Drakar och enhörningar, del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Typ... fast mycket mer regelbundet fördelade över hela den groteskt tjocka längden. Och gjorda av latex.
Grotesk tjock längd? :confused: Jag tror inte det ska vara mer glögg där, att något är groteskt långt kan jag acceptera, men att något är groteskt tjockt långt? :crazy:

Du kan skicka en lila till mig :). Då får vi extra kul eftersom jag har postinkast så brevbäraren får klura på sin hålvana :sneaky:
En lila groteskt tjock längd? :cautious:

På toan. För det är alltid där tidningarna gömmer sig.
Tillsammans med brevbäraren eller den groteskt tjocka längden? Det var brevbäraren som gjorde det på toan med den lila groteskt tjocka längden? :eek:

Just ja, hörni... Om någon har planer på att besöka Hundmässan i Sthlm nu i helgen så rekommenderar jag att ni tittar förbi ring c48 på lördag förmiddag. Då har ni chans att få se något så fantastiskt som ett rödhårigt barrträd i lila och svart som springer runt i änden av ett snöre som dras av en prickikorv. Vi har till och med ett nummer, 3454 (om barrträdet minns rätt).
Vilket nummer har längden? :idea:

När man dricker glögg så brukar man ju ha russin och skalad mandel. Brukar mandeln vara varm dvs ska man koka den? Eller kokar man för att kunna ta bort skalet?

När man dricker glögg så brukar man ju ha russin och skalad mandel. Brukar mandeln vara varm dvs ska man koka den? Eller kokar man för att kunna ta bort skalet?
Jag brukar strunta i att skala mandeln. :d
Annars så kokar du upp vatten, häller i mandeln och låter det koka upp snabbt och sedan häller du av det varma vattnet och sköljer genast av dem under kallt vatten så de inte blir sega. Hälla över dem på en kökshandduk och gnugga dem ordentligt så släpper skalet. :idea:

Jag brukar strunta i att skala mandeln. :d
Annars så kokar du upp vatten, häller i mandeln och låter det koka upp snabbt och sedan häller du av det varma vattnet och sköljer genast av dem under kallt vatten så de inte blir sega. Hälla över dem på en kökshandduk och gnugga dem ordentligt så släpper skalet. :idea:

Eller så köper jag utan skal? Så slipper jag koka?

Strunt samma i mandeln, GLÖGGEN är det viktiga! Den ska vara god, riklig och eftersom det är fredag gör det inget om den är alkoholstark ;) :D

Skulle fö aldrig ställa mig att skålla mandel, jag hackar dem med skal till glöggen.

Att skålla mandel är ungefär som den där konstiga tråden här på Senior om att byta gardiner :cautious:

Strunt samma i mandeln, GLÖGGEN är det viktiga! Den ska vara god, riklig och eftersom det är fredag gör det inget om den är alkoholstark ;) :D

Skulle fö aldrig ställa mig att skålla mandel, jag hackar dem med skal till glöggen.

Att skålla mandel är ungefär som den där konstiga tråden här på Senior om att byta gardiner :cautious:

Jag har köpt glögg idag.. men den alkoholfria var Slut. .. jobbigt läge för dom som kör... ska se om jag hinner kolla på annan butik imorgon

Ok.. hur länge ska den koka? För jag antar att det var en seriös kommentar..;)

Ja faktiskt :D Jämför med när man använder vin i matlagning, det är ju inte som att man blir full av rödvinssås ;)

Får det koka så det bubblar ett tag ska det inte vara någon fara, alkohol har en rätt låg kokpunkt (78 grader) och så starkt är ju inte glögg

Phu... Nu är jag tillbaka från Fjollträsk.

Very good och en andraplacering i öppen klass (för en domare som enligt vissa påminner om Cruella deVil alt. Terminator) för stor prick. Uppfödarens avels- och Uppfödargrupper blev bägge Best in show-3. Allt som allt en helt ok utställning.
Berättar mer om resan och alla spännande och gastkramande anekdoter lite senare, när jag sörjt färdigt min delvis avslitna tumnagel och plåstrat om min blodstrimmiga fingrar...

Phu... Nu är jag tillbaka från Fjollträsk.

Very good och en andraplacering i öppen klass (för en domare som enligt vissa påminner om Cruella deVil alt. Terminator) för stor prick. Uppfödarens avels- och Uppfödargrupper blev bägge Best in show-3. Allt som allt en helt ok utställning.
Berättar mer om resan och alla spännande och gastkramande anekdoter lite senare, när jag sörjt färdigt min delvis avslitna tumnagel och plåstrat om min blodstrimmiga fingrar...
Jag väntar med spänning på fortsättning! Bara för det måste jag nog sluta städa nu för att inte missa den! :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Klara sig utan bil
  • Pluggtråden
  • Secret Santa 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka