaka diskussionen till vad jag ska köpa för häst,
för jag blir förvirrad! :confused:

När jag kollar och läser om hästar och hästannonser så står det ibland att hästen är av rasen kallblod. Men jag hade för mig att kallblod inte är en ras utan det finns många raser som är kallblod. att det typ är samlingsnamn?
Jag är nästen en kallblodsoskuld... jag är mest van vid halvbloden så ge mig en lektion...:laugh::laugh:
Det är ungefär att säga som halvblod, även där finns det ju en mängd raser, sv Halvblod, holsteiner osv

Jag har funderat på det här med nordisen dvs att den är utrotningshotad.
för man hör ju hela tiden om folk som pga vikt inte har häst att rida eller är rädda att vara för tunga. Men då borde ju nordiesen tex vara ett bra alternativ?
Människor blir ju större och tyngre så borde det inte vara bra att hitta ridhästar som passar för det? istället känns det som man avlar fram mindre oh smäckrare hästar? Jag fröstår att om man vill tävla högre klasser i tex hopnning så vill man ha en ädlare häst men det måste ju också finnas många hobbyryttare där en nordis kan funka?
Jag blir förvirrad- ;)

Men du vet ju hur man gör nu, från sytråden. Det är ju bara att hälla i lite olja så lossnar det!:idea: @Monstermom har ju förklarat det där nu, flera gånger dessutom. :)

Ja, jag hade gjort det på direkten! Kanske en plastpåse full med olja att dränka det i några dagar till och med. :up:

Räcker det med flottiga fingrar,tror ni?? Eller blir det inte tillräckligt kladdigt då???

för man hör ju hela tiden om folk som pga vikt inte har häst att rida eller är rädda att vara för tunga. Men då borde ju nordiesen tex vara ett bra alternativ?
Människor blir ju större och tyngre så borde det inte vara bra att hitta ridhästar som passar för det? istället känns det som man avlar fram mindre oh smäckrare hästar? Jag fröstår att om man vill tävla högre klasser i tex hopnning så vill man ha en ädlare häst men det måste ju också finnas många hobbyryttare där en nordis kan funka?
Jag blir förvirrad- ;)

Jo, jag kan hålla med dig.
Jag tror att bilden av kallblod är att det är lugna, sävliga och tråkiga hästar som man inte kommer så långt med.
Men det blir ju vad man gör det till (som allt annat), som exempel har vi en nordsvensk som tävlas i svår klass i körning.

Jag blir förvirrad- ;)
Nordsvensken är klart underskattad, en frisk, härdig ras som lämpar sig för både ridning och körning. Sen är den ju fantastiskt vacker och intelligent. Men man får vara värdig sin häst, det är inget man lindar runt lillfingret utan min erfarenhet är att de kan tänka i flera steg, så ser man inte upp är man själv upplindad. :angel:

Men, då blir jag ju utan dator i flera dagar:arghh:
Lite får du väl offra för vetenskapen! :D
Sen kan du skruva isär hela skiten och se om det ligger en massa bokstäver som fastnat huller om buller, lite dammsugning, lite mer olja, lite lackborttagningsmedel ... Sen när du sätter ihop den så bli inte orolig om du får saker över, den går säkert bara ännu bättre efteråt, utan dem. :up:

Lite får du väl offra för vetenskapen! :D
Sen kan du skruva isär hela skiten och se om det ligger en massa bokstäver som fastnat huller om buller, lite dammsugning, lite mer olja, lite lackborttagningsmedel ... Sen när du sätter ihop den så bli inte orolig om du får saker över, den går säkert bara ännu bättre efteråt, utan dem. :up:

Och dränkta getingar:nailbiting::wtf::yuck: (vet inte om jag vill...)

Om jag skulle göra det du föreslår så vet jag att inte kommer att kunna sätta tillbaka "tangentlocken" = då skulle det bli riktigt intressant att försöka stava på den :p
Är redan utan e och en shift-tangent. ( å tredje sidan så behöver jag inte titta på tangenterna när jag skriver, sådet gällerväl bara att hitta rätt utgångsläge :idea:) *jajagskiteriattordnaallamellanslagnu* :devil::devil::p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 677
Senast: Derivata
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
782
Senast: Görel
·
Tjatter X har varit på sin arbetsplats ett antal år och har kollega Y och Z. Chefen på kontoret har varit utlånad till en annan enhet och då har...
Svar
4
· Visningar
478
Senast: miumiu
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
11 12 13
Svar
254
· Visningar
8 994
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar