Drakar och enhörningar, del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
RYTTARVM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Om 20 minuter är jag fåtagpåbarlös för då visas reiningen på Horse1 OCH jag har lyckats fått igång det på jobbdatorn. Så strax ska jag jobba steeeeeenhårt och hålla tummarna för de svenskar som är med!

Det var rätt kul att skriva med så här stor text faktiskt, ser ut som att jag skriker heeeeeela tiden!

Börjar få lite ont i halsen nu, kanske ska byta text så den får vila lite....

Eller inte!

MOahahhahahahhaha!

Host.
Asg!! :laugh:

Eftersom jag måste diska för hand så är det okej att jag äter glass direkt ur burken? Dels för att trösta mig att jag måste jobba och diska och dels för att spara in disk! :D

Det är alltid okej att äta glass direkt ur burken :up: Slickar man dessutom rent den så kan man återanvända den som matlåda utan att diska den innan. Enligt statistik från Statistiska Svammelbyrån så är renslickning en mycket mer effektiv metod mot bakterier än diskning, dessutom är det Svanen-märkt!

Åh vad bra att det påmindes om ryttar-vm! Jag glömmer ju bort att utnyttja mitt abonnemang på Horse1!
Här ska det nu kollas och utnyttjas!
Kul att de visar reining ohc inte bara de "vanliga" grenarna!

Åh vad bra att det påmindes om ryttar-vm! Jag glömmer ju bort att utnyttja mitt abonnemang på Horse1!

Ok nu är jag då väldgt okunnig om reining... Men jag funderar - när de gör momentet att de galopperar fram fort och sen gör halt.. så det ser ut som om hästen nästan sätter sig på rumpan...
Det ser inte så skönt ut..:( eller är jag harig igen nu...:confused:

Åh vad det går bra för mig idag... :banghead: Allt jag tar i går i backen, allt jag ska göra händer det något med så det blir struligt, just nu sitter jag och väntar på nyckeln till svägerskan eftersom jag ska hämta deras hundkrake, det är bara det att nyckeln låg i bilen som maken tog för att åka till svärmor, klippa sig och sedan golfbanan... Men han hann dumpa nyckeln hos en granne som var på jobbet så han ska komma förbi med nyckeln på väg hem... :meh:

Ok nu är jag då väldgt okunnig om reining... Men jag funderar - när de gör momentet att de galopperar fram fort och sen gör halt.. så det ser ut som om hästen nästan sätter sig på rumpan...
Det ser inte så skönt ut..:( eller är jag harig igen nu...:confused:

Det trodde jag med när jag började intressera mig för western, så det förstår jag att folk tror :) Det är inte högre skaderisker än inom ex. hoppning, utan musklerna som krävs för att kunna stoppa så byggs upp sakta. Sen har de skydd runt om, bak har de speciella "slideskydd" för att skydda från skrapsår :)

Sen är ju quarters mer "bakstarka" och sätter muskler (och större sådana) lättare än många andra raser, vilket syns i de stora tävlingarna där det nästan uteslutande är quarters man tävlar på :)

Ja det är riktigt roligt, kul att kunna följa hur det går! Jag är ju själv inte så intresserad av de tre stora grenarna så för mig var det kanon att kunna följa reiningen igår. Och idag, för den började igen för en kvart sedan ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka