Snurrfian
Moderator
Åh glögg... Jag ska lägga barnen och sen blir det glögg!!Allt för att få sluta städa... .
Själv blev jag anfallen av glögg och pepparkaksgrisar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh glögg... Jag ska lägga barnen och sen blir det glögg!!Allt för att få sluta städa... .
Själv blev jag anfallen av glögg och pepparkaksgrisar
vafalls?! Försöker du insinuera att min historia inte är så intressant genom att påstå att den skulle vara en ursäkt för att slippa städa?! Jag är förolämpad, min gode @Scata , svårt förolämpad och känner mig manad att kalla till duell för att försvara min heder i gryningen. Tyvärr har vi ingen gryning här just nu så om vi kan vänta till någon gång på våren vore det förträffligt.Allt för att få sluta städa... .
Livet är jobbigt nu...
*kramar om*Livet är jobbigt nu...
Fy så hemskt, extra sorgligt nu inför jul när man bara vill få glädjas, fast det hade ju varit extra sorgligt när som helst.Jävla skit helvetes förbannade elände Min fina älskade syster som skulle få sitt första barn måste istället genomgå en abort... De var på ultraljud idag och barnet har inget skallben. Just nu känns allt bara skit....
Usch och fy. Stor kramJävla skit helvetes förbannade elände Min fina älskade syster som skulle få sitt första barn måste istället genomgå en abort... De var på ultraljud idag och barnet har inget skallben. Just nu känns allt bara skit....
så fruktansvärt jobbigt besked Krama syster massor!!Jävla skit helvetes förbannade elände Min fina älskade syster som skulle få sitt första barn måste istället genomgå en abort... De var på ultraljud idag och barnet har inget skallben. Just nu känns allt bara skit....
Jag blundar, håller för öronen och gungar fram och tillbaka medans jag mässar... "jag vet inte vem det här är"... "jag vet ingen som kallar sig @Barret " .... "alls" .... "vojne vojne" ....Anyways... Min resa
Vi hade tänkt ta bil men pga halkvarningar så blev det tåg. Med fem (sex till en början men en ramlade av längs vägen) pigga dalmatiner, två stora utställningsburar och typ fyra väskor. På två personer. När man bokar tågresa med hund så borde de verkligen fråga hur stora hundar man har. Vi fick en sån där trång tvåsits-plats. Helt omöjligt att trycka in alla hundarna där. Som tur var fanns det lite plats att bre' ut sig. Inte mycket, mind you. Vi var drygt 18-20 hundar och 14 pers i vagnen på resan ner. Tur att vi alla kände varandra så vi kunde hjälpas åt. Liten prick skulle spendera helgen hos sin kullbror i Jokkmokk och skulle därför hämtas upp av hans matte i Murjek. Överlämningen gick problemfritt men fick höra sen att liten prick hade tjutit från det att vi lämnade av henne till ca 2-3 på natten... Bara första natten dock, sedan verkar hon ha upptäckt alla sätt man kunde jävlas med brorsan på (sno hans favoritben på hans favoritmatta, sno hans favoritplats och -kudde i soffan osv.). Vår tågresa var relativt händelselös i jämförelse, lång men händelselös...
Så anlände vi då till den stora staden. Jag, de fem dalmatinerna och deras uppfödare skulle spendera natten hos min mamma eftersom vårt sista minuten-beslut att ta tåget innebar att vi inte hunnit fixa boende på annat sätt. Vi kunde inte få tag på en stortaxi som hade plats för oss allihop (taxivärden ville skicka oss i två separata bilar, vilket skulle ha inneburit dubbel taxa och en jävla massa krångel). Så... från långfärdståget släpade vi packning och hundar genom Stockholms central (stor prick passade på att sätta sig och bajsa mitt framför ett av de där matställena som finns där) till pendeltåget. Upp på perrrongen just i tid till att hinna med tåget mot Västerhaninge. Väl på tåget kunde vi pusta ut lite, enda som hände var att stor prick spydde upp några koppelrester (troligtvis från det söndertuggade kopplet som liten prick fick skulden för i onsdags). Sen blev det buss... Det gick också över förväntan även om övriga resenärer nog tyckte att vi blockerade vägen litegrann. Till slut, och efter en ishal promenad uppför en brant backe, anlände vi hem till mamma och kollapsade vid köksbordet... [to be continued]
HA! Jag backar aldrig från en duell - so be it - duell i norrländsk gryning (aka våren).vafalls?! Försöker du insinuera att min historia inte är så intressant genom att påstå att den skulle vara en ursäkt för att slippa städa?! Jag är förolämpad, min gode @Scata , svårt förolämpad och känner mig manad att kalla till duell för att försvara min heder i gryningen. Tyvärr har vi ingen gryning här just nu så om vi kan vänta till någon gång på våren vore det förträffligt.
Såg på Qi att det har duellerats med luftballonger, om @Barret väljer luftballong så kan vi väl få komma och titta på?HA! Jag backar aldrig från en duell - so be it - duell i norrländsk gryning (aka våren).
Välj vapen o du Barriga granruska!
SjälvklartSåg på Qi att det har duellerats med luftballonger, om @Barret väljer luftballong så kan vi väl få komma och titta på?
Det jobbigaste är att hon bor så långt bort... Hon skulle komma hit i jul men nu får vi se om hon orkar...så fruktansvärt jobbigt besked Krama syster massor!!
Usch så hemskt! Många styrkekramar till dig, din syster och er familjDet jobbigaste är att hon bor så långt bort... Hon skulle komma hit i jul men nu får vi se om hon orkar...
Jag ska fundera på saken och återkommer till våren.HA! Jag backar aldrig från en duell - so be it - duell i norrländsk gryning (aka våren).
Välj vapen o du Barriga granruska!
Nä, inte luftballong. Barrträd föredrar att hålla rötterna stadigt i marken. Och nej @Scata , inte prickikorvar heller. Jag sa aldrig något om att duellera på liv och död... Eventuellt kan det bli något Jeopardy-liknande, men jag måste få tid att skaka av mig julen så förvänta dig inget nytt på den fronten innan tjugonde dag knut.Såg på Qi att det har duellerats med luftballonger, om @Barret väljer luftballong så kan vi väl få komma och titta på?
Tänk allt detta förutom att man blir alldeles snurrig av att springa i vänstervarv hela tiden.Det är ju det jag säger, hundutställningar är livsfarliga!!