Drakar och enhörningar rockar vidare

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och dränkta getingar:nailbiting::wtf::yuck: (vet inte om jag vill...)

Om jag skulle göra det du föreslår så vet jag att inte kommer att kunna sätta tillbaka "tangentlocken" = då skulle det bli riktigt intressant att försöka stava på den :p
Är redan utan e och en shift-tangent. ( å tredje sidan så behöver jag inte titta på tangenterna när jag skriver, sådet gällerväl bara att hitta rätt utgångsläge :idea:) *jajagskiteriattordnaallamellanslagnu* :devil::devil::p
Silvertape! Funkar till allt. :idea: :up:

Och dränkta getingar:nailbiting::wtf::yuck: (vet inte om jag vill...)

Om jag skulle göra det du föreslår så vet jag att inte kommer att kunna sätta tillbaka "tangentlocken" = då skulle det bli riktigt intressant att försöka stava på den :p
Är redan utan e och en shift-tangent. ( å tredje sidan så behöver jag inte titta på tangenterna när jag skriver, sådet gällerväl bara att hitta rätt utgångsläge :idea:) *jajagskiteriattordnaallamellanslagnu* :devil::devil::p

Jag har lösningen på ditt problem :D

8873513418782.jpg

Googla Cyber Clean :up:

Fast nu får du väl kamma till dig, du får väl skriva utanpå tapen vilken bokstav som ligger under? :sneaky:

Jag förstår inte varför du gör det så komplicerat, det funkar ju på symaskiner så då borde det fungera på tangentbord med. Var inte en sån fegis nu utan prova! O_o

:D
Så funkar det en gång = funkar alltid, för allt? Vad bra :D

Fast jag skämtade faktiskt inte. Har en sådan där burk gegg och det är faktiskt bra för tangentbordet. Jag köpte min på Clas O men de har slutat med den.

Nej, jag tog det inte som ett skämt, tyckte bara att trosmotivet passade denna tråden :angel:
Ungefär hur länge räcker sånt?

Nordsvensken är klart underskattad, en frisk, härdig ras som lämpar sig för både ridning och körning. Sen är den ju fantastiskt vacker och intelligent. Men man får vara värdig sin häst, det är inget man lindar runt lillfingret utan min erfarenhet är att de kan tänka i flera steg, så ser man inte upp är man själv upplindad. :angel:

Jag fick ju förslag på flera raser. Och jag förstår ju att det är rätt individ man ska leta efter dvs den individ man själv passar ihop med.
Men. Jag funderar ändå på om det är någon kallblodsras som generellt inte har lika mkt av det extremt envisa och starka huvudet? Tolka mig rätt- jag menar inte att de inte ska ha någon vilja eller åsikter... men jag tror jag passar bäst med någon som inte är det extremare envisa.

Jag fick ju förslag på flera raser. Och jag förstår ju att det är rätt individ man ska leta efter dvs den individ man själv passar ihop med.
Men. Jag funderar ändå på om det är någon kallblodsras som generellt inte har lika mkt av det extremt envisa och starka huvudet? Tolka mig rätt- jag menar inte att de inte ska ha någon vilja eller åsikter... men jag tror jag passar bäst med någon som inte är det extremare envisa.
Jag upplever dem inte envisare än andra raser, men intelligentare. Vet inte om det är rätt ord egentligen, jag älskar mina halvblod men det sitter en lite tagg i hjärtat av längtan efter en nordis. Har man haft en så är det nog svårt att inte sakna dem.

Jag upplever dem inte envisare än andra raser, men intelligentare. Vet inte om det är rätt ord egentligen, jag älskar mina halvblod men det sitter en lite tagg i hjärtat av längtan efter en nordis. Har man haft en så är det nog svårt att inte sakna dem.
Jag håller med dig. Har inte upplevt de nordisar jag haft att göra med som hårda eller envisa, de har stor integritet men har alltid gått att resonera med. Inte som fjorden, aka Hästen från Helvetet, som jag hade innan.

En av mina tränare sa just om kbl (travare i detta fall men gäller nog i stor del bruks också) att det som kan göra det lite kinkigare att träna med dem är att de är så attans kvicka i tanken. Innan man själv ens kommit halvvägs i en tanke är hästen redan flera steg före.

Så man ska ju gärna inte vara den som sitter och drömmer sig bort om man verkligen ska jobba en nordis eller kbl-travare. Däremot, ska man ut och lulla i skogen så känner jag att det kan vara fördel att de är kvicka. Det var många gånger som det hade kunnat gå galet när jag var ute om inte min häst varit så uppmärksam och vaken som han var (jag drömmer mig nämligen alltför gärna bort i dimman). Plus att det är så roligt med sådana hästar, lyckas man få med dem och övertala dem om något så känns det verkligen som att man faktiskt jobbar med hästen och inte på den (som jag ibland har upplevt med vissa halvblod).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 677
Senast: Derivata
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
782
Senast: Görel
·
Tjatter X har varit på sin arbetsplats ett antal år och har kollega Y och Z. Chefen på kontoret har varit utlånad till en annan enhet och då har...
Svar
4
· Visningar
478
Senast: miumiu
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
11 12 13
Svar
254
· Visningar
8 985
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar